مدرس دروس تفکر و قرآن؛

دنکوب:شرایط حیات اما جواد (ع) متفاوت تر از سایر امامان بود و لذا ایشان به صورت مخفیانه به مبارزه می پرداختند.

امام جواد(ع) از کودکی دارای علم لدنی بودند/ ایشان مبتکر کرسی های نظریه پردازی هستند

به گزارش گلستان24؛آزاده دنکوب،معاون پرورشی مدرسه سما و کارشناس مسائل فرهنگی در رابطه با سالروز شهدات امام جواد (ع) به خبرنگار ما گفت: امام جواد با وجود سن کم شان صاحب علم لدنی بودند  و در مناظرات زیادی شرکت می کردند.

وی با اشاره به مبارزات امام با فرقه های مختلف،اظهار کرد: در آن زمان فرقه های متفاوتی از جمله فرقه زیدیه فعالیت می کردند که امام جواد (ع ) این فرقه ها را شناسایی و با آن ها مبارزه می کرد.

دنکوب  قوی تر کردن وکلا را از جمله کارهای علمی و اثر گذار ایشان دانست و افزود: با توجه  به جو خفقان انگیز حکومتی،امام جواد وکلایی که از زمان امام صادق بودند را تقویت کردند تا مردم برای خواسته هایشان و در صورت عدم دسترسی به امام به این ها مراجعه کنند؛ و به نوعی ایشان در آن زمان کادرسازی برای اسلام کردند.

وی ادامه داد:مامون بسیار شیفته علم بود و کتابخانه بزرگی برای ترجمه سایر کتب دائر کرده بود و به مناظرات بسیار علاقمند بوداز این رو بسیار به  علم و ادب فضائل امام جواد علاقمندشده بود.

 ،با اشاره به فعالیت امام نهم در رابطه با بحث فرج ،بیان کرد: ایشان در زمان حیات شان، واقعه فرج امام زمان را تقویت کردند و در حدیثی بیان کردند که افضل اعمال انتطار فرج است.

این طلبه حوزوی ،در رابطه با علت ازدواج امام جواد (ع )با دختر مامون،گفت: مامون برای اینکه از طریق دخترش امام را بکشاند،به امامت لطمه بزند ،اخبار خانه امام را بداند و پدر بزرگ فرزند ایشان یعنی امام بعدی شیعیان باشد، دخترش را به ازدواج امام درآورد.

وی ادامه داد:امام که شرایطی مشابه امام رضا داشت و بخاطر ولیعهدی ناچارا این ازدواج را پذیرفت.

معاون پرورشی مدرسه سما، در رابطه با مشهور شدن امام نهم به جواد،اظهار کرد :به دلیل بخشش بی حساب و کتاب ایشان، به جواد ملقب شدند آنقدر که ایشان را به لقب جواد می شناسند به نام محمد تقی نمی شناسند.

دنکوب در پایان یادآور شد:خوب است جوانان برای حوائج دنیوی خود به این امام جوان شیعه متوسل شوند و از جود و بخشش ایشان بهره مند شوند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار