مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت که حضور تیم‌های بسکتبال مردان و زنان گرگان در فصل آینده لیگ برتر کشور قطعی است و این تیم‌ها برای رسیدن به رده‌های بالای جدول و کسب افتخار در این مسابقات آماده می‌شوند.

حضور تیم‌های بسکتبال مردان و زنان گرگان در لیگ برتر قطعی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسمعلی برزمینی که در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالگرد شهادت محمود صارمی در خبرگزاری ایرنا حضور یافت، اظهار داشت: فدراسیون بسکتبال فصل گذشته در تصمیم گیری برای چگونگی پایان لیگ برتر مردان با تیم شهرداری گرگان نامهربان بود اما این موضوع نباید موجب کم شدن اراده عوامل تیم در فصل پیش‌رو باشد.

فدراسیون بسکتبال فروردین امسال در اطلاعیه ای باتوجه به گسترش شیوع کرونا و نامشخص بودن پیش بینی زمان خروج از بحران این بیماری و تبعیت از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، ضمن لحاظ نمودن حفظ رده بندی تیم های باشگاهی در پایان مرحله گروهی و عدم اعلام قهرمان لیگ فصل حاضر، تصمیم به اتمام لیگ برتر فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ گرفت که این تصمیم با اعتراض گرگانی ها همراه بود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پایان مرحله مقدماتی فصل قبل لیگ برتر بسکتبال کشور با انجام ۲۶ مسابقه، موفق به کسب ۲۴ برد در برابر ۲ باخت و مجموع ۵۰ امتیاز شده بود و در سکوی نخست قرار داشت.

مشخص نکردن تیم قهرمان به مذاق باشگاه شهرداری گرگان و هوادارانش که صدرنشین لیگ بودند خوش نیامد تا جایی که مدیرعامل این تیم تهدید کرد در صورتی که فدراسیون از تصمیمش عقب نشینی نکرده و این تیم را به عنوان قهرمان معرفی نکند از لیگ فصل آینده کناره گیری خواهند کرد.

رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این تهدید اوایل تیرماه در مجمع عمومی سالیانه هیات بسکتبال گرگان خطاب به مدیران شهرداری گرگان گفت: اعمال فشار از طریق نمایندگان مجلس و یا سایر نهادهای حاکمیتی تغییری در این رای ایجاد نکرده و فدراسیون بسکتبال به رویه منطقی خود مصمم است.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر انصراف شهرداری گرگان از رقابت‌های فصل بعد لیگ برتر کشور اظهار داشت: باشگاه های خصوصی بر مبنای سیاست های خود تصمیم می گیرند اما برای رشد بسکتبال گرگان و گلستان نباید تصمیمات احساساتی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در ادامه گفت: مردم گرگان از شرایط به وجود آمده برای تیم شهرداری در فصل قبل گله‌مند هستند و حتی شهردار و اعضای شورای شهر حاضر به تیمداری در لیگ سال نبودند اما با پیگیری استاندار و حمایت مسوولان مقرر شد تیم بسکتبال شهرداری گرگان مقتدرتر از سال‌های قبل در لیگ برتر حضور داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در ادامه به خسارت وارد شده به باشگاه‌های ورزشی به علت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ۲۰۸ مکان ورزشی دولتی واگذار شده استان به بخش خصوصی بطور کامل بیش از چهار ماه در تعطیلی هستند که با توجه به بخشش اجاره بها، ۱۳ میلیارد ریال به اداره کل ورزش و جوانان استان خسارت مالی وارد شد.

برزمینی ادامه داد: ۳۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی استان هم همچنان تعطیل هستند که با توجه به تفاوت میزان اجاره هر باشگاه، جمع‌بندی نهایی خسارت وارده شده به این بخش مشخص نیست.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی رییس دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار