محمود خطیر، در مصاحبه با گلستان24؛

صدام می گفت، اگر خرمشهر را فتح کنید من کلید بصره به شما می دهم. حجم عظیمی از نیروها و تسهیلات عراقی ها در فتح خرمشهر از دست رفت

اگر خرمشهر را پس بگیرید، کلید بصره را به شما می دهم

محمود خطیر، مسئول راویان دفاع مقدس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره اتفاق بزرگ سوم خرداد و آزادی خرمشهر می گوید: صدام آن روز ها خرمشهر را در قبال بصره عوض می کرد و می گفت اگر ایرانی ها خرمشهر را فتح کنند، من کلید بصره را به آن ها خواهم داد.

oooooooooooooooo

وی می گوید: « عراقی ها حجم عظیمی از نیروهای عراقی را در شهر ریخته و در آن مستقر بودند. کانال ها و تونل هایی حفر کرده بودند و با یکدیگر ارتباط داشتند. شهر کاملا در دست آن ها بود.

بعد ازاین پیروزی بزرگ و فتح خرمشهر توسط نیروهای ایرانی، امام (ره) فرمود، خرمشهر را خدا آزاد کرد، تا بچه های رزمنده و فرماندهان نظامی  به نیروی خود مغرور نشوند. زیرا اگر  توکل بچه ها به خداوند  متعال نبود و نیروی الهی پشت آنان وجود نداشت، این پیروزی اتفاق نمی افتاد.

در فتح خرمشهر، چیزی حدود هجده هزار کشته نوزده هزار اسیر گرفتیم. این حجم عظیمی از نیروهای دشمن و استحکامات  آنان را در این شهر نابود کرده بود. حتی مقادیر زیادی از ماشین ها و آهن آلات را دپو کرده بودند تا نیروهای ایرانی نتوانند چتر بازان را در محوطه پیاده و شهر را رها سازند.

علی رغم این همه تجهیزات و نیروهای عراقی، در عملیات بیت المقدس نیروهای ایرانی خرمشهر را فتح کردند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار