ماجرای‌های ادامه‌دار یک شبکه ماهواره‌ای؛

در فضای داخلی این شبکه چنان دیکتاتوری برقرار است که حتی کارمندان این شبکه نیز با کوچکترین انتقادی که از مدیریت این شبکه بنمایند بلافاصله اخراج می شوند.

مجری اخراجی صدای آمریکا: کارمندان این شبکه بی‌شرف هستند!

به گزارش گلستان 24، اخراج "سیامک دهقانپور" از شبکه صدای آمریکا همچنان بحث داغ اپوزیسیون بوده و برخی با استناد به مشکل شخصی مدیر صدای آمریکا با وی، ابعاد جدیدی از پشت پرده این شبکه را افشا کرده اند.

 

بر اساس این گزارش "فریبا داودی مهاجر" مشاور رئیس دولت اصلاحات که چند سال قبل برای تثبیت خود در محافل ضدایرانی غرب و دریافت پول، حاضر به کشف حجاب در یکی از برنامه های صدای آمریکا شد، با انتشار مطلبی نسبت به بی اعتنایی دیگر کارمندان این شبکه، نسبت به اخراج سیامک دهقانپور از این شبکه اعتراض کرده و نوشت: " اخلاق روزنامه‌نگاری حکم می کند شرافت داشته باشیم و برای همکارمان پشت پا نگیریم. کمین نشینیم اگر برای کسی اتفاقی افتاد سریع شیرجه بزنیم روی کار رفیقمان چون آنوقت نفر بعدی خودمان هستیم."

 

 

در ادامه این اعتراضات و تلاش مشاور رئیس جمهور اصلاحات برای جمع کردن تعدادی از همقطاران خود جهت فشار به مدیریت صدای آمریکا، "رویا ملکی" مجری اخراجی این شبکه در پاسخ به دعوت وی برای اعتراض به اخراج سیامک دهقانپور، نوشت: " فریبا جان ممنون از لطفت.. یک نکته ای اشاره کردی در نوشته ات "شرافت روزنامه نگاری" می خوام بدونم چند نفر روزنامه نگار در صدای امریکا فعال هستند؟؟؟ که از شرافت و داشت و نداشت روزنامه نگاری حرف سر در بیارن؟ بیشترشون یا فروشنده بودن یا خانه دار و فأمیل دور حضرات... انگشت شمار روزنامه نگارند و البته از ان چند نفر هم معدودی شرافت مندند ... در نتیجه این خواستی که داری در صدای امریکا صدق نمیکند ... إنها دنبال فرصت هستند که جلوی مدیریت خوش رقصی کنند که میکنند...".

 

 

دیکتاتوری و عدم تحمل انتقاد در این شبکه تا بدانجا کشیده شد که فریبا داودی مهاجر نسبت به حذف یه کامنت ساده خود در صفحه فیس بوک این شبکه نیز معترض گردید!

 

 

 

تمامی مطالب مطروحه توسط اپوزیسیون نشانگر این است که علی رغم تمام ادعاهای این شبکه و مدیران آن مبنی بر وجود آزادی بیان در آن و تلاش این شبکه برای گشودن دریچه های جدیدی از آزادی بیان به روی ایرانیان داخل کشور، اما در فضای داخلی این شبکه چنان دیکتاتوری برقرار است که حتی کارمندان این شبکه نیز با کوچکترین انتقادی که از مدیریت این شبکه بنمایند بلافاصله اخراج می شوند؛ به طوری که چندی پیش "جمشید چالنگی" یکی دیگر از کارمندان اخراجی این شبکه، فضای صدای آمریکا را با ادارات مخوف شوروی سابق مقایسه کرده بود!

 
 
پیش از این نیز "نیک آهنگ کوثر" کاریکاتوریست ضدانقلاب با حضور در شبکه اندیشه با اشاره به اینکه اغلب افرادی که سابقه حضور در صدای آمریکا را دارند خاطره خوبی از دوران حضور در آنجا را ندارند، گفت: «مساله زیرآب زنی در رسانه ای مانند صدای آمریکا به شدت در میان کارمندان و مدیران این شبکه جا افتاده است؛ یعنی تا زمانی که فرد، مورد پذیرش همکاران خود می باشد تلاش می گردد بر روی کارهای وی سرپوش گذاشته شود، اما به محض ایجاد کوچکترین مشکلی، به سرعت به پرونده آن شخص مراجعه و با پیدا کردن کوچکترین ایرادی به سرعت آن ایراد بزرگنمایی شده و علیه او استفاده می شود و متاسفانه این نادیده گرفتن ایراد را تا مدت زمان طولانی، می توان نوعی حق السکوت گرفتن از او تلقی کرد.»
 
 

گفتنی است پیش از این نیز تعدادی دیگر از اپوزیسیون نیز با انتشار مطلبی علت اصلی اخراج سیامک دهقانپور از این شبکه را رشوه گیری وی از مهمانان برنامه "افق" برای شرکت در این برنامه اعلام کردند.

 

ارسال نظر

  • سیامک سیامکی
    0

    سلام:اقا سیامک هرجا باشی تو قلب ما هستی دمت گرم باج ندادی

آخرین اخبار