آب گل آلود شبکه من و تو از یک سوژه؛

نمایش رنج و آوارگی دیگران در قالب گزارشی سرگرم کننده، تنها از برنامه ریزان شبکه من و تو بر می آید.

نمایش رنج و آوارگی در لندن، برنامه سرگرم کننده من و تو +عکس و فیلم

به گزارش گلستان 24، مهاجرت برای تغییرات مثبت در زندگی تا وقتی خوب است که به قیمت آواره شدن یا مرگ نیانجامد.

اما این روزها رسانه ها پر است از اخباری که بطور مرتب از کشته یا آواره شدن مهاجران در اروپا خبر می دهند.

مرد هندی بیش از سه سال است که در لندن به یک کارتن خواب تبدیل شده و جوانی خود را با پرسه در گوشه و کنار این شهر هدر می دهد.

 

 

او که گمان می کرد وقتی به سرزمین آرزوهایش رسید برایش فرش قرمز پهن خواهند کرد اکنون نه تنها آواره شده بلکه به سوژه ای سرگرم کننده برای برنامه سازان شبکه من و تو تبدیل شده است.

اما نمایش آوارگی مرد هندی در قالب یک برنامه سرگرم کننده حاوی نکته ای است که در سیاست شبکه انگلیسی من و تو جایگاهی ویژه دارد. چنین گزارشی نباید رویایی بودن سرزمین جادویی غرب را در ذهن مخاطب ایرانی فرو ریزد. برای همین درباره رنج و گرفتاری های مرد آواره حرفی نمی زند و صرفا به ترفند سوژه برای خواب در اتوبوس های لندن اشاره می کند. البته مرد جوان هندی با این خواب های خرگوشی برای لحظاتی از رنج و درد آوارگی خلاص می شود اما داستان پردرد مهاجرت به سرزمین های ناشناخته همچنان تکرار می شود.

با این حال چنین اتفاقی در ایران می توانست به یک سوژه داغ برای رسانه ای مانند شبکه من و تو تبدیل شود تا نه قالب برنامه ای سرگرم کننده بلکه با دهها گزارش و تحلیل به آن بپردازد و علیه جمهوری اسلامی جنجال بیافریند.

گفتنی است برجسته کردن سختی های زندگی مهاجران افغان در ایران سوژه ای تکراری است که شبکه من و تو گاه و بیگاه به آن می پردازد تا به رسم "تفرقه انداز و حکومت کن" روابط بین دو کشور دوست، همسایه و برادر را از این طریق تیره کند.

 

کارتن خوابی در انگلیس ـ دانلود

ارسال نظر

آخرین اخبار