پنج شنبه 14 خرداد ماه؛

حجت السلام پناهیان برای ایراد سخنرانی در بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به گرگان سفر می کند.

پناهیان سخنران بیست و ششمین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گرگان

به گزارش گلستان 24، حجت السلام پناهیان برای شرکت در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به گرگان سفر می کند.

بر اساس این گزارش، زمان برگزاری این مراسم 14 خرداد ماه سالجاری در مسجدالرضا(ع) آدربایجانی های مقیم گرگان خواهد بود.

گفتنی است این مراسم با همت حوطه علمیه امام صادق(ع) گرگان و دفتر ارتباطات مردمی سنماینده مردم گرگان و آق قلا، سید علی طاهری برگزار می شود.

kasebeamin.ir774

حجت الاسلام و المسلمین  استاد حاج علیرضا پناهیان در سال ۱۳۴۴ در شهر تهران در خانواده ای مذهبی و روحانی چشم به جهان گشود.پدر ایشان مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غضنفر پناهیان  از روحانیون  و مبلغین برجسته تهران  محسوب می شد.

وی از سال اول راهنمایی (۱۳۵۶) در کنار دروس مدرسه، تحصیلات حوزوی را آغاز نمود و از سال ۱۳۶۲ تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم پی گرفت و پس از اتمام دروس سطح حوزه، به مدت دوازده سال از درس خارج حضرات آیات عظام وحید خراسانی، جوادی آملی، سید محمدکاظم حائری ، آیت الله تهرانی ، آیت الله سید محمود شاهرودی و همچنین مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته بهره برد.

از آغاز دبیرستان و در کنار تحصیل در حوزه، با تدریس کتاب‌های شهید مطهری، به تبلیغ و آموزش در محیط‌ های مختلف دانش‌آموزی، دانشگاهی و حوزوی روی آورد. رشته روانشناسی را در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه تحصیل کرد. وی عضو هیئت‌علمی مرکز تخصصی تبلیغ قم بوده و در زمینه تدریس و طراحی سرفصل‌ها و تدوین کتب آموزشی با آن مرکز همکاری می‌کند.

در کنار فعالیت‌های تبلیغی به فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی نیز اشتغال داشته و از معاونت فرهنگی «لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص)» در دوران دفاع مقدس تا معاونت فرهنگی  و تبلیغ «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» همواره در برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی فعالیت داشته است. بیش از ده سال، همزمان با تدریس در دانشگاه هنر، مسئولیت نهاد این دانشگاه را نیز به عهده داشته و در کنار «مشاور رئیس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها» و «فعالیت تبلیغی» به تدریس در حوزه و دانشگاه و همچنین پژوهش و تدوین در علوم اسلامی مشغول است. ارتباط ایشان با مجموعه از سال‌های ابتدایی تأسیس مؤسسه نور معرفت آغاز شد و غالباً از ایشان در ویژه‌برنامه‌ها و همایش‌ها استفاده می‌شد تا این که این ارتباط به اوج خود رسید و کارگاه آموزش شیوه سخنرانی دینی توسط ایشان برای مبلغین مجموعه تأسیس گردید.

با تأسیس این کارگاه مجموعه یک گام بلند از نظر کیفی سازی هیئات هفتگی به جلو برداشت، گامی که اثرات آن به صورت ملموس تر در سال‌های آینده دیده خواهد شد.

ایشان هم اکنون علاوه بر اشتغالات فراوان و عضویت در شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه را نیز در حوالی غرب تهران تاسیس نموده است که طلاب در دو سطح یک  دروس عمومی حوزه و سطح دو تخصصی تبلیغ را نیز فرا می گیرند که بسیار مورد استقبال طلاب و جوانان عزیز دوستدار دروس حوزوی قرار گرفته است.

از ایشان صدها سخنرانی با موضوعات مختلف و جذاب توسط موسسه عصر بیان معنوی به تولید انبوه رسیده است و علاوه بر آن کتاب های با عناوین :

شهر خدا (در مورد برکات ماه رمضان ) - انتظار عامیانه ، عالمانه و عارفانه - رهایی از تکبر پنهان - شکوه امر خدا

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار