دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: گلستان به عنوان دومین استان در شیوع مصرف مواد مخدر در کشور است.

رتبه دوم گلستان در شیوع مصرف مواد مخدر

به گزارش گلستان 24، محمودرضا روحانی‎فرد ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان امر پیشگیری و درمان اعتیاد که با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کشوری از بلای خانمان‎سوز مواد مخدر در امان نیست، در کل جهان 250 میلیون نفر معتاد وجود دارد، در ایران بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار نفر هستند و متاسفانه در استان گلستان یکصد هزار معتاد وجود دارد.

مصرف مواد مخدر

وی با اشاره به اینکه استان گلستان 83 شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، تصریح کرد: پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است حساسیتی که مدیران کشوری و لشکری را بر آن داشت تا اهمیت این موضوع از سالروز به هفته و اکنون به ماه افزایش پیدا کند و از 20 خرداد الی 20 تیرماه به عنوان مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر بحث بسیار پیچیده‎ای است با وجود آنکه دستاوردهای بزرگ بشریت در زمینه علمی، اعتقادی، دینی، اجتماعی و مذهبی اما تهدیدات ناشی از آسیب‎های اجتماعی بر روی پیشرفت و رفاه انسان‎ها سایه انداخته است.

روحانی‎فرد با تاکید بر اینکه آسیب‎های اجتماعی رفاه را از انسان سلب می‎کند یکی از مهمترین عوامل این آسیب را در اعتیاد به مواد مخدر ذکر کرد.

وی شیوع مصرف مواد مخدر را در مضاعف کردن فعالیت‎های مسئولان عنوان کرد و گفت: می‎طلبد که مدیران کشوری در این حوزه به استان گلستان کمک کنند تا بتوانیم این بلای خانمان‎سوز را تا حدی مهار کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشاره به اینکه بهزیستی پرچمدار پیشگیری از اعتیاد است، افزود: پیشگیری اولیه اعتیاد برای محیط‎های چهارگانه در دستورکار است، آموزش برای 200 هزار خانواده در این زمینه انجام گرفت، در محیط‎های آموزشی نیز 300 هزار نفر را آموزش دادیم.

روحانی‎فرد گفت: در محیط‎های کاری 11 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفتند و در بخش شهری و روستایی 210 هزار نفر را آموزش پیشگیری از اعتیاد فرادادیم.

وی از ایجاد کادر تخصصی در استان خبر داد و ابراز کرد: به یکصد نفر از کارکنان ارگان‎های مختلف آموزش پیشگیری از اعتیاد ارائه شد تا کادر تخصصی در گلستان راه‎اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشاره به موفقیت‎آمیز بودن طرح شهید شوشتری بیان کرد: این طرح در مناطق آلوده و پرخطر اجرا شد و در این زمینه 21 دستگاه اجرایی دخیل بودند و با بهزیستی همکاری داشتند.

به گفته روحانی‎فرد؛ گلستان به عنوان دومین استان در شیوع مصرف مواد مخدر در کشور است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار