بحران در کمیته داوران یوفا؛

واقعا از یوفا بعید است که برای چنین بازی های بزرگی ، چنین داوران بی تجربه و کم دانشی را انتخاب کند، داوری که بعد از بازی بارسلونا و اتلتیکومادرید در صفحه توئیتر خود بنویسد: فضای نیوکمپ واقعا عجیب است!

هفته سیاه داوری چگونه به سود بارسا و به ضرر رئال تمام شد؟ +عکس

به گزارش گلستان24، جدال دو تیم فوتبال بارسلونا و اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا آنقدر نکات عجیب و غریب در مبحث قضاوت و داوری داشت که حتی صدای کارشناسان فوتبال کاتالونیا را هم در آورد و کار به جایی رسید که روزنامه کاتالونیایی اسپورت که تحت هر شرایطی باید مدح بارسا بنویسد با فرناندو تورس همدردی کرد و اخراج او و البته عدم اخراج سوارس را نشانه بی لیاقتی و کم تجربه بودن داور انتخاب شده از سوی یوفا دانست.

واقعا از یوفا بعید است که برای چنین بازی های بزرگی ، چنین داوران بی تجربه و کم دانشی را انتخاب کند، داوری که بعد از بازی بارسلونا و اتلتیکومادرید در صفحه توئیتر خود بنویسد: فضای نیوکمپ واقعا عجیب است! ، در شان یوفا نیست.

بعد از آن بازی نیز مربیان و بازیکنان علیه یوفا سخنرانی کردند که البته این جسارت ها، بدون جریمه و محرومیت نخواهند بود، فیلیپه لوئیس یکی از این بازیکنان بود.

او در جمع خبرنگاران پس از شکست دو بر یک تیمش برابر بارسلونا گفت: خیلی تاسف برانگیز است اما باید با شرایط سازگار شویم، ما در این بازی فقط با بارسلونا مبارزه نکردیم، نماینده یوفا یعنی داور در زمین بود و حسابی ما را به دردسر انداخت. حتی خود بازیکنان بارسلونا متوجه شده بودند که داور واقعا ناداوری می‌کند. برای یوفا خیلی زشت است که اینگونه ارادت خود را به یک حامی مالی نشان بدهد، همه چیز که پول نیست!

اظهارات عجیب فیلیپه در حالی در رسانه‌های اسپانیایی منتشر شده که یوفا هنوز درباره داوری بازی بارسلونا و اتلتیکومادرید هیچ واکنشی نشان نداده است.

قحط الرجال در کمیته داوران فوتبال قاره سبز

در آن بازی داور برگزیده یوفا طوری قضاوت کرد که روزنامه آس اسپانیا نوشت: دو سال محرومیت از خرید بازیکن و کلی جریمه نقدی توجیه درستی نداشت و یوفا باید به بارسلونا یک هدیه درست و حسابی می‌داد. لوئیس سوارس بازیکن کلیدی تیم فوتبال بارسلونا موفق شد دو گل به ثمر برساند و ستاره اول میدان باشد اما او در دو صحنه از بازی به دلیل خطای شدید روی بازیکن مقابل می توانست با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شود اما فلیکس بریش صحنه اول را ندید و در دومی به وی کارت زرد نشان داد.

حتی روزنامه کاتالونیایی اسپورت نیز از ماندن سوارس در میدان دفاع نکرده و از این که داور صحنه خطای اول سوارس را ندیده و دومین خطای شدید او را تنها با کارت زرد جریمه کرده ابراز خوشحالی کرده است. از طرفی کارشناس داوری روزنامه هوادار بارسلونا یعنی اسپورت نیز اخراج تورس را مشکوک توصیف کرده است.

فرناندو تورس بازیکن تاثیرگذار تیم فوتبال اتلتیکومادرید اسپانیا گفت: از این که با اخراج خود مسبب اخراج تیم شدم بسیار ناراحتم و مسئولیت این موضوع را بر عهده می‌گیرم، امیدوارم در بازی برگشت این شکست را جبران کنیم و با شکست بارسلونا حساب و کتاب خیلی‌ها را به هم بریزیم.

وی ادامه داد: برای یوفا متاسفم. آنها حواسشان به این که دو تیم از پیراهن دوم استفاده کنند بود اما متاسفانه حواسشان به داوری که انتخاب کرده‌اند نبود، برای یک بازی بزرگ که از دید من می‌تواند لقب فینال زودرس لیگ قهرمانان اروپا را به خود بگیرد، باید چنین داوری را انتخاب کنند؟ اکنون بسیار غمگینم و فقط می‌توانم از بازیکنان اتلتیکو بخواهم جور مرا بکشند و اجازه ندهند این اندوه برای ابد در کنار من بماند. زنده باید اتلتیکو و زند باد ویسنته کالدرون.

آن شب هر چه بود تمام شد اما نوبت به بازی دو تیم ولفسبورگ آلمان و رئال مادرید رسید، مادرید سرمست از پیروزی برابر بارسلونا و ولفسبورگ سرخورده و ضعیف شده به خاطر شکست در بوندس لیگا، بازی آغاز شد و در دقیقه 3 بازی خطای کاملا واضح روی گرت بیل توسط لوئیس گوستاوو از دید داور پنالتی نبود که نبود.

قحط الرجال در کمیته داوران فوتبال قاره سبز

در دقیقه 2 این بازی رونالدو موفق به باز کردن دروازه ولفسبورگ شد اما روکی داور ایتالیایی، اعلام کرد که رونالدو در آفساید قرار داشته و این گل مردود شد. تصویر نشان داده شده مشخص می‌کند که رودریگس بازیکن ولفسبورگ به نوعی با رونالدو در یک خط قرار داشته و به نظر می‌رسید این موقعیت آفساید نبوده است.

قحط الرجال در کمیته داوران فوتبال قاره سبز

گل رونالدو در حالی که هرگز در محوطه آفساید قرار نداشت از سوی داور، آفساید و مردود اعلام شد. تصور کنید، دو گلی که قانونی و مسلم به نظر می رسید در این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا نادیده گرفته شود، کار دنبال شد و یک پنالتی به سود ولفسبورگ اعلام شد!

قحط الرجال در کمیته داوران فوتبال قاره سبز

یوفا بدون پلاتینی قرار بوده نفسی تازه کند و پاک شود اما اکنون که کمیته اخلاق فیفا و یوفا خود دچار بحران شده و موجی از اتهامات کوچک و بزرگ به سمتشان روان است، کمیته داوران نیز نمکی بر زخم یوفا خواهد شد تا بیش از پیش از سوی رسانه های مستقل ورزشی دنیا تحت فشار قرار بگیرند.


منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار