استفاده از کرم‌های ضد آفتاب از جمله توصیه‌هایی است که همواره پزشکان بر آن تاکید داشته‌اند اما اکنون محققان نسبت به احتمال نفوذ ترکیب‌های موجود در آن به جریان خون هشدار داده‌اند.

از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید!

به گزارش گلستان۲۴؛ سازمان غذا و داروی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: میزان نفوذ ترکیب‌های موجود در کرم‌های ضد آفتاب به جریان خون به اندازه‌ای زیاد است که کارشناسان سلامت را نسبت به اثرات مسموم کننده آن نگران ساخته‌ است.

در این گزارش آمده‌ است: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در مدت زمان چهار روز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب سطح ترکیب‌های شیمیایی موجود در این کرم‌ها در جریان خون افزایش چشمگیری داشته‌ است.

محققان آمریکایی همچنین تاکید کردند: در حال حاضر نمی‌توان استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را منع کرد چرا که طبق مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید بیشتر از مضراتی است که این ترکیب‌های شیمایی برای سلامتی به همراه دارند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: ترکیب‌های شیمیایی موجود در کرم‌های ضد آفتاب بیش از آنچه مورد تایید سازمان غذا و داروست به جریان خون نفوذ پیدا می‌کند و اثرات مسموم کننده دارد با این وجود هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد تاثیرات آن بر سلامت انسان اظهار نظر کرد.

در بیشتر کرم‌های ضد آفتاب ترکیب‌هایی از قبیل اکسی‌بنزون، آووبنزون و اکتوکریلن وجود دارد که مانع از نفوذ اشعه‌های مضر به پوست می‌شود. هرچند، مطالعه انجام شده روی نمونه‌های حیوانی نگرانی‌هایی را در مورد تاثیرات مضر این ترکیب‌های شیمیایی به ویژه اکسی‌بنزون به دنبال داشته چرا که احتمال دارد تعادل هورمونی را در بدن انسان مختل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از US News، محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب سطح این سه ترکیب شیمیایی در جریان خون افزایش داشته‌ است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار