رییس فدراسیون تنیس:

رییس فدراسیون تنیس با انتقاد از شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی مبنی بر واگذاری زمین‌های مجموعه انقلاب به بخش خصوصی گفت: ما رشته و فدراسیونی هستیم که حتی یک زمین اختصاصی تمرین نداریم و باید برای آماده‌سازی تیم‌های خود زمین اجاره کنیم‌.

فدراسیون تنیس حتی یک‌ زمین اختصاصی ندارد/ قول دادند صاحب زمین شویم

به گزارش گلستان 24، داود عزیزی اظهار کرد: متاسفانه با مبالغ نجومی در مزایده زمین‌های تنیس باشگاه انقلاب دست به نابودی تنیس زده شد.

وی بیان کرد: این کار نه تنها باعث توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی نخواهد شد، بلکه با توجه به گران بودن اجاره ساعتی، شاهد افت ابعاد همگانی بودن این رشته خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تنها هدف برگزاری مزایده با مبالغ گزاف و سنگین، تنها چهار درصد از جامعه می‌توانند از امکانات تنیس مجموعه انقلاب استفاده کنند.

رییس فدراسیون تنیس گفت: البته با جلسات برگزار شده در حضور وزیر ورزش و جوانان، قول مساعد داده شد تا یک مجموعه اختصاصی به فدراسیون داده شود که در صورت تحقق این وعده، تا پایان آذر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

عزیزی یادآور شد: این فدراسیون ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد، اما به صورت تفریحی ۲۵۰ هزار نفر این ورزش را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برخی مسابقات برگزار شده در روزهای اخیر، افزود: مسابقات رده سنی زیر ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال پسران و دختران روز گذشته در آذربایجان غربی به پایان رسید و اردوهای تیم‌های ملی زیر ۱۲ و ۱۴ سال برای حضور در مسابقات آسیایی از امروز آغاز شده و مسابقات ۵۰۰ امتیازی دختران و پسران هم دیروز در سیرجان به پایان رسید.

وی تصریح کرد: دور سوم مسابقات لیگ دسته اول از امروز در مشهد آغاز شده و از امروز شاهد مسابقات کمتر از ۱۴ سال دختران و پسران در مازندران هستیم.

رییس فدراسیون تنیس گفت: پس از اتمام مسابقات در حال انجام،‌ جشنواره بزرگ تنیس اواخر شهریور ماه در کیش برگزار خواهد شد و در نیمه اول مهر ماه شاهد برگزاری مسابقات هزار امتیازی در مشهد خواهیم بود.

عزیزی در خصوص شرایط فعلی فدراسیون تنیس و اعزام دختران به فد کاپ و اعزام پسران به دیویس کاپ، اظهار داشت: شرایط برای همه فدراسیون‌ها به خصوص فدراسیون‌هایی که اسپانسرهای کمتری سمت آنها می‌روند، سخت است، زیرا این اعزام‌ها با توجه به دلار بیش از ۳۰۰ هزار ریالی و هزینه‌های زیادی که قبل و حین اعزام برای تیم‌ها وجود دارد، سنگین خواهد بود.

وی بیان کرد: فدراسیون تنیس سال گذشته حدود ۱۴ اعزام داشت که همه اعزام‌های تیم‌های ملی مربوط به زیر ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال، دیویس کاپ و فد کاپ به صورت کامل انجام شد.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم تعداد مسابقات بین‌المللی زیر ۱۸ سال را بالا ببریم‌ و توانستیم میزبانی مسابقات گرید سه و چهار را بگیریم و حالا در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم میزبانی مسابقات گرید دو فدراسیون جهانی را هم بگیریم تا سطح مسابقات را بالا ببریم‌.

رییس فدراسیون تنیس در خصوص جایگاه ایران در این رشته ورزشی در رده سنی بزرگسالان گفت: ایران اکنون در گروه سوم آسیا قرار دارد و سال گذشته از این گروه به گروه چهارم سقوط کرد که تلاش داریم امسال ضمن دریافت میزبانی گروه سوم، به گروه دوم صعود کنیم که در حال بررسی و برنامه‌ریزی از سوی کمیته‌ای فنی در مجموعه فدراسیون هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار