سردار آزمون در ابتدای این برنامه با بیان اینکه خداراشکر در گنبد استقبال خیلی خوبی از من داشتند، ابراز امیدواری کرد: انشالله خوبی‌های مردم را جبران کنم.

 سردار آزمون و پاسخ به پرسش‌های علی ضیا در برنامه بعضی ها

به گزارش گلستان 24،سردار آزمونفوتبالیست جوان کشور در برنامه زنده «بعضیا» شرکت کرد.

آزمون در ابتدای این برنامه با بیان اینکه خداراشکر در گنبد استقبال خیلی خوبی از من داشتند، ابراز امیدواری کرد: انشالله خوبی‌های مردم را جبران کنم.

محمدی بود که مرا کشف کرد

وی درباره کسانی که ادعا می‌کنند او را کشف کرده اند، اظهار کرد: آقای قلعه نویی بزرگ ما است و خیلی زحمت کشیده است. اما من تنها یکی دو بازی دوستانه داشتم که در تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود. کاشف اصلی بنده آقای محمدی بود که جا دارد از او تشکر کنم که مرا به فوتبال ایران معرفی کرده است.

آزمون تصریح کرد: او بنا به دلایلی برکنار شد و خیلی با او بدرفتاری کردند. آقای کفاشیان می‌توانست ملاحظه او را داشته باشد. او جوانان زیادی به فوتبال معرفی کرده است مثل من و جهانبخش. اگر کفاشیان لطف کند و او برگردد خیلی خوب می‌شود.

سردارازمون علی ضیا

 

بین اینترمیلان و روبین کازان گزینه دوم را انتخاب کردم

این فوتبالیست درباره بازی در روسیه نیز توضیح داد: من با تیم ملی جوانان به روسیه رفته بودم آنجا مرا برای تیم روبین کازان پسندیدند. از طرف اینترمیلان هم مرا پسندیدند اما قرار شد با روبین کازان همکاری کنم.

وی همچنین در پاسخ به ضیاء این موضوع که از بارسلونا پیشنهاد داشته را تکذیب کرد و گفت: من قبل از جام ملت‌ها از آرسنال پیشنهاد داشتم و بحثش پیش آمد. اما من با روسیه قرارداد دارم.
من باید در تیمی باشم که ۹۰ دقیقه بازی کنم.

آزمون ادامه داد: باعث افتخار من است که در این تیم‌های بزرگ کار کنم اما نمی‌شد پیشنهاد آرسنال را بپذیرم. من اکنون باید جایی باشم که ۹۰ دقیقه بازی کنم تا دیده شوم. بنابراین تصمیم گرفتم یکی دو سال دیگر در روسیه بمانم.

این بازیکن محبوب درباره گل‎هایش نیز گفت: برای تیم ملی هرچه بیشتر گل بزنم همه بیشتر خوشحال می‌شوند. من دوست دارم ۹۰ دقیقه بازی کنم. وقتی حین بازی با قطر مصدوم شدم خیلی اذیت شدم و درد زیادی کشیدم. قبل از بازی با عراق هم گفته بودم تا زمانی که بتوانم بازی می‌کنم. با این حال هرچه خدا بخواهد پیش می‌آید. اگر خدا بخواهد مصدوم شوی چه گرم کنی چه نکنی مصدوم می‌شوی. تمام تلاش من و بچه‌ها این بود که بیشتر کار کنیم.

او درباره احساساتی بودن و گریستنش گفت: ما خیلی زحمت کشیده بودیم و تمام تلاشمان را گذاشته بودیم که نتیجه خیلی خوبی در جام ملت‌های آسیا بگیریم اما قسمت نشد. مصدومیت مهم نیست مهم بردنمان بود که میسر نشد.

وی تأکید کرد: بازی با عراق خیلی حساس بود و می‌توانست سرنوشت ما را از این رو به آن رو کند. لحظه اخراج یار ما، من پشت توپ بودم و دیدم داور اشتباه کرد به پولادی کارت داد. او حواسش نبود پولادی قبلا یک کارت گرفته و وقتی کارت زرد را به او نشان داد تازه به او این ماجرا را گفتند و او مجبور شد کارت قرمز نشان بدهد. او واقعا اذیتمان کرد. ما همه کار کردیم و ترکی و فارسی و انگلیسی به او ماجرا را گفتیم اما او نفهمید.

بعضی هاسردارازمون

کی روش روی ایران غیرت دارد

آزمون درباره ناراحتی کی روش و در پاسخ به اینکه آیا او می‌خواسته داور را بزند، تصریح کرد: شخصیت او اینگونه نیست که داور را بزند. او فکر می‌کند از جنس ایرانی‌ها است و واقعا روی تیم و کشور ما غیرت داشت. ساعت مچی او رنگ پرچم ایران است.

وی در پاسخ به این سوال ضیاء که کی روش در رختکن بین دو نیمه چه واکنشی داشته، اظهار کرد: او درباره داوری هیچ چیزی نگفت و فقط درباره تاکتیک حرف می‌زدیم. ما باید بازی را نگه می‌داشتیم چون ۱۰ نفره بودیم و نمی‌توانستیم حمله کنیم. اگر حمله می‌کردیم به نفع آنها بود. باید تدافعی بازی می‌کردیم؛ اما به زودی گل خوردیم و بعد از آن با غیرت بازی کردیم. همه پشت هم بودیم. از آقایان نکونام، تیموریان و حسینی که بزرگان تیم بودند تشکر می‌کنم.

اگر کی روش بد بود دستیار فرگوسن نمی‌شد

آزمون در پاسخ به سوال ضیاء درباره حاشیه‌هایی که پیرامون رزومه و کارنامه نداشتن کی روش مطرح شده، تصریح کرد: من به آقایان درخشان و قلعه نویی احترام می‌گذارم و جوابیه‌ای برایشان ندارم. اما من باید از کی روش تعریف کنم چون من بدی از او ندیده‌ام. ما هرچه داریم از او داریم. من به رزومه اش کار ندارم تاکتیک او خیلی خوب بود. او اگر بد بود سرمربی رئال مادرید نمی‌شد یا فرگوسن او را به عنوان دستیار انتخاب نمی‌کرد. او همه چیز را درباره فوتبال ایران می‌داند و حتی دارد جوانان را وارد تیم ملی می‌کند. او می‌داند دارد چه می‌کند و بهتر است پشت او بایستیم. اینطوری حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی درباره رایزنی‌اش با رییس فدراسیون فوتبال نیز گفت: از آقای کفاشیان خواهش می‌کنم کی روش بماند. من از همه کوچک‌تر بودم اما بازی‌ام بهتر می‌شد چون تمرینات و تاکتیک‌هایی که کی روش به ما می‌دهد، خوب است.

این بازیکنان در مقابل تحلیل‌های ضیا به او گفت:‌ شما مربی خوبی می‌شوی. ما روز قبل از بازی قطر با کی روش تمرین می‌کردیم و همانطور که تمرین داشتیم من ضربه آخر را که منجر به گل شد با او تمرین کردم.

نتیجه گرفتن مهم است نه تدافعی و تهاجمی بازی کردن

آزمون درباره انتقاداتی که به دفاعی بودن تیم می‌شود، توضیح داد: اسپانیا در جام جهانی قبلی که قهرمان شد، همه بازی‌ها را یک هیچ می‌برد و نهایتا ۵ گل زده بود. اما قهرمان شد. مهم نتیجه گرفتن است. تدافعی و تهاجمی‌فرقی نمی‌کند مهم گرفتن ۳ امتیاز است. رضا قوچان نژاد از من جسورتر است. او بازیکن خوبی است و خیلی زحمت کشیده است. اگر او نبود ما جام جهانی نمی‌رفتیم.

وی درباره حضور نداشتنش در جام جهانی، تصریح کرد: این نظر آقای کی روش بود و من هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم. حتما درباره من چیزی دیده بود و فکر می‌کرد من نمی‌توانم به تیم ملی کمکی داشته باشم. من به نظر او خیلی احترام می‌گذارم و اگر جام ملت‌ها نمی‌رفتم هم به او احترام می‌گذاشتم. او باعث شد من بیشتر تمرین کنم.

این فوتبالیست همچنین درباره احترام به مربی نیز گفت: پدر من والیبالیست تیم ملی بودند و احترام گذاشتن به مربی را به من یاد داده اند. خیلی بد است آدم که با مربی اش در یک سفره نان و نمک می‌خورد پشت سر او حرف بزند.

در ادامه آزمون به درخواست ضیاء با زبان ترکمنی اعلام کرد که اکنون برای ۴ دقیقه آگهی بازرگانی پخش می‌شود.

برخی مواقع فارسی‌ام تمام می‌شود!

با بازگشت به استودیو، آزمون در این باره که چرا آرام حرف می‌زند و یخش باز نشده، با خنده گفت: من چون ترکمنم برخی مواقع فارسی ام تمام می‌شود ملایم حرف می‌زنم.

وی درباره این نکته ضیاء‌که چرا بدون گواهینامه پشت ماشین نشسته است، ادامه داد: من از سرهنگ خواهش می‌کنم یک گواهینامه به ما بدهند. من وقت نمی‌کنم بروم گواهینامه بگیرم.

سردار آزمون درباره انتخاب اسمش نیز توضیح داد: اسمم را پدربزرگم انتخاب کرده است. خانواده‌ام می‌خواستند اسمم را پژمان بگذارند اما پدربزرگم گفتند نه پژمان یعنی پژمرده و باید اسم مرا سردار بگذاریم یعنی سربلند. او حرفش حرف بود و نمی‌توانستیم روی حرف او چیزی بگویند.

خاطرات آزمون از انگلیسی حرف زدن وحید امیری و خسرو حیدری

آزمون درباره خاطراتش نیز گفت: ما یک بازیکنی به نام وحید امیری داریم که پسر خوبی است اما انگلیسی نمی‌داند. بازی با عراق بود که به پای او ضربه زدند و او با زبان فارسی از داور می‌خواست خطا بگیرد و مدام یادش می‌رفت انگلیسی حرف بزند.

وی ادامه داد: در سپاهان هم آقای خسرو حیدری بود که یکی از خوب‌های تیم ملی و سپاهان است. احتمالا بعد از برنامه به من زنگ می‌زند اما همین جا بگویم من تلفنم را جواب نمی‌دهم خسرو زنگ نزن! در سپاهان با الهلال بازی داشتیم و دقایق آخر بود. آنجا پشه در چشم مهدی رحمتی رفته بود و او افتاده بود. حیدری داور را صدا کرد اما وقتی آمد هیچ کس حرفی نزد. هر دو یکدیگر را نگاه می‌کردند. حیدری هم که انگلیسی نمی‌دانست ادای پشه را درمی‌آورد و می‌گفت توی چشمش رفته است. بعد هم ادای برانکارد در می آورد!

این فوتبالیست تأکید کرد: من وقتی در روسیه بودم انگلیسی حرف می‌زدم اما روسی نه. من آنجا مترجم روسی دارم.

آزمون در پاسخ به اینکه درست است با فامیل بازی به تیم روسیه رفته گفت‌: نه آنجا هیچ نسبتی با کسی نداریم. اگر بود که بیشتر پول می‌گرفتم. آنجا اگر خوب بازی کنی خوب پول می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به مجری برنامه به این نکته اشاره کرد که او مثل برخی دیگر از ترکمن‌ها اسب دارد و سوارکار خوبی هم هست.

دهه هفتادی‌ها یکدانه هستند

زننده دو گل در جام ملت‌های آسیا درباره خصوصیات دهه هفتادی‌ها به شوخی گفت: اولا که یک دانه هستند. خیلی آینده دار هستند و در فضاهای مجازی طرفدار دارند مثل من و پورعلی گنجی. ضمن اینکه ما نمی‌توانیم با دهه شصتی‌ها معاشرت کنیم چون ما خیلی بالا هستیم.

آزمون درباره کسانی که می‌خواهند به موفقیت‌های او برسند، گفت: وی من که کسی نیستم. انشالله همه صدبرابر بهتر از من باشند و من بتوانم به آنها افتخار کنم. من که هنوز عددی نیستم و هرکاری کردم برای میهنم بوده است.

همچنین قرار بود در برنامه پژمان بازغی گفتگوی تلفنی با آزمون داشته باشد که ممکن نشد. آزمون نیز خطاب به او گفت: ممنون که بازی را نگاه می‌کردید. ضمن اینکه شما اصلا پژمرده نیستید!

ما فوتبالیست‌ها آبرو می‌بریم و والیبالیست‌ها آبرو می‌خرند

این فوتبالیست آینده‌دار کشور در پایان سخنانش اظهار کرد: من از شما و همکاران خوبتان تشکر می‌کنم که مرا به این برنامه دعوت کردید. درست است ما نتیجه نگرفتیم اما انشالله بتوانیم چهار سال دیگر افتخار آفرینی کنیم و اسم ایران را بالا بیاوریم. ما فوتبالیست‌ها آبرو می‌بریم والیبالیست‌ها آبرو می‌خرند انشالله ما هم مثل والیبالیست‌ها شویم!

ارسال نظر

  • ناشناس
    2

    همه بازی‌ها را یک هیچ می‌برد و نهایتا ۵ گل زده بود. اما قهرمان شد
    من نمیدونم تلویزیون ایران و مخصوصا طرفداران کیروش چه علاقه ای به دورغ گویی دارند
    فقط همین مورد رو میگم که نمیشه حرفی توش در بیاد ، در اوردن نتایج اسپانیا کاری نداره
    اسپانیا اون سال هشت تا گل به ثمر رسوند

  • متین
    1

    به امید موفقیت های بیشتر سردار آزمون در لیگ های اروپایی و تیم ملی🙏

آخرین اخبار