رییس هیات موتور سواری و اتوموبیل رانی گلستان:

رییس هیات موتورسواری و اتوموبیل رانی استان گلستان گفت: زیرساخت پیست های موجود در استان صفر است و این استان همچنان محروم از داشتن یک پیست حرفه ای است.

زیر ساخت پیست های موجود در گلستان صفر است/ برگزاری مسابقات راند دوم موتور کراس در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مرتضی عباسی امشب در نشست خبری که به مناسبت برگزاری مسابقات کشور موتورکراس در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان موقعیت بسیار خوبی برای ورزش موتور سواری و اتوموبیل رانی دارد اما به دلیل ضعف زیر ساختی هنوز نتوانسته آن گونه که شایسته ورزش استان است از این مزیت استفاده بهینه ای داشته باشد.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از جوانان و نوجوانان علاقمندی زیادی به ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی دارند ، پیست های فعلی به دلیل فقدان شرایط مناسب زیرساختی نه فقط جذب کننده نیستند که موجب خسارت مالی به رانندگان می شوند.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر دارای یک پیست در غرب، یک پیست در گنبد و یک پیست در مرکز استان است که این پیست ها نیز به دلیل مشکلات زیر ساختی از جمله آسفالت مناسب امکان‌ تربیت مدرس و آموزش حرفه ای برای علاقمندان را ندارد.

عباسی بیان کرد: این رشته علاوه بر علاقمند موتورسواری و اتوموبیل رانی ، تماشاگران زیادی هم دارد که چنانچه مسایل و مشکلات پیست های موجود مرتفع شود و مسابقات کشوری و استانی بیشتری در آنها برگزار شود علاوه بر جذب اسپانسرهای قوی سود آوری اقتصادی خوبی برای استان و مناطقی که پیست‌ها در آن واقع شده خواهد داشت.

رییس هیات موتورسواری و اتوموبیلرانی گلستان با بیان اینکه روز جمعه مصادف با بیستم مهرماه راند دوم موتورکراس قهرمامی کشور در بندر ترکمن برگزار می شود ، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ استان کشور با تعداد ۹۰شرکت کننده برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند که تعدادی از این ورزشکاران امروز وارد استان شده و اسکان داده شده اند .

وی افزود: فردا نیز افرادی که برای این مسابقه پیش ثبت نام کرده  بودند برای معاینه فنی موتور و تمرین در پیست حاضر می شوند و روز جمعه نیز مسابقات از ساعت ۹صبح تا ۳ بعدازظهر  برگزار می شود.

عباسی افزود: تمام‌ ملاحضات امنیتی و پزشکی  در قابل حضور آمبولانس، هماهنگی با بیمارستان امام خمینی بندر ترکمن، ماشینهای آتشنشانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور و ماشینهای راهداری برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات انجام شده است.

وی افزود: این مسابقات در قالب کلاس۱۶۵سی سی نونهالان، ۸۵ سی سی نوجوانان، ۲۵۰ و ۴۰۰سی سی جوانان و‌۲۵۰ و ۴۰۰سی سی بزرگسالان برگزار می شود و به برندگان جوایزی به عنوان یاد بود اهدا می شود که البته بخش نونهالان آن آزمایشی و نمایشی است.

وی  در ادامه با گلایه کندی از  اینکه پیست در نظر گرفته شده در مهترکلای گرگان‌ همچنان در دست اندازهای اداری قرار دارد، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود استان برای راه اندازی یک پیست خوب از برنامه های این هیات بوده و با مشورت های انجام شده باند هواپیماهای سمپاش مهترکلا که بلااستفاده مانده است برای این منظور در نظر گرفته شد که برخی موافقت های اصولی آن گرفته شده و حتی مالک این زمین‌ها که منابع طبیعی می‌باشد با این موضوع موافقت کرده اما جهاد گلستان همچنان با دلایل متعدد با راه اندازی این پیست مخالفت میکند.

عباسی با اشاره به اینکه در گلستان فقط یک مربی و یک داور برای این ورزش داریم اذعان کرد: به جرات میتوان گفت که گلستان یکی از سه استان کشور در داشتن پیست است اما فقدان حمایتها موجب شده تا فرصت استفاده بهینه از این ورزش و تربیت مربی و داور و راننده خبره از بین برود و این ضعف بزرگی برای گلستان است.

گفتنی است این مسابقات روز جمعه در انتهای جاده خیابان استقلال بندر ترکمن، جنب روستای یموت و مجتمع اقامتی تفریحی شهر دریا برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار