جوانان و نوجوانان شهرستان کردکوی از پتانسیل بسیار خوبی در عرصه ورزش برخوردارند، اما در زمینه امکانات سخت افزاری شامل سالن و تجهیزات توپی نیز می توان گفت وضعیت نامناسبی در شهرستان وجود دارد و در کنار آن مشکل عمده حوزه والیبال در شهرستان کردکوی، محدودیتهای مالی است که کمر والیبال این شهرستان را شکسته است.

مشکلات والیبال شهرستان کردکوی در یک نگاه

کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال اسامی پذیرفته شدگان طرح استعدادیابی آینده سازان المپیک 2020 را اعلام کرد.

به گزارش گلستان 24، در این طرح بیش از 8 هزار نفر ثبت نام کردند و پس از برگزاری سه مرحله استعدادیابی 287 بازیکن انتخاب شدند.

از سال 1394 این نفرات به صورت منطقی تحت پوشش تیم های پایه فدراسیون والیبال قرار می گیرند و در هر منطقه که شامل چهار استان می شود، آموزش های تکمیلی را فرا خواهند گرفت در منتخبین این افراد تیم ملی والیبال نوجوانان در سال های 1395 و 1397 را تشکیل دهند.

شهرستان کردکوی مهد والیبال استان گلستان که از نظر فراوانی استعداد والیبالی در کشور شناخته شده می باشد در لیست فدراسیون والیبال تنها 1 نفر نماینده دارد. (امیر حسین نجاتی) چرا؟ آیا با این همه استعداد یک نفر کافیست؟

???????????????????????????????

(امیر حسین نجاتی کنار مربی زحمتکش خود آقای حسین مقدم راد)

جلسه تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص حمایت از ورزش و ورزشکاران شهرستان کردکوی در روز شنبه مورخه 93/4/14 با ریاست آقای جمالی فرماندار محترم و آقایان بالو شهردار، زاهد از شورای شهر، رسولی رئیس صنعت و معدن و تجارت، رضایی ریاست اداره دارائی و حسینی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان کردکوی در محل اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار گردید.

نتیجه این جلسه چه شده است؟ چه تغییر در ورزش شهرستان ایجاد شده است؟

شهرستان کردکوی همواره در ورزش والیبال حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته‌ و دارد.

در این رشته ورزشی چه به صورت ایستاده و چه به صورت نشسته، همیشه از مدعیان میادین ملی و کشوری به‌شمار ‌ر‌فته است اما چرا در سالهای اخیر راه رکود در پیش گرفته است؟

گفتگوی که با چند تن از مربی های زحمتکش شهرستان کردکوی داشتم (آقایان مجید کیا احمدی، حسین مقدم راد) متوجه پتانسیل های خوبی در بین نوجوانان و جوانان شهرستان شدم و این پتانسیل عالی توجه مسئولین شهرستان را می طلبد.

جوانان و نوجوانان شهرستان کردکوی از پتانسیل بسیار خوبی در عرصه ورزش برخوردارند، اما در زمینه امکانات سخت افزاری شامل سالن و تجهیزات توپی نیز می توان گفت وضعیت نامناسبی در شهرستان وجود دارد و در کنار آن مشکل عمده حوزه والیبال در شهرستان کردکوی، محدودیتهای مالی است که کمر والیبال این شهرستان را شکسته است.

???????????????????????????????

به همین دلیل شهرستان کردکوی توان تشکیل یک تیم مستقل را ندارد و در واقع شهرستان کردکوی در مسابقات سوپرلیگ و دسته یک، تیمی ندارد در واقع والیبالیستهای توانمند شهرستان کردکوی که حتی به تیم ملی نیز راه پیدا کرده اند (عقیلی ، مقدم راد)، به دلیل نبود تیم مستقل، در این شهرستان ناچار به حضور در تیم شهرستانهای دیگر شده بودند و استعدادهای خوب و عالی شهرستان از بین رفته است.

در کنار این توانمندیها و افتخارآفرینی ها تیم قدرتمند والیبال شهرداری کردکوی در مرحله نهایی مسابقات والیبال لیگ زیر گروه کشور با کسب 13 امتیاز با افتخار و اقتدار به لیگ دسته اول والیبال کشور صعود کرد که متأسفانه به دلیل عدم حمایت مالی از سوی مسئولین این تیم از حضور در رقابتهای لیگ دسته یک والیبال کشور بازماند.

تیم شهرداری کردکوی در این دوره از مسابقات با مربیگری نورمحمد صابری که سابقه بازی در لیگ برتر و حضور در تیم ارتش های جهان در کشور برزیل را دارد راهی لیگ دسته اول کشور شد.

که نتیجه این همه تلاش و زحمت شبانه روزی فرزندان این خطه از گلستان براحتی نادیده گرفته شد و به باد فراموشی سپرده شد.

shahrdarikordkuy

حضور ورزشکاران شهرستان کردکوی در تیمهای ملی رشته های مختلف ورزشی، نشانگر پتانسیل و استعداد ویژه جوانان این شهرستان است.

در حال حاضر علاوه بر والیبال، در رشته های فوتبال، کشتی، تکواندو، کبدی، دو ومیدانی و… ورزشکاران شهرستان کردکوی در تیمهای ملی حضور پررنگ و موثر دارند.

بیایم دست به دست هم دهیم تا موجب پیشرفت و توسعه ورزش شهرستان کردکوی شویم و نگذاریم این استعدادهای درخشان ورزش شهرستان از بین برود.

???????????????????????????????

مجید کیاء احمدی از مربیان زحمتکش شهرستان کردکوی در این باره می گوید: شهرستان کردکوی پتانسیل زیادی در ورزش والیبال دارد و از جوانهای این شهرستان می توانیم استفاده بهینه ای در این رشته نمائیم.

وی افزود: انتظارمان از مسئولین کشوری و استانی این است که نگاهی جدی به ورزش شهرستان بخصوص والیبال داشته باشند.

کیاء احمدی ابراز داشت: کاش آنها بیایند و امکانات کم ما و استعدادهای عالی ورزش والیبال شهرستان کردکوی را ببینند و از این جوانها و مربیان زحمتکش حمایت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار