نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های مکتوب و دیجیتال روستایی با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان و وبلاگ نویسان گلستانی در استانداری گلستان برگزار شد.

جشنواره وبلاگ نویسی روستایی در گلستان برگزار خواهد شد

به گزارش گلستان 24، همچنین علی یازرلو مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان در این جلسه گفت: اراده استانداری بر این است که با نظرات و فکر وبلاگ نویسان روستایی آشنا و استفاده کند.

وی تصریح کرد: مقالات، تصاویر و خبرهای روستایی برای استانداری مهم می باشد چرا که از این طریق با مشکلات و عوامل عدم توسعه روستا آگاهی پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان اظهار داشت: ما می توانیم وبلاگ نویسان روستایی را به سایت استانداری متصل کنیم تا از ظرفیت بالقوه روستا بیشتر استفاده شود.

یازلو وعده داد در آینده ای نزدیک جشنواره وبلاگ نویسی گلستان را برگزار خواهیم کرد و اگر شرایط فراهم شود کلاسهای آموزشی را با همفکری دهیاران روستا برگزاریم خواهیم کرد.

باید از طریق نشریات و وبلاگ ها به طرفیت های پنهان روستایی توجه شود

در بخش دیگری از این جلسه مشاور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه قریب به نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها هستند، تصریح کرد: باید از طریق نشریات و وبلاگ ها به طرفیت های پنهان روستایی توجه شود، چراکه توسعه آنها سبب اشاعه فرهنگ همگرایی می شود.

علی نصیبی با اشاره به برگزاری جشنواره نشریات روستایی گفت: برگزاری این جشنواره اقدام مفیدی است که می تواند رقابت خبری را در روستا اجرا کند و در عین حال باید زمینه های آموزش نیز در رسانه های روستایی تقویت شود.

وی با اشاره به رشد سرعت اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: اگرچه وجود شبکه های مجازی گونه ای از اطلاع رسانی را ایجاد کرده اما وبلاگ ها و نشریات روستایی کارکرد هایی دارند که نباید از آن غفلت کرد.

وی افزود: باید بگونه ای تلاش کنیم که وبلاگ ها و نشریات ما در حوزه روستایی جذابیت لازم را برای مخاطبان داشته باشد و در عین حال توجه داشته باشیم که وبلاگ یک رسانه شخصی است و باید تلاش کند استقلال و عدم وابستگی های خود را حفظ کند.

نصیبی خواستار تداوم این جلسات شد و گفت: تهیه بانک اطلاعات فعالان رسانه در حوزه شهری و خصوصا روستایی موضوعی است که می تواند برنامه ریزی برای این حوزه را آسان تر کند.

سپس در ادامه هر یک از وبلاگ نویسان با مسئولین مربوطه درددل کردند:

یعقوب محمودی با وبلاگی بنام النگ روستای زیبا از شهرستان کردکوی عدم حمایت مسئولین روستایی، مشکلات مالی و همچنین مشکلات و کمبود زیر ساخت شبکه اینترنت روستا از مهم ترین مشکلات روستای النگ دانست.

محمودی افزود: حمایت استانداری از وبلاگ نویسان، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری جشنواره وبلاگ نویسان روستایی را عامل مهم توسعه جامعه روستای دانست.

جعفری دومین وبلاگ نویس روستایی با نام پرنام مشکلات مهم نشریات وبلاگ روستایی را نبود بودجه، سخت بودن شرایط و دسته پاگیر گرفتن مجوز نشریات را مهم تریم دغدغه خود دانست.

جعفری اظهار داشت: ما باید عموم مردم روستا را با وبلاگ و نشریات آشنا کنیم که آنان بتوانند بعضی از مشکلات خود را با ما درمیان بگذارند و از طرفی استانداری وبلاگ نویسان را را به سمت درستی هدایت و سوق دهد.

عموزاد از سرکلاته کفشگیری با وبلاگی بنام ترنم مهم ترین مشکلات روستای خود را نبود نیروی متحصص در زمینه وبلاگ نویسی دانست و خواستار برگزاری کلاسهای آموزشی وبلاگ نویسی از سوی مسئولین استانداری و دهیاران شد.

دکتر مولایی از وبلاگ نویسان دنیای مجازی استان از روستای زیبای زیارت با افتخار تمام خود را یک روستایی دانسته و افزود: در جامعه ما بسیاری از ارزشها در حال تغییر یا تغییر کرده است که ما باید با استفاده از دنیای مجازی همراه با جامعه شویم.

مولایی تأکید کرد: برگزای جشنواره وبلاگ نویسی در استان، برگزاری کارگاه آموزشی برای گروه های هدف می تواند کمک خوبی برای وبلاگ نویسان گلستانی باشد.

خورشیدکلاهی از محمدآباد با وبلاگی بنام ناور وجود نشریات و وبلاگ را در روستا بسیار مهم ضروری دانست.

این وبلاگ نویس محمدآبادی بیان داشت: باید در روستا از تجربیات روساییان اسفاده کرد و بتوانیم با همکاری استانداری یک خبرگزاری روستایی ایجاد کنیم.

پیمان مومنی از روستای سرکلاته خرابشهر کردکوی ما باید در روستا دنبال هدفی مشخص باشیم چرا که وبلاگ و شبکه های مجازی باید موجب توسعه روستا باشند.

مومنی افزود: نبود زیر ساختها، مشکلات شبکه و نبود افراد آموزش دیده در زمینه وبلاگ نویسی از مشکلات روستای سرکلاته می باشد.

وی خواستار حمایت سیاسی و اجتماعی استانداری از وبلاگ نویسان روستایی شد.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار