حجت الاسلام رضوی:

امروز بزرگترین آسیب جامعه ما ضعف اخلاقی نیست،بلکه ضعف اعتقادی است و بهترین فرصت و زمان برای تحکیم عقاید ایام فاطمیه است.

رمز بقای مذهب شیعه احیای فاطمیه است

 به گزارش گلستان24: حجت الاسلام والمسلمین رضوی از اساتید حوزه علمیه قم در جمع مسئولین و مداحان هیئات مذهبی گرگان با موضوع ضرورت شعائر فاطمی و آثار و برکات آن بیان داشت: رمز بقای شیعه احیای فاطمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی بیان کردند: چرا بزرگان ما (امام خامنه ای"مدظله العالی" ) فرموده اند فاطمیه باید عاشورائی برگزار شود ؟ الف) بنابر روایات معتبر از قول سید بن طاوس آمده است: پیامبر اکرم(ص) در اواخر عمر شریفشان در حالت احتظار یه بزرگان انصار فرمود: درست است که شما کمک زیادی به من و یارانم کرده اید اما با این همه زحمات یک کار دیگر باید انجام دهید که اگر انجام ندهید من شما را شفاعت نخواهم کرد سپس پیامبر(ص) فرمود: ای انصار،خانه فاطمه خانه من است،حرمت فاطمه حرمت من است مبادا حرمت فاطمه شکسته شود و شما ساکت نشسته اید،اگر ساکت بمانید از شما شفاعت نخواهم کرد.
پیامبر(ص)رو به حضرت زهرا(س)فرمود:برزگترین در رحمت الهی شفاعت مردم است و من آن را به تو واگذار میکنم.
در نتیجه شعرا،مداحان،هیئتی ها،اگرفاطمیه را ترویج ندهیم از شفاعت پیامبر(ص)دور خواهیم بود.
حجت الاسلام رضوی
رضوی افزود : چرا "قربی" یعنی زدیکترین افراد به پیامبر(ص) را باید احترام کرد؟
چون شیعه و سنی میدانند ایشان پدر و مادر نداشت،فلذا منظور حضرت فاطمه زهرا(س)است.
وی با بیان اینکه برگزاری عزاداری ها باعث تداوم اسلام شده است افزود : امام خمینی(ره)فرمود:محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. دشمنان ما به این نتیجه رسید ه اند که برای تضعیف شیعه باید سه عامل:عزاداری،انتظار فرج و فقاهت و مرجعیت را از آنها گرفت.
حسام العماد(وهابی شیعه شده) در می گوید: مهمترین عاملی که کمر وهابیت را می شکند،حرکتی است که تحت عنوان فاطمیه،شیعه برگزار می کند.زیرا با برگزاری فاطمیه مظلمومیت امام علی(ع)اثبات میشود.
 
رضوی در ادامه سخنانش بیان داشت:امروز بزرگترین آسیب جامعه ما ضعف اخلاقی نیست،بلکه ضعف اعتقادی است و بهترین فرصت و زمان برای تحکیم عقاید ایام فاطمیه است.
وی در پایان با به حاضرین در جلسه توصیه نمود با برگزرای هرچه اشکوه تر فاطمیه تسلی دل آقا امام زمان(عج)باشیم.
 

یادآور میشود: این مراسم تحت عنوان دوره آموزشی شناخت فاطمی به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان،شورای هیئات مذهبی وکانون مداحان و با حضور مسئولین،دست اندرکاران و مداحان گرگان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضوی(از اساتید حوزه علمیه قم)و مداحی برادر شمس از قم شامگاه دوشنبه 18 اسفندماه در حسینیه دزیانیها برگزار گردید.

ارسال نظر

آخرین اخبار