گرجی زاده در زمان جنگ از فرماندهان ارشد سپاه بود. مدتی رئیس ستاد سپاه خوزستان شد. او عملیات های بزرگی را پایه ریزی و به مرحله اجرا می رساند.

ارتباط یک ایرانی با ژنرالهای بعثی + عکس

علی الله سلیمی از نویسندگان خوش ذوق کشورمان در مطلبی، به معرفی کتاب زندان الرشید پرداخته است که در ادامه می خوانید:

به گزارش گلستان24،کتاب«زندان الرشید»؛ خاطرات بکری از واقعه سقوط قرارگاه سپاه ششم در جزیزه مجنون و ماجرای اسارت رئیس ستاد سپاه ششم است که از زبان یکی از سرداران سپاه؛ علی اصغر گرجی زاده روایت می شود. وی در ادامه ماجرا اسارت خود به دست دشمن و لحظه های تلخ اسارت در زندان الرشید را بازگو می کند.

گرجی زاده در زمان جنگ از فرماندهان ارشد سپاه بود. مدتی رئیس ستاد سپاه خوزستان شد. او عملیات های بزرگی را پایه ریزی و به مرحله اجرا می رساند. در سال شصت و پنج رئیس ستاد سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) نیروی زمینی سپاه شد. دو سال در این سمت کار کرد اما سرانجام در سال شصت و هفت و در جریان سقوط قرارگاه مقدم سپاه ششم در جزیره مجنون به اسارت دشمن در آمد.

دو سال اسارت در زندان های دشمن را تجربه و در سال شصت و نه آزاد شد و به میهن بازگشت. گرجی‌زاده در زمان اسارت به مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقی‌ها مخفی می‌کند ولی بعد از چهارماه لو می‌رود. وی بعد از لو رفتن، مورد بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرد. او را به زندان الرشید که مخوف‌ترین زندان عراقی‌ها بوده منتقل می کنند و بقیه دوران اسارت خود را در این زندان به سر می‌برد. شکی نیست که اگر عراقی ها همان ابتدا می‌فهمیدند که گرجی زاده فرمانده سپاه ششم بوده، صد در صد او را اعدام می‌کردند و تنها به دلیل پایان یافتن جنگ و قبول قطعنامه از اعدام او منصرف می شوند. ولی او شکنجه‌های زیادی را متحمل می‌شود که در این کتاب بازگو شده است. گرجی‌زاده در زندان الرشید با ژنرال‌هایی زیادی از عراق ارتباط برقرار می‌کنند. شروع خاطرات این کتاب همزمان با سقوط قرارگاه سپاه ششم است که با محوریت حوادث زندان الرشید ادامه می‌یابد و همزمان با روز آزادی سردار گرجی‌زاده به پایان می‌رسد.

منبع:مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار