مدال نقره بوکسور گلستانی در مسابقات اسلواکی، کشتی گیران گمیشانی در اردوی تیم ملی آلیش، برگزاری المپیاد استانی ورزش بانوان و مقام نخست هیات انجمن های ورزشی گلستان

گزیده های خبر ورزشی استان گلستان

به گزارش گلستان 24، اسماعیل ارمشی بوکسور گلستانی با راهیابی به فینال مسابقات بوکس جام تربیل اسکواکی به مدال نقره دست یافت.

فینال رقابت های بوکس اسلواکی در حالی با برگزاری سه دیدار برای نمایندگان ایران پیگیری شد که یکی از فینال ها با حضور دو ایرانی برگزار شد.

در روز پایانی رقابت ها و در وزن 60 کیلوگرم، فروتن گل آرا و اسماعیل ارمشی بوکسور گلستانی در فینالی تمام ایرانی به مصاف هم رفتند که در پایان گل آرا ضمن کسب پیروزی و مدال طلا عنوان برترین و فنی ترین بوکسور رقابت ها را از آن خود کرد. ارمشی نیز با قبول این شکست به مدال نقره قناعت کرد.

در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی در مصافی دشوار با حریفی از انگلستان به برتری رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین در وزن 91 کیلوگرم سالار غلامی آخرین نماینده ایران در فینال به مصاف بوکسوری از کشور میزبان رفت و نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

به این ترتیب تیم ملی بوکس ایران با دو مدال طلا (گل آرا و محرابی) و دو نقره (ارمشی و غلامی) به عنوان نخست این مسابقات دست پیدا کرد.

مراکش، انگلیس و اسلواکی نیز به ترتیب به رتبه های دوم تا چهارم رسیدند.

ملی پوشان ایران امروز با کسب عنوان ارزشمند قهرمانی به کشور بازمی گردند.

***

یک مربی و سه کشتی گیر شهرستان گمیشان در اردوی تیم ملی کشتی آلیش کشور حضور دارند.

عبدالقادر نورتراج به عنوان مربی و عبداله ایری در وزن 100 کیلوگرم، رامین گری در وزن 90 کیلوگرم و یعقوب کر در وزن 80 کیلوگرم در این اردو که تا پنجم تیر در تهران در حال برگزاری است شرکت دارند.

***

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: برای آماده سازی 24 رشته ورزشی در المپیاد کشوری بانوان و مسابقات آسیایی 2018، المپیاد استانی را در شهرهای گلستان برگزار می کنیم. 

الهه غیناقی در نشست با نایب رؤسای بانوان هندبال و والیبال افزود: در همین راستا برگزاری مسابقات لیگ ویژه بانوان در رشته هایی که هیات های ورزشی برنامه ریزی کرده اند ادامه خواهد یافت.

در ادامه این نشست، موضوعات آسیب شناسی برنامه پنجم توسعه و برنامه های پیشنهادی برنامه ششم، یکسان سازی نحوه آموزش مربیان در رشته های مختلف ورزشی در خصوص آماده سازی تیم های ورزشی و دریافت گزارش مصور رویدادهای مهم ورزش بانوان استان در پایان هر هفته، مورد بررسی قرار گرفت.

***

از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی کشور، گلستان در ارزیابی کیفیت عملکرد هیات های ورزشی مقام نخست را در بین استان های کشور کسب کرد.

هیات انجمن های ورزشی گلستان با میزبانی چند مسابقه مهم کشوری، معرفی چند ملی پوش به تیم های فوتوالی، سپک تاکرا، راگبی، کریکت، دارت، آلیش، موی تای و کسب چند مقام قهرمانی کشور جایگاه هیات برتر خود را در رتبه بندی کشور تکرار نمود.

***

غلامحسین رحمان نیا پیشکسوت و ملی پوش اسبق فوتبال ایران و استاد دانشگاه به عنوان مشاور بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان منصوب شد. 


***

کارگاه یک روزه بازآموزی آمادگی جسمانی ویژه بانوان با تدریس حدیث رفتاری در سالن ورزشی مخابرات شهرستان گرگان برگزار شد./ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار