کارشناس مسائل مذهبی در مصاحبه با گلستان24؛

عید فطر، روز جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی است که می توان در این روز همانند روز های مهم دیگر چون رمضان و قدر برای بخشایش گناهان دست به سوی پرودگار دراز کرد.

 عید فطر روز بخشایش گناهان و باز شدن در های رحمت خداوند است

به گزارش گلستان24،اعیاد به عنوان یک از روز های مهم مسلمانان تلقی می شود و مردم مسلمان ایران هم این روز ها را به نحوی باشکوه که زبان زد خاص وعام می باشد گرامی می دارند.

عید فطر بعد از عیدسعید قربان یکی از بزرگترین اعیاد در اسلام هست که هم علمای اهل سنت و هم علمای اهل تشیع بر این موضوع نقطه نظر دارند،بعد از طی شدن روز های پربرکت ماه مبارک رمضان در آستانه ی این عید بزرگ قرار داریم.

حجت السلام والمسلمین مهدی پیکرستان استاد حوزه و کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با این روز بزرگ در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار داشت:با توجه به روایت های گوناگون شب عید فطر همانند شب قدر یکی از پنج شبی به شمار می رود که خداوند بزرگ، آنها را از میان دیگر شبها برگزیده است و آن به این معنا است که این شب می تواند شب بخشش گناهان نیز باشد.

اوادامه داد:نخستین روز ماه شوال را بدین سبب عید فطر نام نهاده اند که در آن به مؤمنان اجازه داده شده تا در روز افطار کنند و روزه خود را باز کنند. فطر و فطوردر زبان عربی به معنای خوردن و آشامیدن و بر پایه ی برخی گفته ها به معنی آغاز خوردن و آشامیدن نیز است.

وی اظهار کرد:در روایات آمده است،امام سجاد(ع) در روز عید فطر، همواره در حال دعا و مناجات با پروردگار خویش بودند،همچنین ایشان در یکی از راز و نیازهای خویش فرموده اند: «خداوندا، ما به سویت توبه می کنیم در روز عید فطر که آن را برای اهل ایمان روز عید و شادی قرار دادی و برای اهل دین خود، روز اجتماع و همیاری مقرر کردی. پس از گناهانی که مرتکب شده ایم و از کارهای ناپسندی که انجام داده ایم به پیشگاه تو، توبه می کنیم». 

 حجت السلام پیکرستان تصریح کرد:ماه مبارک رمضان، ماه مبارزه با نفس و نمایش نیروی اراده و توان روان سپری شد و اکنون فرصت برگزاری مراسم عید اسلامی فطر، عیدی بزرگ و پرفضیلت است که عید همگان و عموم طبقات مردم محسوب می شود. هنگامه ای که خداوند آن را برای تمامی مسلمانان قرار داده و همه را در آن شریک کرده است. این روز، عید پروردگار، موسم دعا، نماز، احسان و نیکی به بندگان یکتای بی همتا و دیدارهای پاک و منزّه محسوب می شود. 

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار