پس از شناسایی و اعلام اسامی سه شهید مفقود الاثر زنجانی، انتظار 32 ساله خانواده های آنان پایان یافت .

انتظار 32 ساله خانواده 3شهید مفقود الاثر زنجانی پایان یافت

به گزارش گلستان 24، خبرنگاران آمدند و راهی منزل خانواده شهید ابوالفضلی زنجانی شدیم؛ شهید خود آدرس می داد... بیاید خیابان خیبر، خیبر پنج، همان عملیاتی که من و دوستعلی شهید شدیم، کمی پایین تر که بیایید خانه برادرم پیداست.

خانواده ابوالفضلی زنجانی بی خبر بودند و سپاه از قبل فقط به آنان گفته بود که به دیدار خانواده شهید می آیند.

نشسته بودیم و منتظر که چگونه می توان این خبر را به خانواده ای داد که پدرش، دایی اش، پسرش و دامادش شهید شده اند و دو شهید مفقود الاثر دارد، و گفت که عزیزانتان در راه خانه اند.

مسوول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان پس از آنکه فاتحه و صلواتی نثار شهدا کرد، گفت: انسان ها به اجبار به این دنیا می آیند و به اجبار نیز از این دنیا می روند.

حجت الاسلام علی متین افزود: در این میان هستند که می خواهند نوع مرگشان را خودشان انتخاب کنند.

وی یادآورشد: نوعی مرگ در دنیا هست که در همه ادیان و مذاهب و عقاید ستایش می شود و به آرزویی برای انسان ها تبدیل شده است.

شهادت؛ حجت الاسلام متین گفت نام این نوع مرگ را ما مسلمانان می گذاریم شهادت، به ویژه اگر این مرگ در راه جهاد فی سبیل الله باشد که جایگاهی رفیع در نزد خدای متعال دارد.

مسوول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان که بغض راه گلویش را بسته بود، درنگ کرد و گفت: پیکر دو شهید شما شناسایی شده و در راه خانه است.

وی با همان بغضی که از لرزش صدایش پیدا بود، خاطر نشان کرد: شهید اروجعلی ابوالفضلی به خاطر آنکه سنش کم بود و جثه اش نیز به نسبت سنش کوچک، نمی توانست فرماندهان را راضی کند تا وی را به جبهه اعزام کنند.

حجت الاسلام متین گفت: آن چنان این شهید 17 ساله اصرار کرد تا خداوند مهر وی را در دل فرماندهان انداخت و او توانست به همراه داماد خانواده و دوست صمیمی اش، دوستعلی مقدم راهی جبهه شود.

مسوولی نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: اروجعلی چنان شیفته خداوند بود که خدا عشق بازی او را دید و از دالان شهادت گذراند و وی را در صف مشتریان خود قرار داد و چه معامله گران و ماندگاری شد.

وی تاکید کرد: به قطع خداوند به این خانه نظر خاصی دارد که در ابتدا پدر اروج علی را نزد خود برد، سپس دایی خانواده و در نهایت پسر و داماد و پسر عمو را.

حجت الاسلام متین دیگر نتوانست جلوی بغض خود را بگیرد و ... سایر مسوولان نیز که گویی بغض گلوی آنان را فشار می داد، شروع به گریه کردند، اما زنان حاضر در مجلس آرام و بی صدا فقط اشک می ریختند و نمی شد صدای هق هق و شیون آنان را شنید یا حتی نا آرامیشان را دید.

نماینده بنیاد شهید که فضای خانه را بارانی دید، شروع به سخن گفتن کرد و گفت: باید به این خانواده تبریک گفت که پدر خانواده در گام اول جان خود را تقدیم انقلاب کرد و سپس سایر اعضا راه سعادت را به دنبال وی یافتند و یکی پس از دیگری به فیض شهادت نایل شدند.

سید جلال الدین موسوی افزود: از این خانواده پنج شهید تقدیم انقلاب شده است و باید به آنان تبریک و تهنیت گفت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان که خود را همرزم شهیدان ابوالفضلی و مقدم می خواند، گفت: ما با هم در پادگان دو کوهه نزدیک دو ماه حضور داشتیم، در زمان عملیات خیبر، که پاتک دشمنان امان رزمندگان را بریده بود، مقرر شد دو گردان اعزام شوند و از آنجا که این دو شهید می خواستند کنار هم باشند، با اصراری که به فرماندهان کردند با یکدیگر در یک گردان راهی منطقه ای که الآن به طلاییه مشهور است شدند.

رضا حسینی افزود: تمام تلاش این دو عزیز این بود که در همه جا با هم باشند، تا آنکه در اسفند 62 در عملیات خیبر در حالی که در کنار یکدیگر می رزمیدند، به فیض شهادت نایل شدند.

وی یادآورشد: این دو شهید از ابتدا از شهادت خود مطلع بودند آنچنان که در زمان شهادت نیز کنار یکدیگر قرار گرفتند.

حسینی تاکید کرد: به حق این خانواده دین خود را به انقلاب ادا کرده و در تمام این مدت سختی نبود پدر و شهادت فرزند را به دوش کشیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: مدتی قبل از سوی گروه تفحص در جزیره مجنون تماس گرفتند و اطلاع دادند که آثاری که در این منطقه یافت می شود متعلق به گردان زنجان است.

علی مهدیخانی افزود: با ادامه دریافت اطلاعات در نهایت این شهدا پیدا شدند و امید می رود خداوند عنایت کرده و زمینه بازگشت سایر شهدای زنجان را نیز فراهم کند.

وی اظهار کرد: به حتم شهدای گمنام و مفقود الاثر شهید ترین شهدا هستند.

برادر شهید ابوالفضلی نیز گفت: این شهدا منتسب به کل جامعه هستند و فقط نام خانواده ما را به یدک می کشند.

وی خاطر نشان کرد: 24 سال مادرمان چشم انتظار خبر یا نشانه ای از برادرمان بود، اما عمر ایشان فرصت نداد و نتوانست امروز را ببیند و شاهد بازگشت فرزندش باشد و امروز جای خالی مادر برای ما بسیار ناراحت کننده است.

این برادر شهید گفت: امید می رود سایر شهیدان نیز بازگردند و چه بسا عده ای از شهدا گمنام باشند ولی خدا نکند که گم یاد شوند.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت 32 سال، بازگشت این شهیدان تلنگری به تمام مردم است که بدانند خونهای بسیاری برای این انقلاب ریخته شده است.

خواهر شهید اروجعلی ابوالفضلی و همسر دوستعلی مقدم نیز گفت: این دو یک وصیت داشتند بدون آنکه از وصیت دیگری مطلع باشند، هر دو موقع رفتن به من گفتند که قبر ما مثل بانویمان حضرت فاطمه(س) بی نشان خواهد بود و زمانی که خبر شهادت آن دو برایمان آوردند، به واقعیت وصیتی که کرده بودند پی بردم.

مسوولان حاضر سپس راهی خانه سید جمال احمدی شدند و در حالی که با چهره گشاده در را به روی آنان گشود با روی باز پذیرای آنان شد گویی که از پیدا شدن پیکر تنها پسرش مطلع نبود.

در حالی که ساعتی قبل از ورود مسوولان با خانواده شهید تماس گرفته شده و موضوع را به آنان اطلاع داده بودند، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان لب به سخن باز کرد و گفت: هر کسی لیاقت حفظ دین یا اسلام را ندارد.

حجت الاسلام متین با بیان اینکه برخی در تلاش برای ریشه کن کردن اسلام هستند، یادآورشد: این در حالی است که دسته دیگری، با افتخارترین انسان های روی زمین هستند و به نقطه ای رسیده اند که حتی جان خود را برای حفظ دین فدا می کنند.

وی افزود: این افراد مجاهدان فی سبیل الله هستند و فقط خداوند متعال از میزان اجر و پاداشی که در انتظار آنان است، مطلع است.

حجت الاسلام متین اظهار کرد: شهید احمدی جزو این افراد بود که با سن کم، توانست به بالاترین درجه قرب الهی دست یابد و احساس کرد که دین باید باقی بماند و درخت تنومند اسلام، تنومندتر شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خطاب به پدر شهید سید جمال احمدی گفت: فرزند شما در عالم نمونه است و هرگز خلف وعده نمی کند.

پدر شهید سید جمال احمدی گریه نمی کرد، فقط اصرار داشت وصیت نامه پسرم را بخوانید، قبل از شهادتش دست کم برای 50 نفر وصیت نامه نوشته بود، تا قبل از شهادتش هیچ کس آزار و اذیتی از او ندیده بود، ما هم سعی کرده ایم حرمت جمال حفظ شود، کسی از ما ناراحتی به دل نداشته باشد.

شهید جمال احمدی وصیت نامه خود را در دی سال 62 نوشت و به پدرش داد و راهی جبهه شد و اسفند همان سال خبر شهادتش به گوش پدر رسید.

منزل شهید احمدی دیوار به دیوار مسجد باب الحوائج خیابان باباییان زنجان بود، شهید حاجتش را قبل از اعزام گرفته بود.

این سه شهید فردا /چهارشنبه/ وارد زنجان و در حسینیه سپاه انصارالمهدی(عج) تشییع و استقبال می شوند.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این سه شهید ساعت 10 صبح روز پنجشنبه پس از اقامه نماز میت به امامت امام جمعه زنجان از مقابل مسجد جامع به سوی مزار پایین خواهد بود.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار