گلستان قهرمان مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ساکاماتو کشور، مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه شهرستان ترکمن، فستیوال 11 ساله های مدارس فوتبال استان، خانواده طلایی تکواندو و اسکواش جام رسانه ها عناوین ورزشی روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان24، چهارمین دوره مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ساکاماتو کشور با قهرمانی تیم استان گلستان در بندرترکمن پایان یافت. 
رییس سبک کیوکوشین ساکاماتو در ایران و خاورمیانه در حاشیه این رقابت ها گفت: تیم استان گلستان توانست در پایان مسابقات با شکست حریفان خود قهرمان این دوره از مسابقات شود. 
فریدون فیروزی افزود: تیم های مازندران و تهران هم بر سکوهای دوم و سوم این رقابت ها قرار گرفتند. 
وی اضافه کرد: این رقابت ها به مدت دو روز با شرکت 252 ورزشکار در سه رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال از 22 استان کشور در شهرستان بندرترکمن برگزار شد. 
رییس سبک کیوکوشین ساکاماتو در ایران و خاورمیانه افزود: نفرات برتر این دوره از رقابت ها به تیم منتخب سبک راه یافتند. 
فیروزی اظهار کرد: در بهمن ماه مسابقات آسیایی این سبک به میزبانی ایران در استان گلستان برگزار خواهد شد. 
وی افزود: بیش از سه هزار نفر در ایران در این رشته ورزشی فعالیت می کنند و گلستان یکی از استان های مستعد این رشته است. 
این مسابقات با اجرای برنامه های متنوعی مانند ذکر رقص خنجر، موسیقی محلی ترکمنی (بخشی)، کشتی سنتی ترکمن (گورش)، برپایی بازارچه صنایع دستی و گردشگری و پخت غذاهای سنتی و محلی و حرکات نمایشی رزمی همراه بود. 

*** 
هفته چهارم مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه شهرستان ترکمن با شرکت 66 رأس اسب و چابکسوار در هفت کورس به مسافت 1000 متر برگزار شد. 
در پایان این مسابقات که در مجموعه سوارکاری شهرستان ترکمن برگزار شد نتایج ذیل به دست آمد: 
کورس اول: 1- ملک روشن 2- شمیم ناز 3- سایلان 
کورس دوم: 1- استیکت 2- دوئل خان 3- قره قیز 
کورس سوم: 1- جان سل 2- گلناز کیا 3- کارادایی 
کورس چهارم: 1- گل مژگان 2- آتیک 3- بلوگا 
کورس پنجم: 1- پیر لو 2- سل بیکو 3- میس باتور 
کورس ششم: 1- نادی ناز 2- کلودیا هورس 3- کروزر 
کورس هفتم: 1- النترا 2- کژال 3- آلچی بای 

*** 
سومین فستیوال 11 ساله های مدارس فوتبال سراسر استان گلستان در مجموعه ورزشی شموشک گلستان با حضور 16 تیم، 80 بازیکن، 32 استعدادیاب و مربی و با حضور والدین بازیکنان و نماینده اعزامی و ناظر آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. 
ناظر آکادمی ملی فوتبال در مراسم افتتاح این رویداد گفت: خانواده ها نباید برای یادگیری و رشد بچه ها به آن ها فشار بیاورند چون روند به ثمر رسیدن یک بازیکن پروسه ای 10 ساله است. 
دکتر زارعی افزود: من امروز در گلستان چهره های مستعدی را مشاهده کردم که بهتر است هیات فوتبال با یک برنامه ریزی خوب آموزشی نخبه های فستیوال مدارس فوتبال را هر هفته به مدت دو روز تحت پوشش مربیان برتر استان قرار دهد تا آن ها بتوانند بسرعت دوران آموزش صحیح و عملی را طی نمایند. 

*** 
خواهر و برادر تکواندوکار گلستانی مدال طلا مسابقات تکواندو خانوادگی را در تهران به دست آوردند. 
نخستین دوره مسابقات تکواندو و خانواده در راستای توسعه همگانی ورزش تکواندو برگزار شد. 
اولین دوره رقابت های تکواندو خانواده به منظور توسعه همگانی ورزش تکواندو و ایجاد فضای نشاط، شادابی و تحکیم نهاد خانواده در پنج رده سنی (خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد. 
احسان و فاطمه کلاسنگیانی در این دوره از رقابت ها به نمایندگی از گلستان در بخش پومسه دو نفره، پومسه ابداعی شرکت کرده و توانستند مدال طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کنند. 
در این رقابت ها در هر تیم حداقل 3 و حداکثر 5 نفر متشکل از بانوان و آقایان و با کمربند آبی شرکت داشتند. 

*** 

نخستین دوره رقابت های اسکواش رسانه های گلستان گرامیداشت روز خبرنگار با معرفی نفرات برتر شامگاه جمعه در خانه اسکواش گرگان به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این دوره از رقابت ها که 12 خبرنگار در بخش آقایان رقابت داشتند، حجت الله مقسم از رادیو ورزش گرگان به مقام قهرمانی دست یافت.
همچنین محمدصالحی از نمایندگی روزنامه خراسان دوم شد و سالار احمدی به همراه محمدمهدی امیاء به ترتیب از فارس و خراسان به مقام سوم مشترک دست یافتند.
مجید میهن دوست از خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمدامین شعبانی از مهر، جابر بهرامی از خراسان، رضا قلیشلی و پدرام ملک هر دو از هفته نامه حریف، مسعود امیدمهر از تسنیم، سیدجواد میرحاجی از شبستان و محمدجواد مکتبی از دو روزنامه گلشن مهر به همراه نفرات اول تا چهارم این رقابت ها، شرکت کنندگان در نخستین دوره رقابت های اسکواش جام رسانه های گلستان بودند.

 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار