مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با یادآوری کم برخورداری روستاهای این خطه شمالی کشورمان گفت که حدود نیمی از جمعیت روستایی استان در مناطق محروم زندگی می کنند.

نیمی از جمعیت روستایی گلستان در مناطق محروم زندگی می کنند

به گزارش گلستان24؛علی نصیبی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: باوجود تلاش های صورت گرفته همه دهستان ها در 6 شهرستان کلاله، مراوه تپه، مینودشت، گالیکش، گُمیشان و رامیان جزو مناطق محروم استان گلستان هستند.
استان گلستان با 14 شهرستان نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آنها در روستاها زندگی می کنند.
مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: همچنین دهستان های داشلی برون در شهرستان گنبد، کتول در شهرستان علی آباد و چشمه ساران در شهرستان آزادشهر محروم بوده و روستائیان ساکن در آن ها شرایط نامناسب زندگی دارند.
نصیبی بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی برای رفع این محرومیت ها اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی در روستاهای گلستان است که با اهتمام فراوان و توجه ویژه دولت، سازندگی در این مناطق و روستاها با جدیت در حال انجام است. 
وی افزود: مسوولان گلستان با شناخت کافی از ظرفیت روستاها، از پرداخت اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی دریغ نمی کنند.
نصیبی ادامه داد: سال گذشته 60 درصد اعتبارات گلستان در روستاها هزینه شد که تداوم این شرایط می تواند منجر به خروج مناطق کمتر توسعه یافته از محرومیت و حرکت آن ها به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر شود. 
وی همچنین بر لزوم به کارگیری افراد توانمند و با برنامه در دهیاری های گلستان تاکید کرد و گفت: همراهی دهیاران با دولت و برنامه های اعلام شده و همچنین اهتمام آن ها به تدوین سیاست های مناسب با ظرفیت های منطقه برای رسیدن به توسعه، مسیر پیشرفت را شتاب می دهد. 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: از جمله ظرفیت های مهم روستاها، بانوان و دختران تحصیل کرده و توانمند هستند که امیدواریم بیشتر از دوره های قبل از توان آن ها برای سازندگی زادگاهشان استفاده شود. 
نصیبی گفت: در دوره گذشته فعالیت شوراها 64 دهیار گلستان زن بودند اما دوره جدید باوجود اینکه در چند بخش بزرگ استان دهیاران روستاها مشخص نشده اند 70 نفر از جامعه زنان مسوولیت آبادی های خود را بر عهده گرفته اند.
وی افزود: حتی در شهرستان مرزی مراوه تپه به عنوان دورافتاده ترین نقطه شرقی استان گلستان 10 زن فعالیت خود را به عنوان دهیار آغاز کرده اند. 
به گزارش ایرنا گلستان افزون بر هزار آبادی و روستا دارد که 889 روستای آن دارای دهیاری هستند و از معدود استانهای ایران است که تناسب جمعیت شهری و روستایی آن هنوز متعادل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار