در مرکز استان گلستان که دارای ۴۰۰۰ شهیداست،هیچ اثری از عکس شهدا وجود ندارد و در عوض تبلیغ محصولات آرایشی و تجاری در معابراصلی سطح شهر گرگان پر شده است.

احیاء فرهنگ شهادت مصداق کار فرهنگی حق است/چرا هیچ عکس شهیدی در شهر گرگان نیست؟

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام شیخ ابوالفضل محمودزاده یکی از فعالان فرهنگی و جهادگر استان گلستان در رابطه با کم کاری شهرداری گرگان در خصوص مسائل فرهنگی طی یادداشتی نوشت:دلسوزان هر مکتب و دین و آیینی در سراسر جهان برای زنده و پویا ماندن آن تلاش میکنند فرهنگ ، اعتقادات ، آداب و رسوم خود را احیاء کنند والا در لابلای تلاشهای غبار آلود دشمنانشان که تمام آن را بر ضرر خود میدانند به فراموشی سپرده میشود.

قرآن در آیه ۳۲ سوره حج بعد از اشاره به مسئله حج در آیات قبل بصورت عموم تعظیم شعائر الهی را از جلوه های تقوای دل و رعایت خطوط قرمز الهی معرفی میکند و در آیه ۳۶ همین سوره بصورت تخصیص مسئله قربانی را و در آیه ۱۵۸ سوره بقره صفا و مروه را از شعائر الهی معرفی مینماید و در مقابل در آیه دوم سوره مائده مومنین را از هتک حرمت شعائر الهی نهی میکند.

شعائر جمع شعره به معنای علامت و نشانه است که انسان را به یاد آن مسئله می اندازد و باعث عدم فراموشی و غفلت می شود و میدانیم که غفلت سر منشاء گناهان است.

شهدا و فرهنگ شهادت یکی از مهمترین شعائر اسلام و انقلاب هستند که رهبر معظم انقلاب سالهاست در احیاء و حفظ یادشان دغدغه مند بیاناتی دارند و یاد شهدا را رمز تداوم انقلاب و فضیلت آنرا همتای شهادت بیان فرمودند.

ایشان یاد شهدا را بعنوان مسئله تربیتی برای جوان نسل سوم انقلاب مطرح میکنند و در ۶ اسفند ۹۷ میفرمایند : "دشمنان میخواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده میشود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی میفهمد که یکجایی در آنطرف منطقه دارند با دشمنان میجنگند، پا میشود میرود حلب، بوکمال، زینبیه، بنا میکند جنگیدن و به شهادت هم میرسد"

همچنین در دیدار با فعالین فرهنگی سراسر کشور در ۲ اردیبهشت ۹۲ فرمودند "ما به کسانی که اهل کار فرهنگی اند دائم میگوییم ، به بعضی تکرار میکنیم ،به بعضی التماس میکنیم، بعضی را جمع میکنیم و به بعضی پیغام میدهیم که آقا ! کار فرهنگی بکنید . جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است . در مقابل کسیکه از ابزار فرهنگی استفاده میکند ابزار فرهنگی لازم است"

امروز جای خالی تصاویر و نماد شهدا که جان و جوانی خود را فدای آرامش ما کردند در فضاسازی شهری و مراسمات رسمی شهر و بسنده کردن به نامگذاری یک پل هوایی یا کوچه بعنوان یکی از ابزار فرهنگی جبهه حق و از طرفی مسئله لباس و حجاب نامناسب خانمها و اختلاط در فضاهای تفریحی و عمومی بعنوان بخشی از چهره شهر و بنرهای تبلیغاتی گسترده از کنسرت ها ، تعریف و تمجید از اشخاص که کاملا رنگ و بوی کار سیاسی دارد و یا مثلا یک دیدار در سطح شهرداری دو کشور و امثالهم زیبنده صفت دارالمومنین و شعار شهر من شهر انتظار نیست ...

خانواده های معظم شهدا ، طلاب و دانشجویان انقلابی ، فعالین فرهنگی استان ، شهردار محترم و مسئولین فرهنگی شهر باید نسبت به این مسئله که یکی از دغدغه های خانواده های مذهبی است توجه بیشتر داشته باشند و مطالبه و جلوگیری کنند تا جلوی مفاسد مشهودش گرفته شود.

از خدا میخواهم ما را از احیاء کنندگان شعائر الهی قرار دهد و در دنیا و آخرت شرمنده امام زمان و امام و رهبری و شهدا قرار ندهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار