وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران یکی از کشورهای امن بوده که در دهه های گذشته آسمان امن آن زبانزد همه بوده است.

وزیر راه: فرودگاه گرگان با برنامه ریزی میتواند تعداد پرواز ها را 10 برابر کند

به گزارش گلستان 24 به نقل از مهر؛ محمد اسلامی ظهر پنجشنبه حین بازدید از پروژه های فرودگاه گرگان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از محورهای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی، فرودگاه است.

وی افزود: پروژه ترمینال فرودگاه گرگان یکی از پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است که مراحل پایانی خود را طی می کند.

اسلامی گفت: انشالله با آمدن در مدار این ترمینال که بین المللی است می تواند ظرفیت فرودگاه را برای استفاده همزمان پنج هواپیما فراهم کرده و با برنامه ریزی پروازها به ۱۰ برابر افزایش یابد.

وی بیان کرد: این ترمینال می تواند ۲۵ هزار مسافر در سال را به سهولت به بالای دو میلیون نفر افزایش دهد.

اسلامی تصریح کرد: مشابه این پروژه در سطح کشور ۱۵ پروژه فعال داریم که ماه گذشته با رئیس جمهوری فرودگاه اردبیل را افتتاح کردیم.

وی به پروژه هایی در دست ساخت مانند فرودگاه، پارکینگ فرودگاه، افزایش باند فرودگاه اشاره کرد و گفت: همچنین تجهیزات را هم ارتقاء خواهیم داد.

اسلامی تأکید کرد که آن چه برای ما اولویت دارد، ارتقاء قابلیت ناوبری است که هم الزامات را به حداکثر و استاندارد برسانیم و هم قابلیت پرواز در همه حالات آب و هوایی را به خصوص در شمال کشور دنبال کنیم.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه ها تصمیم داریم که ضریب کنسلی پروازها کاهش را با رعایت الزامات کاهش دهیم.

 وزیر راه و شهرسازی در خصوص امنیت پروازهای ایران گفت: ایران یکی از کشورهای امن بوده که در دهه های گذشته آسمان امن آن زبانزد همه بوده است.

اسلامی افزود: یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی، استقرار نظامات ایکائو در زمره قدیمی ترین و با اصالت ترین نهادها است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار