رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی به تسنیم خبر داد

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‎های بومی محلی گفت: بیش از ۷۰۰ نوع بازی بومی و محلی در کشور داریم که در قالب ۲ هزار و۴۰۰ شکل در کشور برگزار می‎شود.

شناسایی ۷۰۰ بازی بومی و محلی در کشور/ ‌فراهم‌سازی زیرساخت‎های ورزشی در ۳۱۰ مرکز دهستان

به گزارش گلستان 24، غلامرضا جعفری در گرگان اظهار داشت: ما بالغ بر 700 نوع بازی بومی و محلی در کشور داریم که در قالب 2 هزار و 400 شکل در کشور رواج و برگزار می‎شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‎های بومی محلی ادامه داد: درصدد هستیم با ماهیت آموزشی بازی‎ها شرایطی را رقم بزینم که منویات مقام معظم رهبری جامه‌عمل بپوشانیم و بتوانیم با کارکرد و تبیین بازی‎های بومی و محلی را در عرصه بین‌المللی مطرح کنیم.

جعفری یادآور شد: در این راستا اگر توفیق شود در بازی‎های بومی و محلی یونسکو شرکت خواهیم کرد تا بار فرهنگی ورزشی حاکم در بازی‌های بومی و محلی را به بهترین شکل در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم.

وی بیان داشت: بازی‎های بومی و محلی یک ویژگی خاص و منحصربه فرد است، در سراسر دنیا تشکیلاتی مشابه تشکیلات ما وجود ندارد و با استفاده از تجارت برای بهبود و تسریع شرایط اجرایی پرتلاش عمل می‎کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‎های بومی محلی ‌یادآور شد: خیلی از ورزش‎ها و رشته‎های کلاسیک با تعامل با فدارسیون مشکلات‌شان را حل می‎شود و در بحث بازی‎های بومی و محلی نیاز به یک حمایت خاص داریم.

جعفری تاکید کرد: نقطه عطفی در تاریخ بودجه ورزشی کشور با تصویب 0.27 درصد بر مالیات ارزش افزوده به ورزش رقم خورد و شرایطی را ایجاد کرده که منجربه پویایی و بالندگی ورزش به ویژه ورزش روستایی می‎شود.

وی افزود: مقرر شده در 310 مرکز دهستان زیرساخت ورزشی را تدارک ببینیم و این مهم جلب مشارت همگانی در محیط روستایی را تسریع می‎بخشد ولی قطعا فعالیت‎ها ما نیاز به یک انسجام دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‎های بومی محلی ‌با بیان اینکه بیش از 63 هزار روستا در کشور داریم که در آن بیش از 20 میلیون نفر در آن زندگی می‎کنند، یادآور شد: با توجه نقش مهم این روستاها در فرآیند تولید و تاثیرگذاری این روستاها در دیگر حوزه‎های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این روستاها نیاز به یک حمایت خاص دارند که امید داریم عنایت خاصی از سوی مسئولان مجلس شورای اسلامی اتفاق بیفتد و به روند خدمات‎رسانی به روستاها به ویژه بانوان روستایی تسهیل شود.

جعفری به افزایش اعتبارات اشاره کرد و گفت:  یک افزیش 100 درصدی نسبت به سال قبل  در حوزه اعتبارات داریم سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات ما بود و امسال این میزان به 3 میلیارد تومان رسیده و امید داریم با تخصیص 100 درصدی این اعتبار پویایی لازم را در روستاها رقم بزنیم.

وی گفت: امید داریم از محل 0.27 درصد بر ارزش افزوده که برای ورزش در نظر گرفته شده بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، برخی فعالیت‎های ما با راه‎اندازی خانه ورزش روستایی با هدف مبارزه با معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر دنبال می‎شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‎های بومی محلی ‌با بیان اینکه جشنواره‎های متفاوت روستایی را برنامه‎ریزی کردیم که نیاز به تامین اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: جشنواره برداشت پسته با هدف ثبت ملی برادشت این محصول در رفسنجان برنامه ریزی شده است. هر استان نیز با تامین اعتبار متولی برگزاری جشنواره‏‌های خاصی است.

وی افزود: با تعاملی که با فدارسیون‎های ورزشی داشتیم زمینه شناخت نخبه‎های ورزشی را برنامه‎ریزی کردیم که مشروط به تامین نیروهای کارشناس و متخصص است. یکی از برنامه‎های ما با هدف پویایی ورزش در منطقه روستایی و ترویج غرور ملی، شناسایی نخبگان علمی با مشارکت دیگر فدارسیون‎ها است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار