آغاز اولین طرح جامع استعدادیابی ورزشی در استان، دعوت از فوتبالیست کردکویی به اردوی تیم ملی بانوان، حضور مربیان و ورزشکاران گلستانی در اردوی تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان و مجوز چهار گلستانی برای حضور در مسابقات کشتی جام تختی

بسته خبری ورزشی استان گلستان

 به گزارش گلستان24، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان اعلام کرد: اولین مرحله طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی در استان در نیمه دوم دی ماه در گرگان آغاز می شود.
بهمن طیبی در نشست شورای معاونین اداره کل گفت: کارهای مقدماتی برای شناسایی ورزشکاران مستعد در دوره ابتدایی دانش آموزان از سوی ستاد این طرح سراسر استان انجام می شود.
وی افزود: به عنوان یکی از استان های پیشرو در اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در کشور فعالیت های خود را آغاز کرده ایم و در اجرای این طرح جلسات هماهنگی بین کارشناسان برگزار و اولویت بندی رشته های ورزشی انجام شد.
وی بیان داشت: در نشست های این گروه، کارشناسان مشخص و جلسات با هیات های ورزشی اولویت دار برای معرفی مربیان استعدادیابی برگزار شده و این مربیان نفرات مستعد را شناسایی می کنند.
وی در خصوص رشته های ورزشی اولویت دار گفت: دو و میدانی، کشتی، بسکتبال، والیبال، کبدی، تنیس، تنیس روی میز، فوتبال و بدمینتون در اولویت این طرح هستند.

***
فاطمه حسینی شریفی بازیکن مستعد فوتبال از کردکوی به اردوی تیم ملی زیر 19 سال بانوان دعوت شد.
این اردو از 19 تا 23 دی ماه در آکادمی ملی فوتبال در تهران برگزار می شود.

***

پرویز فرخی ملی پوش اسبق والیبال ساحلی ایران به عنوان مربی و رسول یمرلی به عنوان ورزشکار از استان گلستان به سومین اردوی تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان زیر 17 سال ایران دعوت شدند.
سومین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان زیر 17 سال از روز شنبه 19دی ماه در زمین های ساحلی گناوه استان بوشهر آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.
تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان ایران خود را برای حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان آماده می کند.
شش بازیکن به این اردو دعوت شده اند که تمرینات خود را زیر نظر پرویز فرخی از قهرمانان سابق ملی (استان گلستان و شهرستان ترکمن) به عنوان مربی آغاز می کنند.
محمدحسین خسروانی نیز به عنوان سرپرست، ملی پوشان را در این اردو همراهی خواهد کرد.
محمدرضا حضرت پور، سالار غنی دل، امیر شیرنژاد، رسول یمرلی (از گلستان و شهرستان ترکمن) ارشیا اکبری و ادریس خداپرست بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

***

چهار کشتی گیر گلستانی در مسابقات کشتی جام تختی حضور خواهند داشت.
رقابت های کشتی جام جهان پهلوان تختی طی روزهای 24 و 25 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.
از استان گلستان چهار کشتی گیر به نام های محمد طهماسبی در وزن 57 کیلوگرم، مظاهر شربتی در وزن 61 کیلوگرم، علی اصغر جبلی در وزن 70 کیلوگرم و احمد رسولی در وزن 125 کیلوگرم حضور خواهند داشت.

***

دوره آموزشی 'مکمل ها، دوپینگ و لیست ممنوعه 2016 و ویژگی های مواد غذایی سالم برای ورزشکاران' در شهرستان گرگان برگزار شد.
این دوره با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان و اداره کل ورزش و جوانان گلستان روز دوشنبه 14دی ماه درسالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
برگزاری این دوره با حضور 25 نفر از ورزشکاران و مربیان شهرستان های گرگان، گنبد و علی آبادکتول و با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان گلستان صورت گرفت.
موضوعات مکمل ها، دوپینگ و لیست ممنوعه 2016 با تدریس دکتر جمشید راحمی (مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ استان) و ویژگی های مواد غذایی سالم برای ورزشکاران با تدریس دکتر مهدی صادقی(دکترای مهندسی بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان) مطرح شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار