از دیوار برزیلی تا کوسه جنوب

پرسپولیس، استقلال، استقلال خوزستان و تراکتورسازی با دو نماینده بیشتر بازیکن را در تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر دارند.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

  به گزارش گلستان24، در هفته پایانی دور رفت لیگ پانزدهم که تراکتورسازی، استقلال تهران، نفت تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس به پیروزی رسیدند تیم منتخب از نگاه کارشناسان "ورزش سه" نیز از بین این تیم‌ها به همراه دو تن از بازیکنان پدیده و فولاد که تیمشان از شکست نجات پیدا کرد انتخاب شده است:

 

فرناندو خسوس(استقلال خوزستان)

بدون شک دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان اصلی‌ترین عامل قرار گرفتن تیم ویسی در صدر جدول تا پایان دور رفت لیگ پانزدهم است. او در هفته‌های اول، دوم، ششم و نهم در بازی‌های سپاهان، پرسپولیس، صبا و استقلال تهران هر کدام یک گل خورد اما در سایر 11 مسابقه تیمش با عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشت کلین‌شیت کرد. او امروز هم در بازی با تیم پر قدرت گل‌محمدی و مهاجمان زهردارش دروازه‌اش را بسته نگه داشت. خسوس در دقایق پایانی که فشار حملات ذوبی‌ها بی‌اندازه شده بود چند فوق واکنش داشت تا استقلال خوزستان با 3 امتیاز دیگر قاطعانه در صدر جدول قرار گیرد.

 

ضمن اینکه وحید شیخ‌ویسی، رحمان احمدی و حسین عین‌افشار دروازه‌بان‌های نفت تهران، سپاهان و سیاه‌جامگان نیز عملکرد خوبی در بازی‌های هفته پانزدهم داشتند.

 

 

مدافعان

 

هرائر مگویان(استقلال تهران)

استقلال تهران دقیقه 18 بازی با صبا گل زد و دقیقه 26 بهنام برزای را از دست داد تا حدود 70 دقیقه تیمش 10 نفره کار را دنبال کند. صبا 10 هفته رنگ باخت ندیده بود و برای جبران نتیجه تا پشت محوطه استقلال می‌آمد اما در دفاع چند لایه و منطقی استقلال توپ را از دست می‌داد تا حدی که هیچ موقعیت جدی روی دروازه رحمتی خلق نکرد. در بین مدافعان استقلال، هرائر مگویان ارمنی ستاره بود. او در زدن توپ‌های اول و خراب کردن توپ‌هایی که هافبک‌های صبا برای مهاجمان می‌دادند موجب شد با یک گل سه امتیاز بگیرند.

 

 

سیامک کوروشی(نفت تهران)

مدافع نفتی‌ها به همراه ایمان مبعلی از عوامل اصلی کسب 3 امتیاز در بازی آخر دور رفت مقابل سایپا بودند. کوروشی که در ابتدای فصل زیر سایه سید جلال و کارلوس سانتوس بود به مرور شرایط بهتری در تیم پیدا کرد و در بازی روز پنجشنبه مقابل خط حمله سریع سایپا درخشید. سایپا که برای قرار گرفتن در جمع بالا نشینان دست و پای زیادی برای فرار شکست از نفت می‌زد اسیر خط دفاعی منطقی نفت شد که کوروشی گل سر سبد آنها بود.

 

علی حمودی(تراکتورسازی)

بعد از بازی هفته چهارم تراکتورسازی و پدیده، علی حمودی مدافع راست تبریزی‌ها فرصت پیدا نکرد تا به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شود و ایران‌پوریان به او ترجیح داده می‌شد اما با آمدن امیر قلعه‌نویی و شناختی که وی از این بازیکن داشت پس از یک بازی حمودی دوباره در بازی با استقلال اهواز به ترکیب ثابت تراکتورسازی بازگشت. حمودی از همان ابتدای مسابقه به همراه بازوبند کاپیتانی که داشت با انگیزه ظاهر شد و توانست دقیقه 3 گلزنی کند. پس از آن نیز حمودی دفاع راست تیمش را منطقه امنی کرده بود طوری که حمله جدی از آن منطقه رخ نداد.

 

 

رضا ناصحی(پدیده)

 

پدیده توانست برابر سپاهانی که تنها برای پیروزی به مشهد آمده بود با گل دقیقه 86 معین عباسیان پیروز شود که پاس گل عباسیان توسط رضا ناصحی دفاع چپ پدیده داده شد. ناصحی در بازی روز جمعه با گسترش فولاد علاوه بر دادن یک پاس گل حیاتی برای تیمش و رضا مهاجری مدام در کارهای تدافعی کمک کرد تا سپاهان نتواند برنامه‌اش را از سمت راست زمین که وینگرهای تند و تیزی دارد اجرا کند.

 

هافبک‌های میانی

 

احمد نوراللهی(پرسپولیس)

پرسپولیس در آخرین بازی نیم فصل به یک پیروزی مقتدرانه 2 بر صفر برابر راه‌آهن رسید. نوراللهی که در تمام طول بازی اتصال خوبی بین مدافعان و خط هافبک و حمله تیمش برقرار کرده بود پیش از گل اول طارمی می‌توانست با شوت پشت محوطه دروازه راه‌آهن را باز کند اما توپ او از روی خط به کرنر فرستاده شد. نوراللهی علاوه بر اینکه وظیفه هافبک دفاعی را اجرا کند در خط جلو هم کمک‌های زیادی داشت که اوج نمایش این مسئله دقیقه 42 بود که با پاس پشت پای تماشایی او ضربه عالیشاه بلوکه شد و طارمی گلزنی کرد. نوراللهی دو موقعیت هم برای هم تیمی‌هایش برابر راه‌آهن خلق کرد که تمام آنها از دست رفت.

 

 

 

 

امید ابراهیمی(استقلال تهران)

استقلال بازی خوبی مقابل صبا آغاز نکرد اما دقیقه 18 روی پاس ابراهیمی جلو کشیده از هافبک دفاعی بود که سجاد شهباززاده تک گل پیروزی بخششان برابر تیم دایی را زد. پس از آن صبا جلو کشید تا نبازد اما در کنار خط محکم دفاع استقلال امید ابراهیمی مقابل آنها ایستادگی می‌کرد و ستاره تیمش در دیدار با صبا بود. ابراهیمی مثل سایر بازی‌های لیگ پانزدهم موثر بودنش در ترکیب استقلال را بیش از پیش برابر قمی‌ها نشان داد تا آنها امتیازی از دست ندهند و در کورس بالای جدول بمانند.

 

 

 

هافبک‌ها

 

شاهین ثاقبی(تراکتورسازی)

او با زدن گل دوم تیمش در برابر استقلال اهواز علاوه بر اینکه فشار مضاعف را از روی دوش هم تیمی‌هایش برداشت، توانست تفاضل گل تراکتورسازی را بالا ببرد. هافبک جوان تراکتور که در حملات خیلی خوب به خط جلو اضافه می شود یکبار دیگر در این فصل گلزنی کرد و اولین گلش را در زمان سرمربیگری قلعه نویی به ثمر رساند تا بدین ترتیب ناراحتی این سرمربی از سربازها کمی بخوابد چون ثاقبی نیز در زمره آنها قرار داشت. گفتنی است گل او روی حرکت زیبای فردین عابدینی از سمت راست و پاس دقیقش برای ثاقبی منجر شده بود.

 

 

 

حسین ابراهیمی(فولاد خوزستان)

ابراهیمی بازهم توانست دست اسکوچیچ را بگیرد. او که در بازی هفته دوم برابر پدیده توانسته بود در دقایق پایانی گل تساوی‌بخش تیمش را به ثمر برساند و در آخرین واپسین ثانیه‌های بازی با استقلال اهواز گل سه امتیازی تیمش را بزند در دیدار هفته پایانی نیم فصل اول برابر گسترش فولاد نیز توانست در چهارمین دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم پاس زیبای مطلق‌زاده را با یک بغل پای فنی به گل تساوی‌بخش تیمش تبدیل کند تا یک امتیاز دیگر به اندوخته‌های کم اسکوچیچ اضافه شود.

 

 

 

مهاجمان

 

مهدی زبیدی(استقلال خوزستان)

زبیدی باز هم توانست یک گل سه امتیازی دیگر برای تیمش به ثمر برساند. این سومین گل زبیدی برای تیم ویسی بود. پدیده استقلال خوزستان برای اولین بار با همین تیم لیگ برتری شد از ابتدای لیگ پانزدهم تاکنون به همراه بیت‌سعید و زهیوی مثلث فوق‌العاده zbz را تشکیل داده‌اند که حضور این سه نفر کنار هم لرزه به تن مدافعان هر تیمی می‌اندازد. گل سه امتیازی شیرجه‌ای زبیدی به ذوب‌آهن روی اسال پای چپ زیبای زهیوی به ثمر رسید و استقلال خوزستان را صدر جدول برد.

 

 

 

 

مهدی طارمی(پرسپولیس)

بعد از یک هفته ناکامی حتی در زدن ضربه پنالتی در مسابقه با نفت و یک بازی غیبت مقابل گسترش فولاد، طارمی با زدن دو گل بازگشت عالی به ترکیب پرسپولیس داشت. او روی تیزهوشی‌اش در گل اول توپ را از پشت به داخل محوطه جریمه آورد و ننزیچ را با یک بغل پای فنی مغلوب کرد. در گل دوم نیز او خودش با توپ‌گیری از گوشه راست زمین و حرکت با نوراللهی و عالیشاه با پای چپ گل زد تا علاوه بر رساندن تیمش به رده چهارم خودش هم با 9 گل زده به صدر جدول گلزنان برود. طارمی در بازی با راه‌آهن چند فرصت جدی را نیز در اختیار هم تیمی‌هایش از جمله عالیشاه قرار داد که هیچکدام گل نشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار