اگر ننویسیم، می‌شویم آدم‌های بی‌خیال. دست به قلم هم ببریم، می‌شویم بدمن روزگار! خلاصه یک وضعی است اینجا! اما حالا که تیم‌ملی ایران از استرالیا برگشته، لازم است این چند خط را برای علی کفاشیان بنویسیم.

آنوقت که باید! کجا بودید آقـای کفاشیان؟!

به گزارش گلستان 24، اگر ننویسیم، می‌شویم آدم‌های بی‌خیال. دست به قلم هم ببریم، می‌شویم بدمن روزگار! خلاصه یک وضعی است اینجا! اما حالا که تیم‌ملی ایران از استرالیا برگشته، لازم است این چند خط را برای علی کفاشیان بنویسیم.

برای مردی که نمی‌دانیم چرا در کوران جام ملت‌های آسیا در ایران ماند و تنها، چند روزی به سیدنی سفر کرد و زود هم برگشت. تیم‌ملی به نظر شما تنها نبود آقای کفاشیان؟ در جام ملت‌های آسیا که همه تیم‌ها می‌کوشند بازیکنان و کادرفنی خود را از تنهایی بیرون بیاورند و در کنار آنها باشند، دلیل ماندن شما در تهران چه بود؟

چرا در تهران ماندید آقای کفاشیان؟ شاید چون فکر می‌کردید بودن یا نبودن‌تان در استرالیا تأثیری به حال تیم‌ملی نداشت! شاید تصور می‌کردید بودن مهدی‌ محمدنبی و هوشنگ مقدس در کنار تیم‌ملی کافی است.

کافی نبود اما آقای کفاشیان، واقعاً کافی نبود. صحنه گردانی در AFC و قاعده بازی‌ها را دانستن، خوب است اما ما بیشتر در فدراسیون فوتبال مجمع گردان هستیم تا صحنه گردان AFC! بازی را همیشه این‌گونه به عرب‌ها باخته‌ایم.
مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور است اما ترکیب اعضای هیأت‌رئیسه و کرسی‌های آن به اعراب، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها رسیده است، چرا ما در این میان سهمی نداریم؟ چرا بنجامین ویلیامز استرالیایی در عین نارضایتی کادرفنی تیم‌ملی و بلند شدن صدای اعتراض‌ها، دو بار برای تیم‌ملی سوت می‌زند؟

کاش در تهران نبودید آقای کفاشیان. کاش با تیم‌ملی در استرالیا بودید. می‌دانیم بودن یا نبودن‌تان تأثیری نداشت و کنفدراسیون، فوتبال ما را تحویل نمی‌گرفت اما اگر به استرالیا می‌رفتید با خود می‌گفتیم کارلوس کروش میان تمام هجمه‌هایی که علیه فوتبال ایران وجود دارد،تنها نیست.

وقتی دوپینگ عبدالزهرا مسجل شد، نبی و مقدس به جلسه سران AFC رفتند. می‌دانیم در این‌گونه مواقع دبیر کل باید در چنین جلسه‌هایی حضور داشته باشد(‌آن هم دبیری که قبل از اعزام تیم‌ملی به استرالیا از احتمال برکناری‌‌اش سخن گفته بودید) اما بودن رئیس فدراسیون در کنار تیم‌ملی به معنای قوت قلب بود. به معنای حمایت بود. به معنای پشت‌گرمی بود.

نبودید آقای کفاشیان. آنجا نبودید. هر جا که بودید، در استرالیا نبودید. این واژه‌ها را هم در قامت یک گله و گله‌گذاری نبینید. هرچه بود، تمام شد. جام ملت‌های آسیا برای فوتبال ما تمام شد اما این جام می‌توانست سرنوشتی متفاوت را برای تیم‌ملی رقم بزند. جامی که اگر از عراق عبور می‌کردیم و به کره‌جنوبی می‌خوردیم، رسیدن به دیدار نهایی‌‌اش برای ما خواب و خیال نبود./سراج 24

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    هر چند که به نظرم کفاشیان بدرد این فوتبال نمیخوره و بیشتر خرابش کرده
    ولی اگر میرفت هم بعضی ها مینوشتن با پول بیت المال رفتین دنبال تفریح

آخرین اخبار