مفسر قرآن گفت: یک دختر 11 ساله برای خواندن نماز دل راننده‌ای را مجذوب خود کرد و باعث شد راننده اتوبوس برای ادای نماز این دختر 11 ساله در کنار جاده نگه‌دارد.

امام شدن دختر ۱۱ساله‌ در اتوبوس

 به گزارش گلستان 24،  حجت‌الاسلام قرائتی امروز بعدازظهر در گردهمایی بزرگ جوانان فعال مسجدی که در شبستان مصلی امام خمینی برگزار شد با اشاره به انواع جوان در قرآن کریم اظهار داشت: یک دسته جوان‌هایی در جامعه هستند که در جامعه حذف شده که مثل آب شرب در هر ظرفی به شکل آن در می‌آید که این جوانان از جهنمیان هستند زیرا که از خود اراده‌ای نداشته و دسته دیگر جوانان خود را نگه‌ می دارند و مانند اصحاب کهف به علت وجود جامعه فاسد و خراب به غار پناه برده که دین خود را حفظ کنند و اما دسته سوم جوان‌هایی هستند که همانند ابراهیم‌خلیل‌الله جامعه را عوض می‌کنند.

وی بیان کرد: در آستانه امتحانات دانشگاه تلویزیون فیلم‌های زیبایی پخش می‌کند که یک سری از جوان‌ها فیلم را نگاه می‌کنند و دسته دوم فیلم را ول کرده و به کتابخانه می‌روند و همچنین دسته آخر کسانی‌هستند که راه‌پیمایی کرده و از صدا سیما می‌خواهند که در زمان امتحان بچه‌ها از پخش چنین فیلم‌هایی پرهیز کنند.

مفسر کتاب قرآن کریم ابراز داشت: من در ستاد اقامه نماز بحثی را به نام شیرین‌ترین نماز اجرا کرده که در آن یک دختر ۱۱ ساله‌ای نامه‌ای نوشته بود که من در مسافرت با اتوبوس بودم و هنگام غذای نمازم بود و من موضوع را به پدرم گوش‌زد کردم اما پدرم با بد رفتاری با من برخورد کرد و من همانجا در اتوبوس وضو گرفته و چون به قول امام صادق (ع): هرکه برای خدا قیام کند خداوند مهرش را بر دل‌ها می‌نشاند، مهر و محبت آن بر دل راننده نشست و این فرد ماشین را کنار جاده نگه‌داشت و من نمازم را ادا کردم وقتی که پشت سرم را نگاه کردم دیدم بقیه مسافرین اتوبوس در حال خواندن نماز هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نامه‌ی بالا هر کس می‌تواند تغییر دهنده‌ی جامعه‌ی خود بوده و امام محله، شهر و اهداف خود باشد به طوری که این دختر ۱۱ ساله امام آن اتوبوس بوده و سبب تغییر در احوال بقیه مسافران شد .

قرائتی اضافه کرد: من به عنوان یک معلم نصیحت می‌کنم که ماه رمضان را که ماه قرآن است جدی گرفته و در آن حتماً قرآن را ختم نمایید زیرا هر کس که ختم قرآن نماید یک دعای آن مستجاب می‌شود.

وی ادامه داد: من یک بار در حج درون خانه خدا رفته و در نمازم همه‌ی دعاهایم را درون کاغذ نوشته و به خداوند عرضه داشتم و انسان باید در دعا کردن مردم را مد نظر قرار داده و خود را بهتر از دیگران نداند زیرا که امام صادق (ع) فرمود: هر کس خودش را بهتر از دیگران بداند مستکبر است .

این مفسرقران عنوان کرد: حضرت امام(ره) با اینکه رهبر جامعه بود هیچ‌گاه نگفت که من رهبر هستم به طوری که یک‌بار یک کودک تربت حیدریه‌ای در نامه‌ای به امام نوشته بود من سواد نوشتن ندارم ولی می‌خواستم شما را نصیحت کنم که حضرت امام(ره) در جواب نوشتن ای کودک عزیز من ایکاش ایرادات من را می‌نوشتی و به من گوش‌زدی می‌کردی، که این جمله امام نشان از تواضع و فروتنی ایشان است.

وی ادامه داد: ما ۳۵۰ رقم نماز مستحبی داریم و نماز را از آدم تا خاتم و از نوزاد تازه متولد شده تا فردی که فوت شده نماز بر این افراد روا داشته شده و هیچ‌ عبادتی مثل نماز نبوده است و علی‌الخصوص نماز جماعت ثواب بالایی داشته به طوری که دیر خواندن نماز جماعت بهتر از نماز اول وقت فرادا است و حضرت رسول در زمان وفاتش که سرش در سینه علی (ع) بود آنقدر فرمود الصلات تا از دنیا رفت . در زمان نماز جماعت اگر چراغ اتاق بسیج روشن باشد اشتباه بزرگی بوده زیرا که همه باید کارهای خودشان را تعطیل کرده و در نماز جماعت که موزه بین وحدت مسلمین است شرکت نمایند هرچند که سلیقه امام جماعت با شما تفاوت نکند.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: اگر مسجد رونق داشته باشد سبب رشد جامعه بوده و ائمه جماعات کشور برای نیل به این هدف بزرگ وقت نمازگزاران را زیاد نگرفته و بین نماز صحبت نکنید.

حجت‌الاسلام قرائتی با ذکر خاطره‌ای از حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت:‌ من از ۱۶ سالگی با ایشان رفیق بوده و در زمان جنگ هم ایشان در اردوگاه‌های عراق ۱۰ سال کتک خورده و من ۱۰ پلو می‌خوردم اما چون کارش برای خدا بود و به خاطر خدا قیام کرده بود هنوز به ایران باز نگشته بود منصب مدیریت اسرا را به ایشان داده بودند و ایشان یکبار به من گفتن که ما را به قصد کشت در نماز جماعت در اردوگاه‌ها کتک زده به طوری که در صبح فردا به حالتی که در خون خود می‌قلطیدیم نماز صبح را ادا کردیم ولی به علت شکنجه فراوان و خونریزی صورتمان متوجه اینکار نشده بودیم.

وی در ادامه گفت: از صلیب سرخ جهانی یکروز از من پرسیدن که آیا شما شکنجه شده‌ایم و من با اینکه سرهنگ شکنجه‌گر کنار من بود جواب منفی به آن‌ها دادم و بعدها سرهنگ علت را جویا شد و من پاسخ دادم گرچه صدام ظالم است ولی کشور عراق مسلمان بوده و یک اروپایی و مسیحی نباید به عراق نفوذ پیدا کند.

حجت‌الاسلام قرائتی در پایان ادامه داد: خدا در قرآن فرموده ما اجازه نمی‌دهیم که کفار بر مسلمانان راه نفوذ داشته باشد و ابوترابی فرد به همین منظور جواب منفی به مامور صلیب سرخ داد و من امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم راه مقاومت و ایستادگی و صبر این آزاده‌ی عزیز را زیر سایه ولایت ادامه دهیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار