دبیر هیات کشتی گلستان گفت: رقابت های کشتی آلیش مردان و زنان استان برای شناسایی نفرات تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود.

 رقابت های کشتی آلیش مردان و زنان در گلستان برگزار می شود

 به گزارش گلستان24، مرتضی اسدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات بخش مردان 8 بهمن ماه در آزادشهر و در بخش زنان 9 بهمن در گرگان با حضور آلیش کاران شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت ها در بخش زنان و مردان با نظر کمیته فنی هیات کشتی استان به رقابت های آلیش قهرمانی کشور اعزام می شوند.

مسابقات آلیش بزرگسالان قهرمانی کشور در کلاس کشتی آزاد کمربند در بخش مردان شامل اوزان 60، 70 ، 80 ، 90 ،100، 100+ کیلوگرم و در بخش زنان در اوزان 55، 60، 65، 70، 75، 75+ کیلوگرم 20 تا 23 بهمن در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می شود.

اسدی افزود: هم اینک شرق استان مرکز کشتی آلیش در گلستان است و علاقمندی ورزشکاران دختر و پسر این منطقه به حضور در این رشته ورزشی سابقه دیرینه دارد.

دبیر هیات کشتی گلستان ادامه داد: با توجه به علاقه فراوان مردم شرق استان تلاش می شود که با برگزاری دوره های استعدادیابی، ورزشکاران مستعد را شناسایی و برای حضور در ورزش قهرمانی به مربیان متخصص و آموزش دیده معرفی کنیم.

وی گفت: در بخش کشتی آلیش زنان هفت مربی دوره های تخصصی این رشته را گذرانده و هم اینک مشغول آموزش و تربیت کشتی گیران استان هستند.

آلیش نام یک نوع کشتی محلی بوده که به آن کشتی با شال هم می گویند.

این ورزش از سالهای دور بصورت یک کشتی سنتی در کشورهای آسیای میانه رواج داشته و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استانهای خراسان، گلستان و مازندران وجود داشته است.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار