کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با گلستان 24 مطرح کرد:

حجت السلام پیکرستان گفت:برای دفع و جلو گیری از حملات فرهنگی دشمن نیاز است که تاجوانان و کودکان کشور را از مسائل فرهنگی واسلامی آگاه کنیم.

جامعه کنونی نیازمند شوک فرهنگی است/جوانان ستون های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش گلستان24؛حجت السلام والمسلمین  شیخ مهدی پیکرستان کارشناس مسائل فرهنگی و دینی در گفت و گو باخبرنگار  گلستان24 در خصوص آسیب های فرهنگی جامعه اظهار داشت:فضای مجازی و ماهواره هاتاثیر زیادی بر نوع زندگی ما انسان ها دارند به صورتی که حتی فرهنگ آینده کودکان مارا نیز می سازند و راه و روش زندگی کردن را به آنها می آموزد.

او ادامه داد:توجه به مسائل فرهنگی و مدیریت کردن آن  مانند ایستادگی در مقابل دشمن است، چرا که جنگ الان جنگ فرهنگ ها و ارزش ها است نه جنگ تانک و خمپاره ها و چه خوب است که مسئولین ما بیشتر از گذشته به این موضوعات توجه کنند و قدم های موثرتری دراین خصوص بردارند.

وی اظهار کرد:دشمن در این زمان که می داند جنگ سخت برای او کار ساز نیست و در میدان های نبرد از کشور ما شکست خورده است،به جنگ نرم روی آورده و قصد دارد با استحاله کردن بنیاد خانواده ها کشور را از دورن بپاشد تا این گونه به منافع خود برسد.

این استاد حوزه ودانشگاه با تاکیید بر این که جامعه امروز نیازمند شوک فرهنگی بزرگی است،خاطر نشان کرد:فرهنگ اسلامی امروز در حال فراموشی است و باید قرارگاه های فرهنگی و  مردمم انقلابی ایران با حرکتی سریع و متفکرانه از روی کار آمدن فرهنگی غیر اسلامی در جامعه جلوگیری کنند.

حجت السلام پیکرستان یاد آور شد:هنوز که هنوز است آسیب هایی که شبکه های ماهوره ای بر پیکره ی جامعه و خانواده های ایرانی زده اند جبران نشده و شاید غیر قابل جبران باشد چرا که غرب متفکرانه وارد جدال فرهنگی با ما شده و هدفش را بر روی کودکان ما نشانه گرفته تا آن چیزی که خودش می خواهد را تحویل جامعه دهد.

وی ادامه داد:دستگاه های زیادی در کشور در امور فرهنگی در حال کار کردن هستند و بودجه کلانی از سرمایه کشور نیز در این راستا در حال مصرف است ولی بازدهی که مورد انتظار هست هنوز محقق نشده است.

کارشناس امور دینی و فرهنگی با بیان این که جوانان رکن اصلی جامعه اسلامی هستند تصریح کرد:اگر جوانان نباشند کشور هم نیست، چرا که ستون های کشور بر نیروی جوان و پشت کار آنها بنا شده و اگر اآنها از این مسئولیت پشت خالی کنند فاتحه نظام جمهوری اسلامی را باید خواند.

در پایان وی خاطر نشان کرد:پس بهتر است که دستگاه های از طریق فضای مجازی و هر فضایی که محیا است فرهنگ اسلامی را به کودکان و جوانان بیاموزند تا تیر های فرهنگی دشمن  بر پیکره ی جامعه و جوانان هیچ اثری نداشته باشد.

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار