راضی نیستم توسط یک بیگانه تحقیر شویم

وزیر ورزش و جوانان گفت:ای کاش نصرالله سجادی در روز رأی‌گیری دو رأی کم نمی‌آورد تا او وزیر ورزش می‌شد و من الآن در دانشگاه مشغول تدریس بودم اما حالا خوش به حال سجادی شده و من وزیرم.

وزیر ورزش: به من انگ ضد فوتبال بودن می زنند

به گزارش گلستان 24، محمود گودرزی در اجتماع با پیشکسوتان فوتبال اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع مربیانی هستم که روزگاری از بزرگان فوتبال کشورمان بودم. حسن حبیبی یکی از افرادی است که افتخارات ملی زیادی دارد و همواره درس اخلاق را به تمامی شاگردانش یاد داده است. افراد دیگری همچون کاشانی، حاج‌رضایی و سایر افراد که هر کدامشان برای کشورمان افتخارات زیادی کسب کردند و از حضورشان تشکر می‌کنم. من از تجمع چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنم.

وی ادامه داد: من هر موقع صحبت‌های حاج‌رضایی را می‌شنوم از آن بهره می‌برم. صالح‌نیا هم مدتی استاد من در دانشگاه بود و چند واحد به من درس داد. من پیشنهاد دادم که چنین مراسمی برگزار بشود و امیدوارم که این مسائل ادامه داشته باشد. نکات ارزشمندی را می‌توان از این گونه مراسم به دست آورد. از تمام نکته‌هایی هم که گفته می‌شوند آزرده‌خاطر و دلخور هم نمی‌شوم بکله از آنها استفاده می‌کنم. صحبت‌هایی در مورد لمپن‌ها مطرح شد که به تظاهر هم که شده باید بگوییم ابراز خوشحالی می‌کنیم که جزو این دسته از افراد نیستیم.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: من قصد تحلیل فوتبال را ندارم. برخی صحبت‌ها را می‌گویم و به قول معروف یک اشاره برای عاقل کافی است. بعضی مسائل و بغض‌های فروخورده شماها دغدغه‌های ما هم هست. نمی‌دانم در دوره‌های گذشته چنین برنامه‌هایی برگزار شده یا خیر؟ اما از این گونه مسائل من استقبال می‌کنم. در خدمت عزیز محمدی هم بودیم و با مجید جلالی هم که از افتخارات و بزرگان فوتبال ما است جلسه داشته‌ایم.

گودرزی تصریح کرد: وضعیت فوتبال ما مناسب نیست مسائلی در سال‌های متمادی به وجود آمده که باعث شده فوتبال ما به اینجا برسد. عوامل متعددی هم در این زمینه دخیل بوده است.معمولا زمانی که در یک جایی نارسایی به وجود بیاید مدیریت را در وهله اول مورد بررسی قرار می‌دهند و ذهن همه به آن سمت پیش می‌رود البته قبول دارم که اصلی‌ترین مسئله مدیریت است و اگر توفیق و موفقیتی می‌خواهد به دست بیاورد باید مدیریت قوی باشد اما عوامل دیگری هم وجود دارد.

وی افزود: زمانی که پول در یک جا جمع می‌شود و در فضای لمپنیزم قرار می‌گیرد مسائل دیگری هم به وجود می‌آید. لمپنیزم وابسته به مارکسیسم است که به طبقه اجتماعی گفته می‌شود که هیچ جایگاهی ندارند و به قول معروف حزب باد هستند. وقتی بدن ضعیف می‌شود ویروس به آن حمله می‌کند و باعث می‌شود که در بدن بماند. نمی‌توان تنها مدیریت را محکوم کرد. عوامل دیگری هم وجود داشتند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جالب است که می‌گویند حاکمیت در این زمینه حق دخالت ندارد در حالی که دولت نماینده مردم است و باید دخالت کند می‌گویند این شرایط موجود بهتر است از آنکه دولت بخواهد وارد این عرصه شود انگار دولت نامحرم و بیگانه است. باید ما قوانین و مقررات را اصلاح کنیم. این گونه می‌شود که وقتی دکتر اسدی وارد ورزش می‌شود خیلی زود او را دفع می‌کنند. باید از همین مجامع کار را شروع کنیم. چه اشکالی دارد اساسنامه را همین جمع بنویسد؟ چرا باید منتظر سازمان‌های بیرونی برای تعیین تکلیف باشیم؟

گودرزی تصریح کرد: باید ساختار مدیریتی را درست کنیم که در آن صورت باعث می‌شود مدیر هم با اقدامی عملی و قدرتمند کارش را دنبال کند. بیش از یک سال است که از همه فدراسیون‌ها به خصوص فوتبال تقاضا کرده‌ایم که گزارش مالی خود را شفاف به ما اعلام کنند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. نمی‌توانیم این موارد را به دادگاه ارجاع بدهیم. وقتی ساختار مدیریتی ما درست باشد نیازی به حسابرسی نیست البته نظارت لازمه کار است و باید شفاف‌سازی در رسانه‌ها انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: نقش مربیان در تربیت بازیکنان بسیار ارزشمند است و باید به آن توجه کنیم. تربیت آنها باعث می‌شود که شاگردانی در جامعه بتوانند به خوبی فعالیت کنند و ثمره آنها به بار بنشینند. برخی مسائلی که مطرح می‌شود را من قبول دارم از شرایط کنونی راضی نیستم. اینکه توسط یک بیگانه تحقیر شوی و در حالی که ما کارفرمای او هستیم و او کارگر ما است شرایط فرق بکند و او کارفرمای ما بشود و حالا ما گرفتار شویم.وقتی هم محمود گودرزی صحبتی می‌کند که مثلا از سال 1978 تا امروز چه اتفاقاتی در فوتبال ما رخ داده است برخی‌ها فقط اعتراض می‌کنند.

گودرزی تصریح کرد: آقای ابراهیم آشتیانی که گل زدن را هم از شما یاد گرفتیم شما بگو که چه فرقی کردیم. گل زده ما کمتر شده و در فیفا هم 6 رده سقوط کرده‌ایم. وقتی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم همین رسانه‌ها اکثرا مرا محکوم کردند. من به عنوان یک شهروند این صحبت‌ها را کردم نه مقام مسئول. مسئولی که کلاهش پشم ندارد.

وزیر ورزش در ادامه گفت: از امیر حاج‌رضایی خیلی گله دارم چون به شدت از شرایط موجود دفاع کرد.

در این لحظه امیر حاج رضایی خطاب به وزیر ورزش گفت: من به خاطر نیامدن لمپن‌ها از شرایط موجود دفاع کردم که در این لحظه وزیر ورزش پاسخ داد این چه حرفی است که می‌گویید؟! اگر اینطور است پس باید از ترس مرگ خودکشی کرد! ما در حال حاضر لمپن‌های وارداتی داریم!

وی ادامه داد: البته فقط قیافه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. یک نفر یقه‌اش را باز می‌گذارد و یک نفر هم مثل من یقه‌اش را می‌بندد و شاید هم یک نفر کراوات بزند. هرچند که من اسمی از کسی نمی‌برم تا دوباره نگویند وزیر ورزش چنین و چنان. من به عنوان یک شهروند می‌گویم که فوتبال به قهقرا می‌رود.

گودرزی اظهار داشت: دو باخت و یک مساوی در جام جهانی اخیر که کسب کردیم چه فرقی با سه دوره قبلی که در جام جهانی حاضر شدیم می‌کند؟ با این شرایط آیا نباید انتظار بدتر از این را داشته باشیم؟ من برای حشمت و جاه به اینجا نیامدم اما ای کاش نصرالله سجادی در روز رأی‌گیری دو رأی کم نمی‌آورد تا او وزیر ورزش می‌شد و من الآن در دانشگاه مشغول تدریس بودم اما حالا خوش به حال سجادی شده و من وزیرم.

وی افزود: به من انگ ضد فوتبال بودن می‌زنند و حتی در فضای مجازی قرار می‌گذارند که علیه من در استادیوم‌ها شعار دهند و بگویند که وزیر ضد فوتبال اعدام باید گردد. در فضای مجازی مردم به رئیس‌جمهور گلایه می‌کنند که من ضد فوتبال هستم اما من فقط ضد فساد هستم نه ضد فوتبال به هر حال با حجم وسیع پولی که در فوتبال توزیع شده و به دلیل شیرینی این پول‌ها بعضی مثل مگس‌های دور شیرینی هستند که افراد مستعد حذف می‌شوند.

گودرزی خاطرنشان کرد: من از اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌خواهم تا جایگاه ویژه‌ای برای پیشکسوتان در استادیوم‌های بزرگ در نظر بگیرند و برای آنها کارت‌های ویژه صادر شود تا دیگر کسی نگوید این افراد را نمی‌شناسم تا پیشکسوتان بتوانند به راحتی به ورزشگاه بروند.باید شأن و منزلت پیشکسوتان رعایت شود و عزت‌نفس آنها مراعات گردد و حداقل به شکل محتوایی به آنها احترام بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه رسانه‌های صوتی و تصویری خیلی به بحث پیشکسوتان ورود نمی‌کنند و احترام به آنها را ترویج نمی‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود که بی‌اخلاقی‌ها در ورزش ترویج شود. جایی که اراذل البته به معنی کوچکترها بی‌مورد بزرگ می‌شوند، بزرگان نابود می‌شوند و این از احادیث است.

ارسال نظر

آخرین اخبار