حجت السلام کوهساریان :

این فعال فرهنگی و مذهبی با اشاره به اهمیت روز عرفه این روز را روز توبه واستجابت دعاها دانست.

روز عرفه روز عفو عمومی از جانب خداوند است

 

به گزارش گلستان24؛حجت السلام ابراهیم کوهساریان یکی از فعالان فرهنگی وتبلیغی شهرستان آزادشهر در رابطه با روز عرفه به خبرنگار ما گفت: یکی از شرایط اجابت دعا شرط زمانی است، عامل زمان در اجابت دعا نقش مستقیم دارد و لذا طبق روایات درزمان های تعیین شده، دعا قرین به اجابت است و زودتر از سایر اوقات اجابت می شود.

وی اظهار کرد:به عنوان نمونه ، هنگام طلوع آفتاب دعا مستجاب می شود،ثلث آخر شب دعا کنید که اجابت آن خیلی سریع است در موقع زوال ظهر دعا مستجاب است،شب نیمه شعبان ، شب قدر ، شب عید فطر بسیار توصیه شده است که دعا کنید و دعا مستجاب می شود، یکی از آن زمان هایی که برای ما به صراحت ازسوی معصوم برای دعا وایجاد ارتباط با حضرت حق تاکید شده روز عرفه است.

حجت السلام کوهساریان روز عرفه را روز مقابله با تمایلات دنیایی دانست وافزود:روزعرفه میتواند ،روز پیروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاریخ زندگى هر فردى باشد،این روز تحول درونى و انقلاب معنوى است چرا که در این  روز زمینه‌ها و مقدمات بیشترى براى رهیابى انسان به سوى کمال و سعادت وجود دارد. 

این فعال فرهنگی ومذهبی با اشاره به اینکه روز عرفه یکی از اعیاد مهم اسلامی است،خاطرنشان کرد: هر چند که این روز به عنوان عید تاکنون معرفی نشده؛اما از این معنی غافل نشویم که روز عرفه روز فرخنده و بزرگی است وخداوند به اعتباراینکه برای بندگان خود  شرایط عبادت و مناجات فراهم نموده ، مژده و نوید بر اجابت و پذیرش توبه آنها و آمرزش گناهانشان و براساس یک عفو عمومی داده است.

او ادامه داد:شما در قالب خیلی کوچکتر که قابل قیاس هم نیست ملاحظه می کنید در یک زمان های خاص ودرعین حال مهم مثل دهه فجر ، عیدنوروز ، مبعث پیامبر(ص)بادرخواست رئیس قوة قضائیه وموافقت مقام رفیع ولایت، رهبر معظم انقلاب تعداد مشخصی از زندانیان مورد عفو قرارگرفته واز زندان آزاد می شوند.به اعتبار روز 22 بهمن و دهه فجر ، به اعتبار روز عید فطر، به اعتبار عید قربان ، به اعتبار عید مبعث، که چون خیلی مهم هستند مشمول عفو قرار می گیرند .

حجت السلام کوهساریان با بیان اینکه روز عرفه روز عفو عمومی است،اظهار کرد: خداوند همه ی گنهکارانی را که تصمیم گرفتند دیگر گناه نکنند یا گناه عمدی نکنند را عفو می کند پس این نشانگر و بیانگر اهمیت روز عرفه است؛که خدا این عفو عمومی را در روزه عرفه قرار داده است.

وی با اشاره به یکروایت،یادآور شد:که امام سجاد(ع) در روز عرفه صدای نیازمندی را شنید که گدایی می‌کرد،به او فرمود: «وای بر تو! آیا در مثل چنین روزی از غیر خدا درخواست می‌کنى، درحالی‌که در این روز برای بچه‌هایی که در شکم مادران هستند، امید سعادت و خوشبختی می‌رود». 

او ادامه داد:نقل است که از  رسول خدا پرسیدند چه کسی از اهل عرفات، گناهش از همه بزرگ‌تر است؟ حضرت فرمود: «کسی که عرفات را درک کرده باشد و گمان کند خداوند او را نیامرزیده است».

حجت السلام کوهساریان در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله این روز بزرگ را قدر بدانیم و خداوند متعال توفیق دهد که با امیدواری و خضوع و خشوع به درگاه خداوند متعال برویم  تا ان شاءالله رحمت اللهی شامل حال ما شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار