حامد عجم، در مصاحبه با گلستان24؛

با زانو زدن در مقابل امیر کویت و دیپلماسی مذاکره نمی توانیم به حقوق خود در خصوص این فاجعه بیابیم. دست حضرت عباس (ع) به عنوان وزیر امام حسین (ع) بود که دست هایش را به دشمن داد اما به فرستاده آنان دست نداد.

با زانو زدن مقابل امیر کویت نمی توانیم به حقوق خود در  فاجعه منا برسیم/ عباس (ع) دست هایش را داد اما به فرستاده دشمن دست نداد

حامد عجم، فعال سیاسی شهرستان آزادشهر، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که فاجعه منا یک حرکت غیر انسانی از رژیم ال سعود است، می گوید: متاسفانه امسال مکانی که امن ترین نقطه جهان است  به ناامن ترین نقطه تبدیل شده است. در این فاجعه بی ثباتی و بی لیاقتی آل سعود در متولی حرمین شریفین الهی به جهان اسلام اثبات شد. رژیمی که خود را خادم الهی می داند ، نوکری امریکا و استمعمار گران را می کند.

حامد عجم دست دادن ظریف1

فعال سیاسی شهرستان  آزادشهر معتقد است عدم رسیدگی نیروی های انتظامی سعودی و بی نظمی آنان نشان دهنده دشمنی با مسلمانان است. وی می گوید: به نظر بنده این فاجعه یک حرکت برنامه ریزی شده از سوی آل سعود است که همیشه پشتیبان وهابیت هستند. آنان به راحتی می توانستند از این وقایع جلوگیری کنند.

وی اظهار می کند در مناسک حج که از سال قبل برای آن برنامه ریزی می کنند نمی بایست جرثقیل در محلی که همه حجاج از آن عبور می کنند قرار گیرد. یا در روزی که میلیون ها زائر حرم الهی برای انجام مناسک به منا مشرف می شوند چه لزومی دارد یه شاهزاده سعودی با آن همه تدابیر امنیتی به آن جا برود؟

حامد عجم با طلب تعجیل در ظهور حجت از محضر حضرت حق می گوید: حقیقتا حضرت مهدی (عج) بهترین متولی حرم امن الهی است. امیدواریم که همه کشورهای مصیبت دیده بصورت هماهنگ ، منسجم ، سخت و خشن جهت مطالبات سیاسی و انسانی خود  اقدامات لازم را از طریق مراجع قانونی بین المللی انجام دهند.

حامد عجم دست دادن ظریف

وی درباره عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان در این فاجعه می گوید: خدا را شکر که دکتر ظریف پس از ۱۲ روز بعد از حادثه منا و گذشت بیست روز از سفرش به آمریکا به سلامت برگشتند! برخود صریح و قاطع ریاست محترم جمهوری و دکتر ظریف پشت تریبون سازمان ملل می توانست پایه های آل سعود رو به تزلزل بکشاند. ولی آنطور که مردم و خانواده های جان باختگان انتظار داشتن میسر نشد.

فعال سیاسی شهرستان آزادشهر معتقد است که با زانو زدن در مقابل امیر کویت و دیپلماسی مذاکره نمی توانیم به حقوق خود در خصوص این فاجعه دست بیابیم. وزیر امورخارجه عربستان وزیر ایران را در نیویورک نپذیرفته است. این برای ایران یک توهین است.

وی با بیان این که "ای کاش نمایندگان عزیز ما در سازمان ملل راهکاری دیگر جهت استیفای حقوق ملت ایران و شفاف سازی دستان آلوده به خون آل سعود به جهان انتخاب می کردند"، می گوید: برگشت دیرهنگام آنان نوعی کم توجهی تلقی می شود، هرچند معاونین آنان در تهران موضوع را پیگیر می کردند. اما ترک سازمان ملل در همان روز اول می توانست اهمیت موضوع را به جهانیان نشان دهد.

عجم ادامه می دهد: ما پس از سخنرانی مقام معظم رهبری شاهد تغییر رویه سعودی ها بودیم. آنان که حتی اجازه ورود وزرای ایرانی به عربستان را ندادند و هیچ همکاری در جهت پیدا شدن مفقودین و حجاجی که فوت شده اند نداشتند، پس از پاسخ قاطع رهبری معظم ابتدا از دولت ایران عذر خواهی رسمی  کردند و سپس همکاری های لازم در خصوص انتقال اجساد و مجروحین را انجام دادند. این دیپلماسی است.

حامد عجم دست دادن ظریف

وی با اعتقاد به این که دست دادن ظریف و اوباما و دیدار آن ها اتفاقی بوده غیر قابل قبول است، می گوید: دستی که به هزاران خون کودک بی گناه آلوده است،  فرمان صدور حمله به کشورها به بهانه های مختلف در جهت دخالت در امور آنان و پرداخت کمک گروهک های تروریستی از قبیل داعش و طالبان را صادر می کند لیاقت لمس دست های پاک سرشت ایرانیان را ندارد.

حامد عجم، تاکید می کند که دیدارها بنا به دستور مقام معظم رهبری باید در رده های همسطح باشد که متاسفانه از این خط قرمز رهبری عبور شده است. ای کاش وزیر عزیز در کنار رییس جمهورمان می ماند و ایشان را همراهی می کرد. مگر راهروهای سازمان ملل انقدر کوچک و باریک است که ظریف عزیزمان نتوانست از کنار اوباما با آن همه محافظ عبور کند؟

البته ما هم در جهان اسلام شاهد اینگونه ملاقات هایی بوده ایم که نمونه بارز آن حضرت عباس (ع) به عنوان وزیر امام حسین (ع) بود که دست هایش را به دشمن داد اما به فرستاده آنان دست نداد.

ارسال نظر

  • الف
    0

    باسلام نظرات اقای حامد عجم مخالفت با حکومت و مجلس میباشد و عکس گذاشته شده مربوط به حال ‌‌‌حاضر نمیباشد و برای سر دبیر بسیار متاسفام و این صفحه راجهت بررسی بیشتر معرفی به مقامات مربوطه خواهم کرد.

آخرین اخبار