مسئول اجرایی در هیات انصارالمهدی (عج)، در گفت و گو با گلستان24:

هدف از امور فرهنگی استان، باید تربیت کردن، رشد و نمو باشد. کتاب و مطالعه نیز یکی از بهترین راه های ارتقای سطح فرهنگ است.

"مطالعه" بهترین راه اتقای سطح فرهنگ جامعه است

فرهاد سمیعی پاقلعه ( معروف به حاج مقداد ) متولد شهرستان آزادشهر است.  مدرک تحصیلی وی کارشناسی ارشد MIT از دانشگاه آزاد اسلامی تهران ( واحد الکترونیکی ) است. گفت و گوی اخصاصی این فعال فرهنگی با گلستان24 را در زیر بخوانید:

 

 

فرهاد سمیعی هیئت انصارالمهدی(عج)

جناب سمیعی، این روز ها مشغول به چه کاری هستید؟

نوکری اهل بیت و مسئول اجرایی در هیات انصارالمهدی (عج) شهرستان آزادشهر، مسئول فناوری اطلاعات در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان و نوشتن مقالات در زمینه ی MIT در مجلات و فضاهای مجازی.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

شهر خالیست زعشاق بود کز طرفی             مردی از خویش برون آید و کاری بکند

با اندکی تامل در منطق قرآن کریم پاسخ به سوال مهم و اساسی شما در سه بخش مشخص می شود : بخش اول ، شروع به انجام حرکت بر اساس طرح پیشنهادی خداوند متعال و رسول گرامی اسلام با بیان عبارت  ان تقوموا لله  یعنی قیام کردن و به پا خاستن در راه خدا .

 

از هیئت انصارالمهدی(عج) برایمان بگویید. هدف از تشکیل این هیئت چه بود؟

هیئت انصارالمهدی (عج) با هدف اشاعه فرهنگ ناب اهل البیت علیهم السلام اجمعین در سال  1369 هجری شمسی  در شهرستان آزادشهر  پا به عرصه فعالیت های مذهبی در منطقه  گذاشت . مجموعه انصارالمهدی (عج)  پس از بررسی و مطالعات فراوان در طول چندین سال و بررسی مشکلات و معضلات در عرصه مسائل اعتقادی و فرهنگی در منطقه ، تأسیس شد و بنا را بر آن گذاشت که در راستای اهداف بلند خود به تکرار روش های ناکارامد و یا کم بازده نپردازد

پس از گذشت سال ها موفق به جذب نوجوانان و جوانان با محوریت مفاهیم کاربردی و اعتقادی اهل البیت علیهم السلام اجمعین و پرورش جوانان جهت پا گذاشتن به صحنه های اجتماعی  با محوریت تفکر اهل بیتی  گردید.

کادر سازی و پرورش استعدادهای اعضاء هیات، رشد اخلاق و ارتقاء معنویت در اعضاء ، برنامه ریزی برای پذیرش و انجام مسئولیت در اصلاح حرکت جامعه اسلامی و برگزاری مراسمات مذهبی در اعیاد و شهادت اهل بیت  از جله فعالیت های این هیئت است.

همچنین با توجه به اینکه تمرکز این مجموعه بر تربیت و مشخص نمودن مسیر حرکتی اعضاء می باشد خروجی آن تا به امروز نزدیک به 100 نفر از اعضا راهی حوزه های علمیه سطح کشور شده اند و با برنامه ریزی معنوی سایر اعضاء نیز در مراکز علمی و دانشگاهی مشغول به خدمت به انقلاب اسلامی هستند .

فرهاد سمیعی هیئت انصارالمهدی(عج)

 

به نظر شما ضعف کار های فرهنگی در استان چیست؟

برخی از مجموعه ها و هیئات ما تمام انگیزه شان پر شدن جلسه شان است . مردم بیایند و تمام . ما اول برنامه ریزی کنیم که مردم آمدند چه کارشان کنیم ! یک مجموعه باید به احترام یک نفر بیست تا سی سال کار فرهنگی و تربیتی مستمر انجام بدهد تا یک پله آن فرد رشد و ارتقاء یابد .

وظیفه ما در امورات فرهنگی که در استان باید صورت بگیرد"  تربیت کردن است " استان و مجموعه های فرهنگی در سطح استان  باید بتوانند نقش خودشان در مسائل انقلاب اسلامی را تشخیص و بدان عمل کنند و روش هایی جهت آماده کردن و تجهیز نیروهای متدین ، علمی و ولایتمدار بیابند و تمام همت خود و مجموعه تحت امر خود را معطوف پرورش افرادی مومن و متخصص و البته انقلابی نماید .

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

بر آن نیستم در مورد حمایت های مالی صحبت کنم که می دانم کار به گلایه خواهد کشید زیرا یک مجموعه فرهنگی می بایست بر روی پاهای خودش بایستد . اما یک موضوع را باید اشاره کنم و آن هم در مورد مجموعه ایست  که در آن فعالیت می کنیم.

سال هاست اعضایی از هیات انصارالمهدی (عج) را می شناسم که روزه و نماز از بازماندگان را قبول می کنند و مبالغ آن دو دستی تقدیم امورات فرهنگی هیات و شهرستان می کنند. به نظر شما خداوند چه پاداشی به این بندگان عطا خواهد کرد !؟

اما الحمد الله به پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و رهبر عزیز و فرزانه مان  همکاری های بسیار خوبی به لحاظ معنوی از سوی مسئولین استانی و شهرستانی علی رغم اینکه بصورت کاملا مستقل عمل می کنیم از مجموعه ما صورت گرفته و می گیرد.

 

فرهاد سمیعی هیئت انصارالمهدی(عج)

 

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارید؟

قصه پر غصه کتاب یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ است . چه قدر این این دغدغه برای ما مهم بوده است؟! جایی در فرمایشات ایشان آمده است که " من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم قلباً غمگین و متاسف می شوم . بنده کوچک هم توصیه ای جز به دست آوردن علم و مطالعه جهت ارتقاء سطح فرهنگ جامعه ندارم و باز هم طبق فرمایشات امام خامنه ای " بیایید کاری کنید که مردم کتاب خوان بشوند "

 

 

نظر تان درباره  تجاوز عربستان  به یمن چیست؟ چطور می توانیم از مردم مظلوم یمن حمایت کنیم؟

نقشه اولیه طراحی شده توسط بدخواهان ملت یمن، ایجاد خلأ قدرت و به وجود آوردن شرایطی مشابه وضعیت بسیار بد و رقت بار لیبی بود که خوشبختانه در تحقق چنین هدفی ناکام ماندند، زیرا جوانان مؤمن، علاقه‌مند و معتقد به راه و روش حضرت امیرالمؤمنین (ع) اعم از شیعه، سنی، زیدی و حنفی مقابل آنان ایستادند .

باید خاطر نشان کرد کمک به مردم یمن وظیفه‌ای انسانی و شرعی است و این مهم می تواند در تمامی زمینه های مادی و معنوی صورت بگیرد و کاری که آل سعود در حال انجام آن است همان اقدامات رژیم صهیونیسم در غزه است .

 

فرهاد سمیعی هیئت انصارالمهدی(عج)

رابطه شما با مطالعه چطور است؟ لطفا یکی از کتاب هایی که خوانده اید را برای مطالعه به هم استانی ها معرفی کنید.

رابطه خوبی با کتاب دارم و البته موضوعات خاصی را دنبال می کنم . یکی از کتاب هایی که به دلم نشست است نوشته شهید هاشمی نژاد است با عنوان " مناظره دکتر و پیر " واقعا کتاب بسیار جذاب و خواندنی است در زمینه علم و فرهنگ اسلام و ایران که به زبان بسیار ساده نوشته است .

البته اجازه می خواهم یک کتاب دیگر را هم معرفی کنم چون خودم چندین بار آن را مطالعه کردم و هیچ وقت از مطالعه اون سیر نمی شوم . کتابی است تحت عنوان " رند عالم سوز " که شرح شیدایی کربلایی احمد تهرانی است که به کوشش آقای مجید هوشنگی به انجام رسیده است .

 

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

حتی اگر فارغ التحصیل رشته مدیریت و تشکیلات از مراکز عالی معتبر باشید بدون داشتن سابقه جنگیدن در راه خدا با دست های خالی و کار در یک اتاق کوچک و نمور با موکت های کهنه  فهم درستی از آنچه در تشکل های فرهنگی و دینی ما می گذرد پیدا نخواهید کرد .

اینجا دیگر برای فرمانده واکس زدن پوتین بسیجی ها نشانه اخلاص و راهی برای خود سازی و مبارزه با نفس نیست . همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردم ما هدفی جز تربیت خود و مجموعه اعضاء و نقش آفرینی در پازل بزرگ انقلاب جمهوری اسلامی ایران نداریم .

 

 حرف آخر؟

همه شادی ها و خستگی های جبهه فرهنگ برای آن است که یکی از کارهای روی زمین مانده انقلاب اسلامی  را برداشته و تنها قدری زمینه سازی شویم، حتی اگر به اندازه برداشتن کوچک ترین سنگ ریزه از جلوی پای مقدس امام زمان (عج) باشد. البته دعایی بکنم و از خداوند بخواهم از عمر بی ارزش من برداشته و بر طول عمر رهبر عزیزم بی افزاید زیرا هر انسان عاقلی دریافته است که نقش ایشان بسیار بی بدیل و عمر ایشان بسیار با برکت است .

 

گلستان 24 برای شما آرزوی موفقیت دارد. از وقتی که در اختیار ما گذاشتید متشکریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار