این مراسم بمناسبت گرامیداشت 4 شهید گرانقدر و یادبود همکاران فقید شهرداری گرگان از ساعت 10:30صبح در حسینیه دریانیها برگزار گردید.

یادواره 4 شهید گرانقدر شهرداری گرگان برگزار شد.
به گزارش گلستان 24: این مراسم بمناسبت گرامیداشت 4 شهید گرانقدر و یادبود همکاران فقید شهرداری گرگان از ساعت 10:30صبح در حسینیه دریانیها برگزار گردید.
حجت الاسلام فضیلت(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان)، اعضای شورای اسلامی شهر از جمله آقایان سبطی، جرجانی، کلاتی ، آقای کبیر(رئیس هیئات مذهبی گرگان) و دیگر مسئولین شهری وامت حزب الله و ولایتمدار ازجمله شرکت گنندگان این مراسم معنوی بودند.
 
 پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری محترم مراسم نماز جماعت ظهر و عصر اقامه گردید.سپس حجت الاسلام احمدی در سخنانی از ارزشهای شهادت و مقام و درجه شهیدان سخنانی بیان نمودند.
احمدی با اشاره به فضیلت و مقام امیرالمومنین علی (ع) در نزد خداوند شهادت را بزرگترین مقام و نشانه رستگاری حضرت بیان نمود و گفت: وقتی ضربه شمشیر به سر مبارک حضرت خورده شد آنگاه علی (ع) فرمود:فزت و رب الکعبه یعنی به خدای کعبه رستگار شدم و این نشان دهنده مقام شهادت میباشد.
وی در ادامه در مورد مقام شهادت در کلام معصومین(ع)گفت:امام سجاد(ع)می فرماید:دو قطره در دنیا نزد خداوند ارزش دارد:-قطره خونی که در راه خدا بر روی زمین ریخته میشود
- و قطره اشکی که برای توبه بدرکاه خداوند ریخته میشود.
شهرداری گرگان
احمدی در ادامه با نقل حدیثی از پیامبر(ص)عظمت مرگ را اینگونه بیان داشت که حضرت می فرماید: بهترین موعظه در مجلس مومنین یاد مرگ است.
وی سپس اشاره داشت:قبر هر روز چندبار انسان را اینگونه صدا می زند:من خانه تنهایی شماهستم پس برای خود انیس و مونسی بیاورید که هماناقرآن میباشد.من خانه خانه تاریکی شماهستم پس برای خود چراغی بیاورید که همانا نافله شب و نماز شب میباشد.من خانه خاکی شماهستم پس برای خود فرشی بیاورید که همانا عمل نیک و اعمال صالح است.
 
احمدی در پایان جلسه به حدیثی از امام رضا(ع)پرداخت که می فرماید:انسان مومن یک خصلت از خداوند و یک خصلت هم از پیامبر(ص)باید بیاموزد.
شهرداری گرگان
وی گفت:خصلتی که انسان باید از خداوند متعال بیاموزد عیب پوشی بندگان خدا میباشد و آن خصلتی که باید از پیامبر(ص)آموخت ار مدا را کردن با مردم و خلق خدا بیان نمود.
پس از سخنرانی از شرکت کنندگان این محفل معنوی بصرف ناهار پذیرایی بعمل آمد.

ارسال نظر

آخرین اخبار