عکس/ خداحافظ اولادی...

مهرداد اولادی جوان 31 ساله قائمشهری که همانند هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس از زادگاهش به فوتبال ایران معرفی شد، حدود 8 ماه پس از مرگ همشهری‌اش به وی پیوست.

نیلسون آخرین قربانی مهرداد؛
آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

 به گزارش گلستان24، جامعه فوتبال ایران عصر امروز با خبر درگذشت یک بازیکن جوان بار دیگر در شوک فرو رفت؛ مهرداد اولادی مهاجم 31 ساله ملوان بندرانزلی درگذشت.

اولادی که با شادی آکروباتیکش در میان فوتبالی ها شناخته می شد 4 خرداد 1364 در قائمشهر به دنیا آمد و پس از بازی در زادگاهش، در 18 سالگی به سطح اول فوتبال کشور وارد شد.

 

 

مهرداد حدود 12 سال بازی در سطح حرفه ای برای تیمهای پرسپولیس، ملوان، نفت تهران و ستقلال در لیگ برتر ایران، الشباب امارات در رده باشگاهی بازی کرد و در فصل جاری نیز پیراهن ملوان را بر تن کرد. در رده ملی نیز 13 بازی ملی و یک گل زده  در کارنامه خود ثبت کرد. (فیلم تنها گل ملی مهرداد اولادی)

مهرداد اولادی همواره از پاسخ منفی به پیشنهاد تیم خرز اسپانیا که آن زمان در لالیگا حضور داشت به عنوان اشتباه ترین تصمیمش یاد می‌کرد.

 

آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

 

مهرداد از سال 2003 از تیم پرسپولیس قائمشهر وارد فوتبال حرفه ای شد و زمانی که 18 سال سن داشت پیراهن تیم پرسپولیس را بر تن کرد و در مدت 3 سال حضور در این تیم موفق شد 48 بار به میدان برود و 9 گل به ثمر برساند. از سال 2006 تا 2009 به جز یک نیم فصل که قرضی در پرسپولیس بود، برای الشباب امارات توپ زد و در 38 بازی 11 گل به ثمر رساند.

در آن نیم فصلی هم که برای پرسپولیسی ها بازی کرد در 9 بازی 3 گل زد. یکی از این گلها سند برتری 2-1 سرخپوشان در دربی 61 را امضا کرد و شاید مهمترین گل فوتبالی مهرداد اولادی محسوب شود. (فیلم گل اولادی به استقلال در دربی)

 

آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

 

اولادی مجددا به الشباب برگشت و پس از الشباب سال 2009 به ملوان انزلی پیوست و 2 سال در این تیم توپ زد و آمار 16 گل در 32 بازی را به جا گذاشت.

مهرداد سال 2011 و در لیگ دهم به پرسپولیس بازگشت و در تیم دنیزلی بازی کرد. در دربی معروف سال 90 از زمین بازی اخراج شد و می رفت که یکی از عوامل باخت پرسپولیس لقب بگیرد اما ایمون زاید بازی 2-0 باخته را با هت تریک خود به یک دیدار رویایی برای اولادی و همه پرسپولیسی ها تبدیل کرد.

اولادی در پایان فصل مجددا به ملوان رفت و یک فصل دیگر برای سفیدپوشان انزلی بازی کرد و در 24 بازی 3 گل زد تا نشان دهد از دوران اوجش فاصله گرفته است.

 

 

اولادی فصل بعد را به نفت رفت اما 10 بازی بیشتر دوام نیاورد و در اواسط فصل در یک تصمیم عجیب و به زعم خودش اشتباه با قراردادی یک سال و نیمه به تیم استقلال رفت تا به قول خودش همچنان در سطح اول باشد و بتواند نظر کی روش را برای بازی در تیم ملی جلب کند اما پس از فسخ قرارداد از این تصمیم پشیمان شد.

اولادی در 25 بازی خود برای استقلال در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تنها 3 گل به ثمر رساند.

 

 

اولادی برای سومین بار به ملوان بازگشت اما در این تیم هم کمتر از 3 ماه دوام آورد و تنها 8 دیدار به میدان رفت و تنها یک گل که آخرین گل زندگی وی هم به شمار می رود مقابل تیم محبوبش پرسپولیس به ثمر رساند.

اولادی حتی اعلام کرد از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اما پس از حدود یک سال دوری از فوتبال با نظر مساعد حمید استیلی به ملوان آمد و از نیم فصل دوم لیگ پانزدهم پیراهن سفید انزلی چی ها را به تن کرد.

 

ملوان را دوست دارم و می توانم دوباره اوج بگیرم

 

مهرداد درباره پیوستن به این تیم گفته بود: «این تیم را دوست دارم و هواداران ملوان هم همیشه به من لطف داشتند. من قرارداد سفید با ملوان امضا کردم. برای پول به ملوان نیامدم. مدتی از فوتبال دور بودم و چون عاشق فوتبال هستم می‌خواستم دوباره به فوتبال برگردم و ملوان بهترین تیمی بود که می‌توانستم دوباره با آن اوج بگیرم.»

اولادی در فصل جاری تنها سه مرتبه برای ملوانان شهر انزلی به میدان آمد. این مهاجم قائمشهری اولین‌بار در دقیقه 70 دیدار ملوان مقابل راه‌آهن (هفته بیستم) به جای محمد رضی‌پور وارد زمین شد تا 20دقیقه شریک تساوی صفر- صفر دو تیم باشد.

 

آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

 

مهرداد پس از آن در ایستگاه21 لیگ از دقیقه74 دیدار برابر پدیده مجددا با محمد رضی‌پور تعویض شد. هرچند که آن روز نتوانست از شکست یک بر صفر ملوان در ورزشگاه ثامن مشهد جلوگیری کند. اولادی در نهایت آخرین بازی فصل خود را در روز نخست نشستن محمد احمدزاده روی نیمکت ملوان تجربه کرد.

در ایستگاه23 لیگ ملوان و استقلال‌ خوزستان یک- یک برابر بودند که مهرداد از دقیقه68 جای محمد آبشک وارد زمین شد و البته در نتیجه نهایی تغییری ایجا نشد و این آخرین حضور مهرداد اولادی روی چمن سبز فوتبال ایران بود.

 

آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

 

آخرین گلش را به نیلسون زد

مهرداد فصل قبل آنچنان آمادگی حضور در رقابت‌های لیگ را نداشت. در واقع نیم‌فصل اول مسابقات را با پیراهن ملوان به اتمام رساند و از رقابت‌ها کنار رفت.

اولادی در لیگ چهاردهم هشت بازی انجام داد و قابل توجه اینکه تنها گلش را در هفته چهارم مسابقات به پرسپولیس زد.

بیست‌ونهم مردادماه سال1393 ملوان با گل دقیقه پنج مهرداد نیلسون‌کوریای برزیلی و پرسپولیس را در شوک فرو برد. پس از آن بود که رضا نوروزی در دقیقه18(از روی نقطه پنالتی) نتیجه را برابر کرد. با این حال گل دقیقه42 یک استقلالی- محسن یوسفی- سند شکست پرسپولیس را رقم زد.

 

آخرین بازی و آخرین گل مهرداد اولادی در لیگ برتر +زندگی‌نامه و عکس

منبع: مشرق
 

ارسال نظر

آخرین اخبار