یادداشت//

امروز می توان با نشان دادن منش و تفکر حضرت علی (ع) به جهانیان، از آن برای مدیرت جهانی الگو برداری کرد.

حقوق بشر نسخه ای بهتر از منشور علی ندارد /اهل سنت با برداشتش از غدیر پاشنه آشیل دشمن را هدف قرار دهد

به گزارش گلستان24؛احمد ملاشاهی یکی از فعالان رسانه ای  استان گلستان طی یادداشتی در خصوص عید غدیر خم نوشت؛غدیر چشمه ایست که همه مذاهب اسلامی از آن با خبرند چه آنها که جلوتر بودند و آنها که از کاروان عقب مانده بودند و چه آنها که با پیامبر بودند همه از چشمه غدیر به اندازه خود چشیدند برخی آن را نشان محبت پیامبر  به علی می خوانند و برخی آن را جانشینی نبی می دانند و برخی هردو معنی را در غدیر می یابند. هرکدام می تواند عالمی را نجات دهد کافیست هر کدام به آنچه از چشمه غدیر در دست داریم عمل کنیم.

امروز محبت  امام علی (ع) بزرگترین خدمت اهل سنت به جهان اسلام است وقتی بزرگترین تهدید جهان اسلام جریان تکفیری  وهابی است پس بهترین سلاح دفاعی، محبت به علی علیه السلام است این باور اهل سنت مانع از آن می شود جریان تکفیری از جهان اسلام علیه اسلام یارگیری کند،اگر پروژه اسلام هراسی آخرین حربه شیاطین برای مقابله با قران است پاشنه آشیل این استراتژی دشمن، محبت به علی علیه السلام است و اهل سنت با همان برداشتش از غدیر می تواند پاشنه آشیل طرح دشمن را هدف قرار دهد.

دراین طرف‌ ماجرا، ولایت و جانشینی علی یعنی نسخه ای بهتر از او برای اداره جهان نداریم نمی توان معتقد بود که در غدیر علی جانشین پیامبر شد و چشم ما برای اداره جامعه به ایسم ها و تفکرات غربی باشد.

حقوق بشر نسخه ای بهتر از منشور علی (ع) ندارد و نخواهد دید پس برای نشان دادن این منشور، قلم و قدم ما باید جهانی شود، باید منش ما علی را به جهان معرفی کند

علی یاور مظلومان بود و دشمن ظالم نمی توان از علی سخن گفت و شعار نه غزه نه لبنان سرداد علی هیچگاه به مظلوم نه نمی گوید بلکه منش علی نه گفتن به ظالم است بی آنکه از سیاهی لشکر ظالم بهراسد بی آنکه از ملامت ملامتگران بیم داشته باشد یاعلی گفتن تنها زمانی معنا دارد که رنگ با علی بودن بدهد معنای در مسیر علی بودن و تلاش برای برپابی و حفظ حکومت علی بدهد.

پذیرش ولایت در غدیر یعنی علی بر دلها، افکار ما و سیستم ما باید حکومت کند به معروفات علی امر کنیم و نهی کنیم آنچه علی از آن نهی کرد.

غدیر از آن جهت بالاتر است که بعد از آخرین حج ابراهیمی پیامبر سخن از برپا داشتن حکومتی است که بنده هیچ قدرتی نباشد، نفی طاغوت کند، عدالت بر پاکند و راه بهشت بندگی خدا را نشان دهد. چیزی که اگر پیامبر ابلاغ نمی کرد هرچه آورده بود لم تفعل بود، انگار نیاوره بود.

امروز غدیر را از هر سمت بخوانیم چه از طرف محبت وچه از سمت ولایت ، اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا می کند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار