دبیر جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان:

جاوید با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان برگزار می شود، گفت: فراخوان این جشنواره از مهر آغاز شده و تا ۳۰ دی مهلت برای ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

پنجمین دوره جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان24؛«هوشنگ جاوید» امروز (شنبه 2 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: سرفصل های مختلفی از جمله ادبیات، هنرگرافیک و تجسمی، نویسندگی و مقاله، فیلم و تئاتر در جشنواره هنری ققنوس در نظر گرفته می شود.

دبیر جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان ادامه داد: کشف استعدادهای هنری دانشجویان از هدف برگزاری این جشنواره است و به دنبال ترویج روحیه انقلابی دانشجویان معتقد به آرمان های انقلاب هستیم.

جاوید با بیان اینکه برای نخستین بار است که در پنجمین دوره جشنواره ققنوس، استان گلستان در فضای این جشنواره حضور دارد، متذکر شد: این استان از استعدادهای فراوانی برخوردار است و امیدواریم بتواند خوش بدرخشد و بتوانیم آثار ارزنده ای از این جشنواره به مسابقات کشوری ققنوس ارسال کنیم.

وی متذکر شد: تا 30 دی مهلت ارسال آثار وجود دارد و بازبینی اولیه هفته نخست بهمن و داوری در بهمن ماه برگزار خواهد شد و اختتامیه به شکل استانی در اسفند برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در جشنواره ققنوس می افتد این است که این جشنواره با پیشنهاد دبیرخانه علمی جشنواره به شکلی در آمده و کسانی که به مقام برتر می رسند و به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

جاوید به حمایت از برگزیدگان جشنواره ققنوس اشاره کرد و گفت: دانشجویی که در سه مرحله موفقیتی بدست بیاورد می تواند از یک سری حمایت هایی برخوردار باشد مثل زمینه های شغلی و حتی آرم هایی که برای جشنواره ققنوس در نظر گرفته شده از کار دانشجویانی است که در این جشنواره ها خوش درخشیدند.

وی به بخش های مختلف جشنواره ققنوس اشاره کرد و گفت: این جشنواره در هفت بخش و 14 رشته ویژه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره هنری ققنوس در استان گلستان خاطرنشان کرد: موضوعات در این دوره از جشنواره به شکل عمومی و آزاد است و هر بخش به موضوعات مانند ادبیات شعر کلاسیک، شهر نو، داستان کوتاه و داستان بلند، هنرهای تجسمی پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و نقاشی، ادبیات نمایشی (فیلم نامه و نمایش نامه)، فیلم کوتاه انیمیشن، تئاتر (صحنه ای و خیابانی)، استندآپ کمدی، موسیقی (سنتی، مقامی، تلفیقی)، مداحی(مراثی و مولودی خوانی)، پژوهش های هنری در نظر گرفته شده است.

جاوید متذکر شد: به استثنای بخش خوشنویسی، آثار در همه بخش ها باید به روی لوح فشرده دریافت و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار