خواب غفلت مسئولین فرهنگی استان؛

از قارنلی یا همان علیرضا گالش طنز پرداز گلستانی به عنوان ظرفیت استان یاد می کنند اما او باید بداند طنز باید جنبه آموزشی داشته باشد نه اینکه فرهنگی غلط را به جامعه تزریق نماید.

فرهنگ رقاصی به لطف قارنلی در برخی برنامه های استان شدت گرفته است

به گزارش گلستان 24، ترویج موسیقی های غیرمجاز همراه با حرکات ناموزون که قارنلی استعداد خارق العاده ای در اجرای آن دارد با فرهنگ اسلامی ما تطابقی ندارد و همواره این سوال مطرح است که اینگونه حرکات چه پیام آموزشی برای مردم می تواند داشته باشد؟

با کمال تعجب مشاهده می شود در آخرین روزهای هفته گرامیداشت مقام زن و مادر، دفتر امور بانوان و استانداری، هلال احمر، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی گلستان و شهرداری گرگان دست به دست هم دادند و برنامه ای با عنوان "جشنواره فرهنگی و ورزشی نشاط و سلامتی " ویژه بانوان شاغل ادارات را در پارک جنگلی النگدره برگزار کردند که هنرنمایی و رقاصی قارنلی آن هم به دعوت نهادهای دولتی استان و از همه مهمتر به نام جشن حضرت زهرا(س) جای بسی تامل دارد.

دغدغه فرهنگ و خدمت مسئولین چه می شود؟ چرا باید پول بیت المال صرف چنین برنامه های بی محتوایی شود؟ این نوع برنامه ها تلنگری برای مسئولانی است که خواسته یا ناخواسته خود را به خواب غفلت زده اند.

آیا مسئولان نمی دانند شان و مقام حضرت زهرا(س) و جنبه قداست آن بانوی بزرگوار به هر مسلمان مومن امری بدیهی و مسلم است و در فقه و فرهنگ اسلامی نیز تجلیل و تکریم حضرت زهرا(س) در مرتبه والایی قرار دارد که رعایت آن بر هر فرد مسلمان در ردیف واجبات و عدم رعایت آن جزو محرمات و معاصی به شمار می آید.

این هنرمند به ظاهر طنز پرداز مدتی در صدا و سیمای استان ممنوع التصویر شد که البته به دلایل مختلف متاسفانه شاهد برگشت وی به این رسانه هستیم و همچنین با خبر شدیم نهادی مثل آموزش و پرورش برگزاری جشن هایی که منتهی به رقاصی و لودگی شود ممنوع کرده است چرا که این حرکات ناشایست از ذهن کودکان ما از بین نمی رود و ما از این اقدام بجای آموزش و پرورش استان قدردانی می نماییم که هنوز نهادهایی هستند که به فکر فرهنگ و تعلیم کودکان این سرزمین می باشند.

این دغدغه جدی مطرح است در برگزاری جشن ها متاسفانه افراط و تفریط های زیادی مشاهده می شود، از سویی شاهد برنامه های غیر جذاب یا به تعبیری خشک از سوی بعضی نهادها می باشیم و از سوی دیگر برخی برنامه ها آنقدر آمیحته با لودگی می شود که احساس می شود قداست و حرمت این اعیاد زیر سوال رفته و هنوز نتوانسته ایم برنامه ای داشته باشیم که در آن هم به شادی مردم توجه شود و هم فعل حرامی مرتکب نشده باشیم./دانشجو سلام

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    حالا یکی هم پیدا شده تو دل مردم رو تو این همه غصه و گرونی شاد می کنه آدم بده شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عجباااااا

آخرین اخبار