تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۱۱ سانتی‌متر افزایش یافته است.

افزایش۱۱ سانتی‌متری تراز آب در دریاچه ارومیه

به گزارش گلستان24، فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به آخرین وضعیت پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه پرداخت و اظهار داشت: مقرر بود 370 میلیون متر مکعب آب تا پایان امسال از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه رهاسازی شود.

سرخوش گفت: 250 میلیون متر مکعب اواخر بهمن امسال و 120 میلیون متر مکعب آب در فروردین سال 96 از سدهای زولا، مهاباد و بوکان به دریاچه ارومیه ریخته می‌شود.

وی افزود: مشکلات اعتباری سبب شد تا بخشی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه که مربوط به آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بود تعطیل و نیمه تعطیل باشد.

سرخوش بیان کرد: با وجود اینکه به سبب سرما فصل کار بسیاری از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گذشته است اما اجرای برخی از آنها همچنان ادامه دارد و برخی نیز بعد از فصل یخبندان آغاز به‌کار می‌کنند.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که باید منجر به رهاسازی آب به دریاچه ارومیه شود سد کانی سیب است که اکنون به صورت سه شیفت در حال فعالیت است.

وی اظهار داشت: طول این پروژه 36 کیلومتر است که اکنون 7 کیلومتر آن آماده شده است و چنانچه روند این پروژه طبق برنامه پیش رود باید تا آخر سال 98 به بهره‌برداری برسد.

 

سرخوش گفت: در سه ماهه نخست امسال با کاهش بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه روبه‌رو بودیم و این امر مضاف بر تخصیص نیافتن اعتبارات سبب نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت دریاچه ارومیه شد اما از نیمه دوم فصل آبی وضعیت بارندگی‌ها بهتر بوده است و با عبور از فصل یخبندان وضعیت روان آبها امید بخش خواهد بود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی افزود: با وجود کاهش بارندگی در فصل آبی 95 اما همچنان تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 11 سانتی‌متر بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار