معاون وزیر رفاه:مقاوم نبودن اقتصاد کشور در برابر شوک حادثه پلاسکو

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی رمز تاب‌آوری در برابر شوک‌های مختلف است، گفت: اقتصاد کشور در برابر شوک حادثه پلاسکو مقاوم نبود.

گلستان دارای تاخیر در توسعه یافتگی است

به گزارش گلستان24، حجت الله میرزایی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان و با حضور مدیران، مسؤولان، صنعتگران و نخبگان اقتصادی برگزار شد، با اشاره به اینکه وظیفه همه ما برداشتن گام‌های مثبتی در افزایش کرامت و عزت مردم عزیزمان است اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات مشکلات این عزیزان را به نحو مطلوبی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی که هوشمندانه و مدبرانه توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است یک اصل اساسی در کشورهایی است که امروز در صنعت و اقتصاد سرآمد دنیا هستند، افزود: اقتصاد مقاومتی یک مدل موفق از اقتصادی است که تاب‌آور و مقاوم در برابر شوک‌های مختلف ناشی از بازارهای تجاری بین المللی، بازارهای نفت و گاز، تحولات جمعیتی، دشمنی‌ها و کارشکنی‌های سیاسی و رخدادهای احساسی هم‌چون حادثه آتش‌سوزی حادثه پلاسکو خواهد بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در کشور ما اقتصاد همواره در برابر بیش از 40 شوک و بلای طبیعی از جمله سرما و گرمازدگی، سیل، زلزله، حمله حشرات، دشمنی‌های سیاسی و بسیاری از موارد دیگر است، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در هنگام رخ دادن حادثه دلخراش پلاسکو همه شاهد عدم توان مقاومت اقتصاد کشور در برابر شوک احساسی این حادثه نبود.

شوک سه برا بر شدن دانش‌آموختگان آموزش‌عالی، اقتصاد کشور را تهدید می‌کند

میرزایی با اشاره به سه برابر شدن فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در دهه اخیر، اضافه کرد: این شوک بزرگ و مهم در کشور است که اقتصاد کشور را در معرض تهدید قرار داده است و تنها راه برای مقابله با چنین شوک‌هایی اقتصاد مقاومتی است که یک راه نجات‌بخش در برابر تهدیدات و مخاطرات و ایجاد مقاومت و استحکام در اقتصاد خواهد بود.

وی اقتصاد مقاومتی را عاملی برای جلوگیری از منزوی شدن اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: استان گلستان که مهم‌ترین ویژگی آن تاخیر در توسعه یافتگی است باید نخبگان و مدیرانی داشته باشد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با درک درست موقعیت و این تاخیر تحلیل و بومی‌سازی کرده و به‌طور کامل در استان گلستان پیاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه‌ها به اقتصاد توسعه محور، گفت: متاسفانه امروزه همه ما تنها به هزینه کننده بودجه در کشور تبدیل شده‌ایم و هیچ‌گاه به جای نگاه ساخت‌و‌ساز‌محور به سوی نگاه‌های مبتنی بر ساز و کار محور حرکت نکرده‌ایم و همین موضوع باعث شده است اقتصاد کشورمان در حوزه سیستماتیک و ساختاری دچار مشکلات عدیده باشد.

توسعه واقعی استان اصفهان زیر پای آهن و فولاد له شد

میرزایی با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دنیا نقش مهمی را در توسعه اقتصاد کشورها ایفا می‌کنند، ادامه داد: امروز برای آنکه ببینیم فعالیت‌های بانکی چقدر در خدمت تولید و اقتصاد کشور است باید نسبت ارائه تسهیلات بانک‌ها را به سپرده‌گذاری بررسی کنیم تا ببینیم چه میزان از سپرده‌ها به صورت تسهیلات در اختیار بخش صنعت و تولید قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از برخی نگاه‌های نادرست در حوزه پیشرفت و توسعه در استان‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول پنج دهه مسؤولان استان اصفهان با اشتباه تحلیلی در مفهوم توسعه تلاش کردند با کارخانجات فولاد و ذوب‌آهن اصفهان را به استانی توسعه‌یافته تبدیل کنند اما امروز شاهد هستیم که آبهای این استان خشک، هوای استان آلوده و مخاطرات زیست‌محیطی بسیاری این استان را تهدید می‌کند و توسعه واقعی اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان زیر پای فولاد و آهن له شد.

خبرگزاری فارس: مقاوم نبودن اقتصاد کشور در برابر شوک حادثه پلاسکو / گلستان دارای تاخیر در توسعه یافتگی است

گفتنی است در این نشست تنی چند از صنعتگران و تولیدکنندگان نمونه شهرستان گنبدکاووس نظرات، ایده‌ها و نقدهای خود را در حوزه اقتصاد و تولید مطرح کرده و برای رفع مشکلات صنعت به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار