گلستان میزبان مسابقات اسکواش قهرمانی بانوان کشور، برگزاری کلینیک تعیین سطح بازی تنیس شمال کشور در استان، مسابقات شطرنج استانی درگرگان، مسابقات آمادگی جسمانی گرامیداشت هفته المپیک و نشست نماینده مجلس با هیات اسکواش

چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، روابط عمومی هیات اسکواش گلستان اعلام کرد: نخستین دوره مسابقات اوپن قهرمانی بانوان کشور در سال 94 به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

این مسابقات از تاریخ 7 الی 8 مرداد ماه در خانه اسکواش گرگان واقع در کوی ویلاشهر برگزار می شود.

تاکنون حضور هشت نفر از استان گلستان در این رقابت ها قطعی شده است که از شانس زیادی برای کسب مدال برخوردارند.


***

کلینیک تعیین سطح بازی تنیس (تست ITN) شمال کشور بخش بانوان در گلستان زیر نظر صدیقه نعمتی مدرس فدراسیون و یاسمن حسینی به عنوان کمک مربی از گلستان برگزار شد که در نهایت 17 نفر با کسب امتیاز لازم توانستند جواز حضور در کلاس مربیگری را به دست آورند.

در این دوره 26 نفر از استان های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی شرکت کردند که افراد حائز حد نصاب به مدت یک هفته دوره کلاس مربیگری خود را در مجموعه تنیس امام خمینی (ره) شهرستان گرگان می گذرانند.


***

مسابقات شطرنج استانی آقایان در دو بخش (بلیتس) با حضور 16 نفر و (سریع) با حضور 39 نفر در دو جدول جداگانه در سالن شطرنج شهید هزارجریبی گرگان برگزار شد.

در مسابقات بلیتس مبین توانا، عرفان براتیان و مرتضی حسینی هر سه از گرگان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در مسابقات سریع سهیل اثنی عشری و عیسی جعفری از گرگان مقام اول و سوم را از آن خود کردند و عنوان دومی به جواد بوری از مشهد رسید.


***

همزمان با هفته المپیک (2 تا 9 مرداد) مسابقات آمادگی جسمانی ویژه آقایان شهرستان گرگان با شرکت 30 نفر در محل پایگاه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

این مسابقات در سه رده سنی زیر 20 سال، 20 تا 30 سال و بالای 30 سال برگزار و در پایان به نفرات اول تا سوم هر رده سنی جوایزی از طرف هیات ورزش های همگانی استان اهدا شد.


***

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای هیات اسکواش گلستان به مشکلات مالی هیات های ورزشی اشاره کرد و گفت: دولت و وزارت ورزش و جوانان، از نظر مالی محدودیت هایی دارند و با توجه به گسترش هیات های ورزشی نمی توانند از عهده همه هزینه ها بربیایند.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری، جذب حامیان مالی را به عنوان راه حل این موضوع عنوان و اظهار کرد: برای رفع این معضل باید حامیان مالی پیدا شوند و نیاز است اعضای هیات رئیسه استان برای جذب اعتبارات و رفع مشکلات مالی همفکری کنند.

وی با تاکید بر ضعیف بودن گلستان از نظر صنعت تصریح کرد: استان هایی که در زمینه ورزش موفق بوده اند، پشتوانه صنعتی یکی از مهم ترین عامل موفقیت شان بوده است و باید کاری کنیم تا صاحبان صنایع برای کمک به ورزش پای کار بیایند.

سرپرست هیات اسکواش نیز گفت: در بخش داوران و مربیان خوب کار شده است و هم اکنون دو ملی پوش آقا داریم و در بخش بانوان نیز رشد بسیار خوبی را شاهد بوده ایم.

حجت اله مقسم به حضور تیم اسکواش استان در رقابت های لیگ برتر اشاره و اظهار کرد: در رقابت های لیگ همواره تیم های خوبی داشته ایم اما در سال گذشته عملکردمان جالب نبوده است.

وی به رتبه ارزیابی شده هیات از سوی فدراسیون اشاره کرد و گفت: فدراسیون، رتبه گلستان در سه ماهه نخست سال جاری را دوازدهم اعلام کرده است که از نظر ما رتبه واقعی نیست.

وی تصریح کرد: چنانچه به تلاش خود برای ادامه مسیر در پیش گرفته شده ادامه بدهیم در پایان سال جزو چهار استان برتر کشور خواهیم بود.


***

دومین جلسه ستاد هماهنگی چهارمین دوره مسابقات کیوکوشین کاراته ساکاموتو قهرمانی کشور با حضور مسئولین کشوری و اعضای ستاد در شهرستان ترکمن برگزار شد.

در این جلسه فریدون فیروزی رییس سبک کیوکوشین کاراته ساکاموتو ایران و خاورمیانه گزارشی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات ارائه کرد.

رقابت های کیوکوشین کاراته ساکاموتو قهرمانی کشور 21 و 22 مرداد ماه سال جاری به صورت استاژ فنی (کلاس آموزشی مربیگری) و مسابقات در شهرستان ترکمن برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار