نفرات نخست پنج وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شامگاه روز پنجشنبه در سالن امام خمینی (ره ) مجموعه ورزشی شهر گرگان مشخص شدند.

نفرات برتر۵ وزن نخست کشتی قهرمانی کشور مشخص شدند

به گزارش گلستان 24، رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور و چرخه اول از انتخابی تیم ملی در اوزان نخست با حضور ۱۹۰ کشتی‌گیر از روز گذشته در سالن امام‌خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان آغاز شد که نفرات قهرمان و برتر پنج وزن اول به شرح زیر مشخص شدند.

وزن ۵۲ کیلوگرم: در این وزن رضا مومنی و رضا اطری روز گذشته با برتری در برابر حریفان خود به فینال رسیدند اما صبح امروز در وزن‌کشی مجدد فینالیست‌ها، رضا اطری نتوانست خود را سر وزن برساند و فینال را از دست داد و بعد از مومنی که به مقام قهرمانی رسید، اطری دوم شد.

در مسابقه اول رده‌بندی این وزن احمد محمدنژادجوان از خراسان رضوی با حساب پنج بر ۲ از سد علی خرم‌دل از تهران گذشت و سوم شد.

همچنین در دومین مسابقه رده‌بندی همین وزن شهداد خسروی از البرز الف با نتیجه ۴ بر ۲ صابر خانجانی از مازندران را شکست داد و دیگر عنوان سومی را کسب کرد.

وزن ۶۵ کیلوگرم: در فینال این وزن مرتضی قیاسی‌چکا از لرستان و رحمان عموزادخلیلی از مازندران با هم رقابت کردند که عموزادخلیلی موفق شد در یک رقابت حساس و نزدیک با نتیجه ۲ بر  یک به پیروزی برسد و قهرمان این وزن شود.

در مسابقه اول رده‌بندی این وزن ابوالفضل حاجی‌پور از مازندران با نتیجه ۲ بر صفر حریفش افشین خوشبخت از البرز الف را شکست داد و در دومین مسابقه رده‌بندی همین وزن رحمان‌ رحیم‌پور در یک‌ کشتی حساس و نزدیک با نتیجه ۱۰ بر ۹ محمدرضا باقری از مازندران را شکست داد و به دیگر مدال برنز این وزن رسید.

وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی و محمدصادق فیروزپور به ترتیب از تهران و مازندران کشتی فینال را برگزار کردند که در پایان

مرادی با حساب هفت بر ۲ توانست پیروز شود و مدال طلا دست یابد و فیروزپور دوم شد.

در مسابقه رده‌بندی نخست این وزن حامد رشیدی از کرمانشاه با حساب هشت بر ۶ توانست از سد امیرحسین حسینی از تیم توابع‌ تهران عبور کند و در مسابقه دوم محمدرضا سرگو از البرز توانست فریبرز بابایی از مازندران را با نتیجه ۹ بر ۷ شکست دهد.

وزن ۸۷ کیلوگرم: برای فینال این وزن مجتبی اصغری از گیلان و محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی با هم مسابقه دادند که در پایان مصطفوی با نتیجه نزدیک چهار بر سه حریفش را شکست داد و قهرمان شد.

در مسابقه رده‌بندی این وزن علی منصوری از گلستان با نتیجه هفت بر چهار توانست رضا مظفری از مازندران الف را شکست دهد.

در مسابقه دوم رده‌بندی همین وزن نیز عزت‌الله اکبری از مازندران با نتیجه ۶ بر ۲  جواد فتح‌خانی از تهران را شکست داد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: در مسابقه فینال محمدحسین محمدیان از مازندران الف به مصاف اسماعیل نجاتیان از خراسان رضوی رفت که در پایان محمدیان با نتیجه سه بریک پیروز و قهرمان شد.

در اولین مسابقه رده‌بندی این وزن میثم عبدی از تهران با حساب ۶ بر ۲ از سد سجاد عزیزی از توابع تهران گذشت و در دومین مسابقه هم حسین رمضانیان با نتیجه چهار بر سه دانیال شریعتی‌نیا را شکست داد و سوم شد.

با توجه به این که رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم بدون کشتی به مقام‌ قهرمانی رسیده بود، کمیته فنی بین او و احمد محمدنژاد جوان که به مقام سوم رسیده بود مسابقه انتخابی برگزار کرد که مومنی با نتیجه چهار بریک به پیروزی رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار