یکی از اعضاى ستاد تبلیغات و آموزش دینى رزمندگان گفت: ستاد تبلیغات وابسته به آستان مقدس حرم امام علی(ع) با حضور خود در کنار سایر دلاوران بسیج مردمى به لطف الهى توانست سهمى در پیروزى عملیات آزادسازى شهر تکریت داشته باشد.

نقش کلیدی روحانیون رزمنده در آزادسازی تکریت از دست داعش + تصاویر

آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از دست تروریست‌های تکفیری داعش یک پیروزی بزرگ برای نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور است.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح که قبل از آزادسازی تکریت گفته بود عملیات آزادسازی این شهر با مشارکت نیروهای عشایری، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای ارتش عراق انجام خواهد شد روز سه شنبه خبر آزادسازی این شهر مهم و راهبردی را اعلام کرد.

در کنار نیروهای ارتش و مردمی عراق در عملیات تکریت که با رمز «محمدرسوال الله(ص)» آغاز و با موفقیت به پایان رسید اساتید و طلبه‌هاى حوزه‌های علمیه نجف اشرف نیز مشارکت داشتند و در مرکز تکریت نماز جماعت اقامه کردند.

حجت الاسلام ستار المرشدى از اعضاى ستاد تبلیغات و آموزش دینى رزمندگان گفت: ستاد تبلیغات وابسته به آستان مقدس حرم امام علی(ع) با حضور خود در کنار سایر دلاوران بسیج مردمى به لطف الهى توانست سهمى در پیروزى عملیات آزادسازى شهر تکریت داشته باشد.

وی افزود: رزمندگان با ورود به شهر تکریت پرچم عراق را به اهتزاز در آوردند و اساتید و طلبه هاى حوزه‌ علمیه نجف که در این عملیات حضور داشتند در وسط شهر تکریت نماز جماعت را اقامه کردند.

یک روز پس از آزادسازی شهر تکریت، ساختمان استانداری با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و استانی بازگشایی شد و در این مراسم پرچم کشور عراق بر فراز ساختمان استانداری نصب شد.

همچنین حیدر العبادی، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور یک روز پس از آزادی شهر تکریت از دست تروریست‌های داعش، وارد این شهر شد.

«محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق نیز اعلام کرد مراکز پلیس در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین به زودی فعالیت‌هایشان را از سر می‌گیرند.

وی که صبح امروز و یک روز پس از آزادسازی شهر تکریت از دست تروریست‌های داعش وارد این شهر شده است، به خبرنگاران گفت: عملیات پاکسازی شهر از لوث تروریست‌ها ادامه دارد و مراکز پلس شهر نیز به زودی فعالیتشان را از سر می‌گیرند.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر و فرماندهی عالی نیروهای داوطلب مردمی در عراق اعلام کرد با آزادی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین، تا ساعاتی دیگر امنیت این استان کامل می‌شود.

وی افزود: پس از آزادسازی این شهر، فقط گروههای کوچکی از تروریست‌ها در استان صلاح الدین باقی مانده‌اند در نتیجه تا ساعاتی دیگر امنیت استان کامل خواهد شد.

اهمیت عملیات تکریت و آزادسازی آن به این سبب است که این شهر خط دفاعی موصل و مناطق دیگر به شمار می‌رود که داعش آن‌ها را مناطق راهبردی می‌داند. بر همین اساس نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی اعم از شیعه و سنی در این عملیات با یکدیگر همبستگی داشتند.

ارسال نظر

آخرین اخبار