حجت الاسلام شهابی در مصاحبه با گلستان24؛

آه مردم مظلوم یمن یقینا پایه های حکومت آل سعود را به لرزه انداخته و ریشه این حکومت را ویران خواهد کرد.

 آه مردم مظلوم یمن پایه حکومت آل سعود را ویران می کند/ خادم الحرمینی لیاقتی می خواهد که آل سعود ندارد

حجت الاسلام و المسمین عین اله شهابی، امام جمعه شهرستان خان ببین، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، ضمن تسلیت به ملت ایران اسلامی ، مقام معظم رهبری و خانواده های داغدیده واقعه منا، می گوید: حادثه منا دل هر مسلمان و غیر مسلمان را جریحه دار کرده است. هزاران زائر الهی در سرزمین منا قربانی سردرگمی، بی تدبیری و بی عرضگی  دولت عربستان شدند. بی لیاقتی شاه عربستان در خدمتگذاری به زائرین حرمین شریفین  بر همه محرز شد.

وی با بیان این که در یک سال چندین حادثه دلخراش در حرم امن الهی اتفاق افتاد، تاکید می کند : مسلمانان نباید ساده از این موضوع رد شوند. مجامع بین المللی اسلامی باید بررسی کنند که ریشه این واقعه از کجاست.

حجت الاسلام شهابی در ادامه می گوید: افتادن جرثقیل بر روی مسلمانان در کنار خانه خدا ، بستن راه بر زائرین در گرمای منا، دریغ کردن آب و عدم کمک رسانی به آنان، در حالی که با چشمان خود می دیدند زائرین کشته می شوند، چیز ساده ای نیست و باید با دید دیگری به آن نگاه کرد.

عین اله شهابی امام جمعه خان ببین آل سعود واقعه منا

امام جمعه شهرستان خان ببین معتقد است به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن حتی در ایام حج به وسیله مدعیان دروغین خادم الحرمین ، بستن راه زائرین الهی در منا ، خفه کردن آن ها و انداختن چرثقیل بر سر آنان، همه شبیه به هم است و نباید قصه بمب باران کودکان مظلوم یمن در ایام حج را از این حوادث جدا کرد.

وی با تاکید بر این که سقوط آل سعود نزدیک است می گوید: آه مردم مظلوم یمن یقینا حکومت آل سعود را به لرزه انداخته و پایه های این حکومت را ویران خواهد کرد.

حجت الاسلام شهابی با اعتقاد به این که نمی توان این حرکت آل سعود و رفتاری را که با زائرین داشته را به حساب بی تدبیری آن ها گذاشت، می گوید: مسائل سیاسی منطقه هم در این موضع دخیل است و احتمال این که رژیم اسرائیل و سازمان سیا در این واقعه دست داشته باشد هم چیز عجیبی نیست. زیرا شاهدان عینی می گفتند ما فریاد کمک می زدیم اما آن ها فقط به ما نگاه می کردند و می خندیدند. حتی به ما آب نمی دادند.

عین اله شهابی امام جمعه خان ببین آل سعود واقعه منا

وی ادامه می دهد: در کجای دنیا سراغ دارید که با این واقعه مواجه شوند و نه تنها به آن ها کمک نکنند بلکه نگذارند کسی به مردم کمک کند؟ آن هم مهمانان عزیز الهی در سرزمین خداوند و در روز عید قربان! با اینگونه قربانی کردن مردم ، آل سعود جواب خود را خواهد گرفت.

امام جمعه محترم شهرستان خان ببین می گوید: انتظار ما از مجامع بین المللی اسلامی این است که دولت آل سعود را از خادمی حرمین شریفین عزل کنند و به جد در مقابل آنان بایستند. بحث خانه خدا ، حرم رسول الهی و خدمت به زائرین خانه خدا، لیاقتی می خواهد که آل سعود ندارد.

حجت الاسلام شهابی با تاکید بر این که مجامع بین المللی اسلامی، باید عکس العمل جدی انجام دهند، می گوید: آن ها باید این دو مرکز بزرگ اسلامی و امن مسلمانان را از دست آل سعودی که با تفکر پلیدش به پرورش داعش و امثالهم می پردازد رها سازند. آل سعود سم مهلکی است که حتی در ایام حج، تفکر پلید خود را القا می کند. ما این ها را سوء تدبیری نمی دانیم. این عمدی بوده است. آن ها عمدا جان دادن حاجی ها را تماشا می کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار