مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به جزئیات برنامه دیدار امسال شاعران با رهبر معظم انقلاب گفت: امسال میهمانانی از هفت کشور در این مراسم خواهیم داشت و در مجموع ۲۰ شاعر سروده‌های خود را قرائت خواهند کرد.

جزئیات برنامه دیدار شاعران با رهبر انقلاب

به گزارش گلستان 24، علیرضا قزوه، مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با اشاره به جزئیات مراسم دیدار شاعران با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان امسال گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این‌باره انجام شده است تا برنامه امسال نیز همانند سال‌های گذشته شایسته برگزار شود. در حال حاضر در مرحله بررسی و ارزیابی آثار هستیم تا از این طریق آثار مناسب را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری از میان شش هزار اثر، 20 اثر به عنوان آثار برگزیده برای این جلسه انتخاب می‌شود که توسط خود شاعران، مطابق دوره‌های گذشته، در محضر رهبر معظم انقلاب قرائت خواهد شد. تاکنون چهار جلسه در این زمینه برگزار شده است تا هیئتی پنج نفره به بررسی این آثار بپردازند. تعداد این جلسات به 20 جلسه خواهد رسید تا همه موارد آن مورد بررسی قرار گیرد. تقریباً در این روزها جلسات مربوط به این دیدار دایر است.

قزوه با بیان اینکه در این دوره تأکید بر میدان دادن به جوان‌ترها است، افزود: امسال آثار خوبی به دست ما رسیده است. آثار امسال امیدوارکننده است. تلاش داریم تا در جلسه امسال چهره‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند و شهرستانی هستند، بیشتر به رخ کشیده شوند. ما نمایندگانی در 30 استان کشور داشتیم تا در طول سال سروده‌های خوب و  قوی را شناسایی کنند. البته در این جلسه حتماً از پیشکسوت‌ها هم استفاده خواهیم کرد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه در جلسه امسال چهره‌های جدیدی دیده خواهد شد، ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته میهمانانی از دیگر کشورها خواهیم داشت. تا الآن قرار شده است تا از هفت کشور شاعرانی در این جلسه حضور داشته باشند و شعرهایشان را قرائت کنند.

قزوه در پایان تأکید کرد که اگر هر شاعری احساس می‌کند که شعرش مناسب برای قرائت در این جلسه است، می‌تواند اثرش را با شماره 88895543- 021 به دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ارسال کند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88893529-021 تماس بگیرد.

دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب رسم دیرینه‌ای است که در آن شاعران به قرائت سروده‌های خود می‌پردازند. این جلسات، به گفته حاضران، نتایج و ثمرات مبارکی داشته که از جمله این موارد رصد جریان شعری در کشور از منظر رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظر

آخرین اخبار