روح‌افزا عنوان کرد: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نه تنها قانون عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کند بلکه برعکس اقدام کرده و...

وزارت ارشاد قانون حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند

به گزارش گلستان 24، معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه امسال حداقل ۲ مورد از قانون حجاب و عفاف رعایت شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب از وزرا سوال کند.

 

فرشته روح‌افزا در خصوص قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: قانون فعلی در خصوص حجاب و عفاف بسیار کامل است و نیاز به بازنگری ندارد، البته مطرح کردند که برخی مواد این قانون، قدیمی شده است ولی این بهانه درست نیست، چرا که می‌توان بخشی از آن را مانند عدم آرایش و نپوشیدن لباس تنگ رعایت کرد و هیچ‌گاه این موارد قدیمی نمی‌شود.

 

 

وی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند، گفت: ما نظارت در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی را برعهده داریم ولی اکنون هیچ‌ یک از دستگاه‌های اجرایی و موظف دغدغه اجرای این قانون را ندارند.

 

*وزارت ارشاد قانون حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند

معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان افزود: باید دستگاه‌ها اشکالات قانون مذکور را مطرح کنند و در خصوص اجرای آن گامی مؤثر بردارند؛ در واقع باید تدبیری برای بهبود وضعیت حجاب کشور اندیشید.

روح‌افزا عنوان کرد: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نه تنها قانون عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کند بلکه برعکس اقدام کرده و ما شاهد حضور خوانندگان زن در کشوریم؛ در حقیقت حداقل‌ها را نیز در راستای قانون حجاب و عفاف اجرا نمی‌کنند.

 

*اجرای حداقل 2 مورد از قانون حجاب و عفاف برای کاهش تنش در کشور

وی با اشاره به این‌که حداقل کاری که می‌توان در زمینه اجرای قانون مذکور انجام داد، رعایت پوشش و عدم آرایش کارکنان دستگاه‌هاست، افزود: ما همیشه اصرار و درخواستمان از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای قانون حجاب و عفاف بوده است ولی این امر صورت نمی‌گیرد.

 

معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه به طور مثال اگر در آموزش و پورش این قانون اجرا نمی‌شود، باید وزیر آموزش و پروش پاسخ‌گو باشد، گفت: در سال 94 باید حداقل 2 وظیفه مندرج در قانون عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های اجرایی اجرا شود تا شاهد بهبود حجاب و کاهش تنش در کشور باشیم.

 

*دستگاه‌های اجرایی دغدغه اجرای قانون حجاب و عفاف را ندارند

روح‌افزا با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌ای برای اجرای قانون حجاب و عفاف ندارند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید از تمام دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون مذکور سوال کند چراکه اکنون قوانین سلبی برای وزارتخانه‌ها در راستای اجرای این قانون وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این‌که اگر حداقل بتوانیم آرایش کردن را در ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس برای کارکنان، ارباب رجوع، دانش‌آموزان، استادان و دانشجویان حذف کنیم، توانستیم گامی مؤثر در راستای بهبود وضعیت حجاب در کشور برداریم، افزود: اجرای قانون حجاب و عفاف هزینه مالی بر کسی تحمیل نمی‌کند بنابراین اجرای آن باید بی‌بهانه باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار