الفبای خودسازی-4

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

دربست تا بهشت

خ: خیر و شر

امام صادق(ع) :

از جمله ی آنچه خداوند به موسی(ع) وحی فرمود و در تورات بر او فرستاد،این بود که: «همانا منم الله،که خدایی جز من نیست.خلق را آفریدم و خوبی را هم آفریدم و آن را بر دستان کسی که دوست دارم جاری ساختم.پس خوشا به حال آن که بر دستان او جاری کردم و منم خدایی که جز من معبودی نیست.خلق را آفریدم و آن را بر دستان کسی جاری ساختم که اراده کردم،پس وای بر کسی که آن را بر دستان او جاری ساختم.

خ: خوف رجاء

امام صادق(ع) :

در وصیتنامه لقمان شگفت ها بود،شگفت ترین چیزی که در آن وجود داشت این بود که به پسرش گفت:از خداوند چنان بترس که اگر طاعت جن و انس را آورده باشی،هر آینه عذابت کند و به او چنان امیدوار باش که اگر گناهان جن و انس را آورده باشی هر آینه تو را بیامرزد.

امام باقر(ع) :هیچ بنده ی مومنی نیست مگر آن که در دل او دو نور است: نور ترس و نور امید.اگر وزن شود،نه این بر آن افزون شود و نه آن بر این فزونی یابد.

ذ: ذکر خدا

امام باقر(ع) :

در توراتی که تغییر نکرده چنین نوشته است که موسی از پروردگار خود سوال کرد و گفت: پروردگارا! آیا تو نزدیکی تا با تو نجوا کنم،یا دوری تا صدایت زنم؟ خداوند متعال به او وحی کرد :

ای موسی! من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند.موسی پرسید: در روزی که هیچ پناه و پوششی نیست،چه کسی در پناه توست؟فرمود: آنان که مرا یاد کنند،من هم آنان را یاد می کنم و آنان که در راه من با هم دوستی می کنند،من هم آنان را دوست می دارم.اینان همان هایند که وقتی بخواهم بدی به اهل زمین برسانم،یاد آنها می کنم و به واسطه آنان،از زمینیان بدی را دفع می کنم.

عمار 2015

ارسال نظر

آخرین اخبار