تست حساسیت رسانه‌ها و مسئولان؛

محمدرضا شجریان به دلیل اظهارات و مصاحبه‌هایی که با برخی از شبکه‌های معاند از جمله «بی‌بی‌سی فارسی» و «صدای امریکا» داشته و در آنها به تخطئه نظام و توهین آشکار به مردم ایران اسلامی در حمایت از فتنه‌گران اقدام کرده، با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

تلاش برای بازبرگرداندن خواننده حامی فتنه گران! +عکس

به گزارش گلستان 24، چند روزی است که زمزمه‌هایی برای حضور مجدد محمدرضا شجریان روی سن شنیده می‌شود. این زمزمه‌ها پس از ادغام ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران شدت بیشتری به خود گرفته است.

 

علی رهبری که رهبری کنونی ارکستر سمفونیک ملی تازه متولد شده را برعهده دارد هم در نشست خبری از حضور در یک ضیافت شام با این خواننده و دعوت از او برای حضور در ارکستر خبر داده بود. با حضور محمدرضا شجریان در کنسرت چهارشنبه شب گذشته و دیدار او با مدیران و اعضای ارکستر این شائبه بیش از پیش تقویت شد.

 

از جمله ابعاد دیگر این شایعه اینکه پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی گفته است طبق قرارداد علی رهبری به عنوان مسئول فنی ارکستر در شش ماه اول سال یعنی تا اواسط مهرماه امسال، هیچ خواننده‌ای قرار نیست به ارکستر سمفونیک اضافه شود اما مسائل مربوط به ارکستر سمفونیک به شخص علی رهبری و مؤسسه رودکی مربوط است.

 

از سوی دیگر این خبر را یکی از مسئولان ارکستر سمفونیک تأیید کرده و تأکید دارد که تمام تلاش‌ها مبنی بر حضور محمدرضا شجریان در ارکستر ملی ایران صورت می‌گیرد تا وی بتواند به عنوان خواننده مهمان در ارکستر ملی ایران در کنار گروه موسیقی حضور داشته باشد!

 

تمامی ابعاد این شایعه حکایت از این مسئله دارد که یک جریانی در عرصه موسیقی تلاش دارد با ایجاد موج خبری در این مورد ضمن تست کردن حساسیت رسانه‌ها و مسئولان زمینه قبول چنین حضوری را با فضا‌سازی در میان آحاد مردم و به راه‌اندازی یک پروپاگاندای روانی رسانه‌ای محتمل کنند.

 

 

البته این اقدامات به آن دلیل صورت می‌گیرد که محمدرضا شجریان به دلیل اظهارات و مصاحبه‌هایی که با برخی از شبکه‌های معاند از جمله «بی‌بی‌سی فارسی» و «صدای امریکا» داشته و در آنها به تخطئه نظام و توهین آشکار به مردم ایران اسلامی در حمایت از فتنه‌گران اقدام کرده، با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

 

حسین نوش‌آبادی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات هفتگی که با رسانه‌ها دارد بارها بر این ممنوعیت تصریح کرده است. نوش‌آبادی در این زمینه گفته است:

 

«نوع رفتار‌های شجریان در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. نمی‌شود فردی هم ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار