استاد حوزه و دانشگاه:

حجت الاسلام پیکرستان با اشاره به فضیلت های ماه رمضان گفت:رمضان ماهی است که مسلمانان می توانند به واسطه اعمال نیک خود پاداش زیادی از خداوند بگیرند.

خداوند در ماه رمضان درهای رحمتش را باز می کند/توجه به کیفیت عبادت و روزه داری بسیار مهم است

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام مهدی پیکرستان مدرس حوزه ودانشگاه در خصوص ماه رمضان و فضیلت های این ماه در گفت وگویی به خبرنگار ما گفت:ماه رمضان یکی از برترین ماه های خدا است که عبادت در آن ماه بسیار ارزشمند و پر ثواب می باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم در خصوص گرامی داشت این ماه بسیار تاکید کرده است،ادامه داد:طبق فرمایشات رسول اکرم (ص)  شب و روز ماه رمضان از بهترین زمان های سال است؛ به طوری که حتی نفس کشیدن مسلمانان در ماه رمضان ثواب محسوب می شود.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد:روزه گرفتن در این ماه و عبادت خداوند باعث برکات زیادی در زندگی آنان می شود و بدبخت کسی است که از پاداش و نگاه خداوند در این ماه محروم شود.

حجت الاسلام پیکرستان یاد آور شد:هر کسی که بتواند در این ماه نماز واجبی را ادا کند و صلوات بفرستد، خداوند پاداش هفتاد نماز را به وی خواهد داد، و ترازوی اعمال وی را سنگین خواهد کرد.

وی یاد آور شد:در ماه رمضان، شخص روزه دار باید توجه زیادی به کیفیت روزه خود داشته باشد،چرا که روزه گرفتن تنها به خوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه جوارح مومن باید روزه باشد و از هرگونه کار بیهوده و حتی مکروه پرهیز کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه رسول اکرم در خصوص ماه رمضان گفت: در هنگام نماز دست دعا به سوی پرودگار خود بلند کنید و از گناهان خود توبه کنید؛ چرا که پرودگار در این ماه پربرکت در های رحمت خود را به سوی بندگانش باز کرده است.

حجت الاسلام پیکرستان در پایان خاطرنشان کرد:روایت است که که اگر در این ماه در هنگام نماز نافلهسوره «اِنّا فَتَحنا لَکَ فَتحاً مُبینا» خوانده شود انسان در آن سال از خطرات وآسیب ها به دور خواهد ماند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار